< Tilbake til oversikten

Hmm...

vimseguri sa for siden:

Nå har ikke vekten rikket seg siden mandag....står bom stille... men er kanskje sånn noen ganger?? mister motet av sånt jeg... skal ikke så mye til om dagen..
Jeg gikk ned 5 kg forrige uke da,kan det være derfor det står stille nå?? (jeg er IKKE misfornøyd med 5 kg så langt,vet det er superbra) :)

Har bare gått på ketolyse i 2 uker,men føler dette er tungt og har lyst til å gi meg....heller gå over på grete roede eller noe...men jeg vet ikke....

Vanskelig dette:(:(

Sanney sa for siden:

5 kg på ei uke, jeg brukte 3 mnd på det jeg :p og jeg har mye å ta av.
stått stille mer eller mindre noen uker har jeg og, gått litt opp, litt ned, på stedet hvil.
men jeg vet at lavkalori funker ikke hos meg, da bare sprekker jeg og dynger i meg sjokolade og chips.. og vekta går opp igjen.
og så mye bedre mat jeg kan spise nå! og holde meg mett lenger, ingen venting på neste pause på jobben så jeg kan trykke i meg mere mat for å holde sulten unna. er så mange fordeler med dette kostholdet at det skal mye til før jeg slutter nå :)

mandag er jo ikke en uke engang, så prøv litt til, kanskje juster litt og finn ut om noe får ting til å stoppe opp for deg. og med så bra vekttap første uka, kan det hende kroppen fikk litt sjokk og holder igjen. vi er jo ikke designa til å tape vekt, men holde på den og gå opp. desverre er vi ikke så veldig genetisk forandra de siste 100 000 år..

mam sa for siden:

Hei, 5 kg på en uke er mye. Jeg kan ikke skjønne at du er misfornøyd. Tror du at du hadde gått ned mer på Grete Roede, hvorfor er du på lavkarbo da?

Det du mister første uken er stort sett vann. Kroppen trenger litt tid på å omstille seg og forbrenne fett. Når du veier deg neste helg, har du kanskje gått ned 0.5 - 1 kilo. Man bør ikke gå ned mer enn 0.5 kilo pr uke etter at kroppen har kvittet seg med vannet. Det er også normalt at vekta står stille en uke så det går i rykk og napp.

Anbefaler alle å ta fram målebåndet og måle seg under brystene, midjen, hoftene og det tykkeste på låret. Skriv ned startmålene. Du kan oppleve å se at du blir smalere selv om vekta stå i ro. F.eks så gikk jeg ned 3 kilo etter 1 uke, men midjemålet gikk ikke ned, men alle andre mål gikk ned. Andre uke gikk jeg inn 4 cm i midjen, så her går det i rykk og napp. 4 cm merkes godt på bukselinningen.

Stå på, er du 30-40 kilo overvektig så må du regne med at dette ikke er gjort på noen uker. Jeg håper å ha gått ned 20 kilo til våren. Jeg kunne trenge å gå ned 40 kilo totalt, men jeg er glad for alt jeg går ned.

TrillTrall sa for siden:

Unnskyld meg! Nå fikk jeg lyst til å gi deg et realt spark i r***. Du har stått stille på vekta i 5 dager og sutrer over det!? Etter å ha gått ned 5 kg uka før! Ketolyse er ikke en vidunderkur hvor kiloene forsvinner over natten og man våkner som en sylfide! Stikk fingeren i jorda og innse realitetene her - du må regne med å bruke tid på å gå ned i vekt, det er bare bra det så rekker både kroppen, huden og hodet å henge med.

Det er flere her inne som har stått bom stille på vekta i 6 mnd f.eks. - da har man grunn til å klage litt! Ikke etter 5 dager. :_oy:

vimseguri sa for siden:

Ja så er jeg helt håpløs,og jeg vet det!!!!! gidder ikke forklare meg nærmere for deg.... vet at dette tar tid og at det ikke er hokus pokus!!man trenger faktisk ikke bli frekk!!!!

vimseguri sa for siden:

Er ikke misfornøyd med vekttapet til nå,var ikke det jeg skreiv!! og jeg tror ikke at jeg går ned mer på grete roede,er bare så usikker på om ketolyse egentlig er noe for meg...er jo viktig å føle seg litt komfortabel med det man gjør også... er bare usikker om dagen,på om jeg har beg på rett diett liksom...det at vekten står stille nå var tydeligvis dumt av meg å nevne... er egentlig usikkerheten som er det største problemet...

vimseguri sa for siden:

kan du fjerne innlegget mitt er du snill....

mam sa for siden:

Ok, unnskyld, men når du skriver at vekta ikke har rikket seg siden mandag, så oppfattes du som misfornøyd. Jeg skjønner at du har en vanskelig tid. :klem:

Vil du fortelle litt mer om usikkerheten du har angående ketolyse? Er du redd for at det er skadelig? Liker du ikke maten? Er det vanskelig? Plages du mye med hodepine, tretthet? Kansje vi kan hjelpe deg så du føler deg bedre? :klem:

TrillTrall sa for siden:

Det var ikke meningen å være frekk, jeg ble bare litt oppgitt over innstillingen - du har gått ned i snitt 2,5 kg i uka på to uker og er misfornøyd.

Men hvorfor er du misfornøyd når det etterhvert her kom frem at det ikke var vekttapet du var misfornøyd med? Maten? Kroppen og hodet trenger tid til å venne seg til at den ikke får karbohydrater lenger og det kan gi så mange forskjellige reaksjoner både mentalt og kroppslig.

Syns du skal gi det noen uker til jeg, før du gir opp! :) Jeg har vært på lavkarbo et halvt års tid og elsker maten! Les masse om oppskrifter f.eks. så du ikke bare spiser det samme hele tiden, da er det fort gjort å gå lei!

vimseguri sa for siden:

Jeg synes det er vanskelig...spiser jeg riktig?spiser jeg nok fett?sliter med å variere det jeg spiser...plages litt med svimmelhet,men ellers greit.. er andre omstendigheter rund meg for tiden som gjør at jeg føler dette ekstra vanskelig....litt mye annet å tenke på samtidig... skjønner at jeg kan oppfattes som misfornøyd,kom litt feil ut..

Opheliia sa for siden:

Det ER dritvanskelig for mange i begynnelsen, uansett hvordan du velger å spise. Jeg lover deg, de to-tre første ukene var jeg kjempenervøs over om jeg spiste korrekt ++

Det KAN hende at du må opp på karbohydratene, men gi det en sjanse. Hold ut mer enn 2 uker så skal du se at det faktisk skjer noe, at kroppen din godtar det du driver med og ikke minst hodet - det er den delen som tar lengst tid å omstille, alt det fettet er unormalt for oss som lever i anti-fett-verden....

Jeg har gått over til et kosthold med litt mer karbohydrater i, dvs jeg teller ikke karbohydrater, jeg bruker sunn fornuft. Dessuten har jeg lest meg opp på så mye informasjon så det holder, har du nok kunnskap om det du driver med er det såå mye lettere. Jeg har lest Lindberg sine bøker, Atkins, Ketolyse, Dr.Dahlqvist, Skaldeman..og en del artikler og stoff fra amerikanske forfattere ++ Jeg har funnet en måte å spise på som jeg trives med. Joda, jeg går sakte ned, men heller det enn opp. Gjennomsnittet på min vektnedgang er liiiiten i forhold til mange andre her inne, men jeg trøster meg med at jeg forhåpentligvis slipper hengehud når det går i denne farten. Nå har jeg heller ikke like mye å miste som mange andre, skal ned til 65 kg. Veier nå 79, gått ned fra 85 kg.

Lykke til! Ikke gi opp håpet, gi ketolyse en liten sjanse til, hvis ikke, finn en annen måte å leve på. Jeg måtte som sagt opp i karbiser for å ha en funksjonell hverdag, delvis pga at min kjære samboer ikke er såå glad i masse fett. Jeg elsker fett, men kroppen trives uansett slik jeg spiser nå. I skrivende stund nyter jeg en smoothie til frokost, egg, olje, tyrkisk yoghurt og bær:D

mam sa for siden:

Du kan legge ut hva du spiser en vanlig dag? Lettere å vurdere da.

Svimmelhet... det er en del plager i starten. Hodepine er vanlig. Uten at jeg skal leke lege, så kan jeg tenke meg at kroppen din ikke har startet å forbrenne opplagret fett skikkelig. Hjernen trenger litt karbohydrat. Det skal kroppen naturlig skaffe selv (Uff, jeg er skikkelig dårlig på å forklare, hjelp) men hvis du har spist mye karbohydrater så har ikke kroppen trengt å gjøre noe. For all karbohydratene har vært tilgjengelig. Nå må denne prosessen startes opp, og det kan gå tregt.

Beste rådet jeg kan gi, er å drikke mye vann, og spise flere små måltider i løpet av dagen, isteden for få og store. Prøv å la kroppen venne seg til det nye.

Anbefaler deg å lese denne bloggen. Hun var en av grunnene til at jeg endelig klarte å starte med lavkarbo igjen. Jeg hadde psyket meg ned kraftig, jeg så bare svart på alt. Det hjelper å lese de tingene som er linket til på høyresiden. Hennes historie er skikkelig inspirerende. lenabeatrice.net/

vimseguri sa for siden:

Takk for all oppmuntring og gode ord:) trenger det nå:) jeg skal ikke gi meg enda,skal prøve en stund til:) skal se litt på oppskrifter og lese litt mer så går nok dette lettere etterhvert:)

Bøtt sa for siden:

Hei ser du har fått litt krasse tillbakemeldinger her:confused:,men jeg vil bare ønske deg lykke til håper du finner ut av det.Jeg synes også de 2 første ukene var verst men når en er inni dette med maten og prøver ut oppskrifter så blir det mye enklere.

Cherry sa for siden:

åh, blir helt matt:cool:

vimseguri sa for siden:

jaha??? å hva betyr det??

vimseguri sa for siden:

jeg får vel legge inn et nytt innlegg,da det første kom litt feil ut og jeg nærmest blir drept her inne...

Provlemet mitt er vel i hovedsak at jeg er usikker på om dette er noe for meg i det lange løp som en livsstil... dumt av meg å henge meg opp i stillestående i 5 dager,vet det!! men akkurat før idag så ble selv den filletingen litt mye for meg.. vil ikke gå inn på detaljer,men har mye problemer i hverdagen for tiden som gjør at jeg tar til meg ting veldig,selvom det er filleting... jeg vet at jeg ikke har noe å klage på,og at jeg er sytete.... var ikke ute etter å krangle med dere....

TrillTrall sa for siden:

Og jeg legger meg langflat av samme grunn. :) Det skjer så mye grusomt rundt meg om dagen også at når noen klager på at de har gått ned bare 5 kg på 2 uker så sprakk det litt for meg, beklager det. Håper du finner et kosthold du trives med og at du vil fortsette å være her inne.

Venner? :dulte:

senorita sa for siden:

5 kg er kjempebra og jeg tror ikke du kommer til å gå fortere ned med Grete roede.. og skal du gå på det blir du kanskje mer sulten også, men da er det vel nesten alle matvarer som er tillatt, alt med måte? Er jo ikke alle som takler alt dette fettet og sånt.. :) Lavkarbo er vel ikke for alle.. Man skal jo klare å leve med det.. men jeg tror lavkarbo gir flere helsegevinster enn lavkalori.. Det gjør i alle fall det for meg. Du får teste litt ut.. Syns du må teste kanskje et par uker til, det er de første ukene som er verst :) :) Og gjør du det rett så går du nesten garantert ned mer.. :)

vimseguri sa for siden:

skjønner hva du mener:) jeg har hatt god erfaring med grete roede før,derfor jeg er litt i tenkeboksen:) for 8 år siden så gikk jeg ned 40 kg på 10 mndr med grete roede,så det funker for meg:) men skal tenke litt til på saken:)

vimseguri sa for siden:

Du er tilgitt:):) venner igjen:):):blomster:

Kari Marita sa for siden:

Det er jo kjempe bra å gå ned 5 kilo på en uke!Da er det nok derfor vekta har stått stille denne uka.Du kommer sikkert til å gå ned neste uke.:)

TrillTrall sa for siden:

Takk. :klem:

Nerthus sa for siden:

To uker er litt lite å ta en avgjørelse på om dette er rett kosthold for deg. Nå vet ikke jeg hvor mye du har satt deg inn i lavkarbo og ketolyse? Det kan ta fra 2-8 uker før fettforbrenningen er i gang - ønsker du å bruke lavkarbo kun for å gå ned et par kg - eller er dette noe du ønsker å leve på resten av livet? Lavkarbo er ikke en hurtig-kur, hvor man kan gå tilbake til høykarbo-kosthold etterpå. Vel -du KAN - men mest sannsynlig vil du ende opp med å gå opp i vekt - det viser mange historier.

Vær tålmodig, jobb også mentalt med denne kostholdsendringen. Bruk forumet, søk opp det du lurer på - de fleste spørsmål er spurt fra før av - og besvart ;)

Se også om du kan finne annen motivasjon enn vekttap, feks at du blir mindre i omkrets, at du får helsemessige bedringer osv. Vi er alle så forskjellige - du er så heldig at du har gått ned 5 kg første uken, jeg har nå gått ned 10 kg siden april... og de første 6 MND på lavkarbo gikk jeg ikke ned et gram... nå har jeg bestemt meg for å spise lavkarbo resten av livet - og jeg tror det har berget meg fra å "gi opp". I tillegg til at jeg blir fryktelig syk av vanlig mat nå da... Dette kostholdet er ikke en lettvint løsning på overvekt - det er en livsstil som gir mange fordeler. Som alltid når man skal lære seg noe nytt tar det tid å sette seg inn i, enda mer tid å bli vant med, og litt mer tid før det føles som en naturlig del av hverdagen - så...

Be patient my friend... :)

mam sa for siden:

Hmm, skjønner at du liker GR. Det er et veldig godt resultat. Men 10 mnd=40 uker= vekttap på 1 kilo pr uke i gjennomsnitt. Det er rått mye. Jeg kan drømme om et slikt resultat, menmen... hva skjer etter slankekuren? Høres ut som om du har lagt på deg like mye?:klem:

Og jeg er ikke nedlatende, langt ifra. Jeg har gått ned bra på Atkins, og så begynte jeg å spise "vanlig" igjen. Det var jo så mye "styr" med lavkarbo. Det endte opp riktig galt, jeg la på meg hvert kilo og masse mere, ble trett og i elendig form. før jeg visste hva som skjedde, spiste jeg altfor mye. Her kan du lese hvor j----ig jeg spiste den siste tiden: forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=965937&postcount=25 Jeg må antagelig spise et lavkarbokosthold resten av livet, hvis jeg ikke vil gå opp i vekt.

Problemet skjer etter en slankekur, når en kan spise "vanlig" igjen. Nei, en kan ikke gå tilbake til å spise som før. Du bør tenke over om du liker lavkarbo-mat og vil leve på et lavkarbo liv også etter slankekuren. Du kan spise litt mere karbo, men bør ikke gå over på et karbohydratbasert kosthold.

Hvis du velger GR, så må det være fordi du liker den maten bedre enn lavkarbo. Og da bør du regne med å være veldig forsiktig med å øke matmengden. Kroppen vil være på sparebluss, og klar til å prøve å øke vekten igjen. I realiteten må du endre kosthold for livet der også, og være veldig strikt med utskeielser.

Etter det jeg har lest, så går en lettest ned i vekt første gangen en slanker seg. Det er ikke sikkert du vil gå ned så fort og så mye nå, uansett hva du velger. Bare at du må ha litt is i magen. :visemuskl

vimseguri sa for siden:

skjønner hvor du vil:) er nettopp det jeg ikke vet,om jeg vil leve på lavkarbo resten av livet...derfor jeg er så usikker nå. vil at det skal føles riktig for meg....jeg personlig føler ikke at lavkarbo er en livsstil med mange mer fordeler enn f.eks.GR. ikke for MEG iallefall:)

vimseguri sa for siden:

jeg hadde akkurat gått ned 40 kg da jeg ble gravid...og da gikk det galt... jeg hadde planer om hold vekten kurs og hele pakka,men kom aldri så langt...ingen unnskyldning,men sånn ble det.
Vet godt at GR er like mye livsstilsendring resten av livet som Lavkarbo er. men velger jeg GR nå igjen,så skal jeg selvfølgelig komme meg på hold vekten kurs etter slankekuren,noe som jeg tror gjør det lettere å klare seg også etter at kiloene er borte... jeg liker veldig godt den magre maten som er en stor hoveddet av GR sitt kosthold,derfor jeg vakler litt nå... føler liksom at GR kostholdet er noe jeg vil leve emd resten av livet og føle at det er greit... selvom lavkarbo passer for mage andre,så trenger det n ødvendigvis ikke være løsningen for meg... vet at 2 uker er lite og har tenkt å prøve litt til,men ettersom tankene drar meg mer mot GR så føles det mer riktig.. dette går ikke på vekttap i det hele tatt,men hva som er komfortabelt... hvis du skjønner hvor jeg vil??:)

Nerthus sa for siden:

Hvis du trives med mager mat, sultfølelse og hele tiden måtte "passe på" hvor mye og hva du spiser så er jo GR helt fint. Lavkarbo derimot - er for meg kostholdet der jeg kan spise så mye jeg vil av så sinnsykt deilig mat uten å gå opp et gram. "Kun" når jeg ønsker å gå ned må jeg passe mengden.
Ta også med fordelene med lavkarbo helsemessig, da tenker jeg på at man får i seg livsnødvendig fett feks - som ikke er en stor del av GR kostholdet. Personlig har jeg også blitt kvitt 95% av alle symptomene mine på chrons, dvs diare og magesmerter som jeg hadde etter hvert eneste karbofylte måltid. Ledd- og muskelsmerter er vekke, humørsvingninger pga blodsukkersvingninger er borte, og energinivået er nå endelig balansert.

2 uker er veldig liten tid til å bli komfortabel med lavkarbo. De aller fleste har hatt utfordringer i starten ved å måtte spise mer fett etter å ha gått på GR. Jeg anbefaler deg å sette deg mer inn i de helsemessige fordelene ved lavkarbo før du tar et valg. Boka "Bedre uten brød" av Lutz er en fin kilde til saklig faktainformasjon.
Jeg feks har nå ikke lengre B12 og folatmangel - noe som skyldtes for mye karbohydrater og for lite fett. Stoffskiftet mitt var ekstremt lavt og har økt helt utrolig bare de første mnd på lavkarbo. Jeg er sterkere enn noensinne - styrketrening er nå faktisk gøy - fordi jeg vet at når jeg nå trener er det faktisk fett som forbrennes - ikke karbolagrene ;)

Du skjønner kanskje at jeg er lavkarbo-fan på min hals. Jeg har spist lavkarbo siden i fjor høst og fått endret livet mitt totalt. jeg har kanskje ikke gått ned så raskt som ønsket, men de helsemessige fordelen er uvurderlige for meg.
Jeg har gått på 5 GR kurs , og gått ned på alle med unntak av det siste. Jeg husker de som svært krevende - fordi jeg måtte bruke viljestyrken til å klare å holde kuren - mest pga sultfølelse og søtsug. Viljestyrke vil aldri vinne over kroppens behov for mat når den er sulten - kanskje en stund - men så skjærer det seg. Søtsug kommer av for lite fett - og så mye fett kan man ikke spise på GR uten å komme over kcalori-begrensningene. Jeg har over 20 års erfaring med diverse slankemetoder, og for min del vil aldri GR føles "naturlig" for meg etter en slankekur. Jeg HAR allerede funnet metoden jeg kan spise resten av livet - for jeg går nemlig nå ikke opp i vekt uansett hvor mye lavkarbomat jeg klarer å pakke i meg ;)

Valget er uansett bare ditt - tenk bare gjennom om du har all informasjonen om alle alternativene før gjør et valg, ikke gjør et valg utifra at det ene er kjent for deg og dermed vil bli lettere å gjennomføre på sikt ;)

senorita sa for siden:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du i det hele tatt prøver lavkarbo om du ikke er glad i fett og om GR funker fint for deg og du ikke har problemer med det.. bare nysgjerrig på lavkarbo da eller noe sånt? Ikke ta det ille opp, jeg bare lurer på hvorfor du testet det ut om du syns GR gikk fint.. :)

vimseguri sa for siden:

Ser mange gode poeng i det du skriver,så det gjør meg enda litt mer usikker:) jeg var aldri sulten da jeg gikk på GR,så det tror jeg ikke skulle bli noe problem:) men skal sette meg enda litt mer inn i dette så får jeg se:) det jeg savner nå er å kunne ta meg ei brødskive innimellom,eller ta meg litt frukt...kose meg bittelitt på lørdagskvelden... er sikkert mye god kos å lage på lavkarbo også,så skal se litt på det også:)

Nerthus sa for siden:

Så flott - at jeg har fått deg til å tenke mer! Ikke stress, bruk tiden på å lese deg opp på lavkarbo, lån bøker på biblioteket, les på forumet, les blogger osv.

hvis du sier litt om hva du vanligvis har kost deg med på lørdagene, så kan jo vi hjelpe med å finne alternativer ;)

Ønsker deg lykke til, og ikke nøl med å bruke den visdommen som finnes på forumet!

Yonah sa for siden:

Gratulerer med å ha gjennomført 2 uker! Det er en flott start:blomst:

Ikke se på vekta, nå skal du bare spise riktig og ikke bry deg om vekta går ned eller ikke. Skal du spise deg ned i vekt på hormondiett må du la kroppen ordne opp og gi kroppen minst 3mndr før du tar noen som helst avgjørelse. Det kan ta tid å både venne seg til nytt kosthold og for kroppen å kommer over i effektiv fettforbrenning. Prøv bare å slapp av, stol på kroppen og ikke tenk så mye på vekta.

Lykke til!

Gracella sa for siden:

Hør på Imse! :)
Kroppen bruker 2-4 uker på å komme seg over på fettforbrenning (altså at den skjønner at det er dette den kan holde på med framover) og man bør uansett gi et nytt kosthold tre måneder før man vurderer om dette var veien å gå.

Helsegevinstene på lavkarbo er i allefall merkbare etter noen ukers tid :)

TrillTrall sa for siden:

Men kjære deg - det finnes da mange forskjellige gode lavkarbobrød - selv sverger jeg til dette:
lchf-bloggen.blogspot.com/2010/01/solsikkebrd.html men har i en slant kruskakli i tillegg for jeg synes røra blir så tynn ellers.

Litt frukt kan du spise om du er på lavkarbo, men ikke ketolyse. Jeg unner meg 1-2 klementiner etter lunsjen innimellom f.eks., eller litt eple eller noe.

I går kveld spiste jeg lavkarbo-brownies med sjokoladekrem (krem, kakaopulver og sukrin)! Mmmm... Ble alt for mye selvfølgelig og jeg var kvalm etterpå... :lol: Med bittelitt sukkerfritt bringebærsyltetøy eller rene bær oppå blir det friskere og ikke kvalmt. :)

vimseguri sa for siden:

Takk for alle svar fra dere:) ikke helt bestemt meg for om jeg skal fortsette med ketolyse enda eller ikke...så vi får se:)
Dere har gitt meg noe å tenke på iallefall:):)

vimseguri sa for siden:

Jeg liker å kunne ta litt sokolade,smågodt eller potetgull på lørdagskvelden,og dette er noe jeg savner. selvfølgelig,skjønner jeg at dette kan man ikke dytte i seg uansett hvilken slankekur man går på,men nå kan jeg liksom ikke ta bittelitt engang...og det savner jeg litt...

Charlott sa for siden:

Stek noen osteskiver i micro`n med det krydderet du liker best og knask :D Lavkarbosjoko finnes, hva med denne? Smash... ?

Gracella sa for siden:

Du kan jo spise LITT 70% (eller mer) sjokolade, sukkefri sjokolade, baconkrisp, hjemmelaget marsipan, nøtter og mandler, krem med kakao og bringebær, Gerds ostekake (eller bare ostefyllet som en slags fromasj), hjemmelaget dip og grønnsaker.... Det er egentlig masse du kan kose deg med som er lovlig og som smaker godt. Og bortsett fra sjokoladen, så trenger man ikke begrense seg så masse. Da tenker jeg ikke at man skal fråtse, men at man kan spise til man er behagelig mett.
Det er da mye bedre enn den stinne, kvalme følelsen man gjerne satt igjen med etter altfor masse sjokolade eller potetgull og lignende :)

Cherry sa for siden:

Hva med å fokusere på det man kan spise istede for det man ikke kan spise?

vimseguri sa for siden:

Jeg prøver jo selvfølgelig å tenke sånn også da....er bare akkurat nå at de andre tankene har kommet sterkest fram.... er ikke bare bare å bli så usikker som jeg har blitt nå...og vi er ikke alle like skjønner du.

Cyan sa for siden:

Vil bare skyte inn med at det kan være lett å glemme at lavkarbo ikke bare er ketolyse/ketogent kosthold med høy andel fett. F.eks. er Fedon og South Beach eksempler på litt mer moderate lavkarbodietter hvor det er tillatt med flere matvarer og hvor man ikke skal ha så mye fett som ved f.eks. ketolyse, men hvor man likevel vil ha nytte av den helsegevinsten (stabilt blodsukker, forebygger diabetes etc) man får ved å kutte karbohydrater.

vimseguri sa for siden:

Takk for bra innlegg:)

vimseguri sa for siden:

Hadde hørt så mye om dt av fler på jobb så ble litt nyskjerrig og ville teste ut. derfor beg jeg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.