Begynte på lavkarbo i februar i år og har veldig tro på at det er den rette måten å "leve" på i allefall for meg, føler meg så mye bedre når jeg ikke spiser karbo. Men så er problemet at jeg ikke går ned i vekt slik jeg hadde håpet og trodd jeg skulle. har gått på atkins før og "rast" ned i vekt men ikke denne gangen, tror rett og slett jeg ikke får i meg nok mat/fett og karnskje for "lite" karbohydrater også!? får det liksom ikke til, stresser masse om morgenen og får nesten aldrig i meg frokost, så det ender mange ganger at d går flere timer før jeg får spist noe.... er også kjempe usikker på hvor mange måltider jeg bør spise om dagen, (lite og ofte??)
er det noen som har noen gode råd til meg hva jeg skal gjøre? har det mye å si at jeg ikke spiser frokost?.......:confused:
Hvis du er sulten om morgenen bør du absolutt spise frokost, om du ikke føler for å spise så gjør du det ikke. Selv klarer jeg ikke å starte dagen uten mat i løpet av forholdsvis kort tid.
Noen spiser 2 måltider på lavkarbo, andre spiser 5, det er helt individuelt.
Men hvorfor stresser du så fryktelig om morgenen at du glemmer eller ikke rekker å spise? Stå opp et kvarter før? Om du ikke alt står opp skrekkelig tidlig da. Delegere mer ansvar for morgenrutinene til resten av familien? Om det er der problemet ligger. Forberede mer kvelden før? Her i huset ble morgenene en helt annen verden etter at ungene fikk ansvaret for å finne frem klær til neste dag når de går på badet for å legge seg om kvelden. Bare en sånn liten ting! :)
Skjønner hvor morgenstresset kommer fra, Jeg har 2 unger, og jobber skift slik at jeg må stå opp klokka fem enkelte morgener. Jeg har vært nødt til å lage ferdig lunsj og frokost kvelden før. Det går bare ikke ellers.
Støtter TrillTrall i at du gjør som du vil med frokosten. Spis frokost hvis du ønsker det. Vil du ha frokost, så står du opp 10 min før så du har bedre tid og steker en rask omelett, eller ser på Smoothies-oppskriftene på forumet. Det går kjapt med en blender eller stavmixer. Og så har du laget ferdig lunsjen som står i en boks i kjøleskapet.
Frokost trenger ikke å se ut som frokost. Lag mere middagsmat. Det er like mye arbeid å lage en stor middagsmengde som en liten, og da har du kalde rester som du kan spise som frokost, eller ta med som lunsj.:klem:
takk for svar, er nok dårlig på å planlegge ja, så får vel følge rådene om å forberede mer kvelden før, går på skole og har to barn på 1 1/2 og 5 år som skal i barnehagen før jeg kommer meg på skolen derfor grunnen til at jeg stresser...:) hvordan er det med kaffe? ser at det anbefales at maan drikker koffeinfri men dette har jeg ikke klart å forandre på, er SLAVE av kaffe;)...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.