< Tilbake til oversikten

Hvor mye kan jeg gå ned i vekt på 10 uker?

Ketolyse funker! sa for siden:

Hei alle morgenfugler! :)

Jeg skal reise til syden om 10 uker og gleder meg som en liten unge, frem til da blir det streng ketolyse, INGEN flere utskeielser!!!!

Jeg ligger på under 15g karbo pr dag og mye fett. Trening blir det ikke tid til noe særlig av. . .

Bare for gøy og ikke minst for motivasjon, hvor mye bør jeg klare å gå ned på 10 uker?

Jeg er 165 høy og veier nå 93kg :)

marjusen sa for siden:

Klarer du 0,5 kg pr uke burde du være fornøyd. Veldig vanskelig spørsmål. Du kan på en måte gå ned alt fra noen få kilo til 10-12 kilo.

Jeg har gått ned 15 kg på 3 måneder nå, altså ca 5 kg i måneden, men jeg har jo veldig mye å ta av også. Ser ikke om du er jente eller gutt, men gutter går som oftest ned litt mer i uka enn jentene. Men ingen regel uten unntak:P

Rin sa for siden:

Det er vanskelig å gjette - først uten å kjenne til alle faktorer (har du akkurat begynt, har du mye vann i kroppen, har du slanket deg mye før, hvor lenge har du hatt overvekten du har, etc etc etc) ...men det er vanskelig å gjette noe sånt med all informasjonen innabords også. Kroppen kan trenge tid til å tenke seg om, mensen kan stoppe nedgangen litt, du kan ubevisst gi deg selv så mye "stress" over målene du møter eller ikke møter at det i seg selv stopper vekttap. :cool:

Men, sånn helt anekdotisk - jeg hadde i utgangspunktet noen kilo større overvekt enn deg (samme antall kilo, men jeg er litt lavere) - og jeg gikk ned snaut ti kilo på de første ti ukene. 3-4 av de kiloene var vannvekt som gikk sin vei den første uken.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.