< Tilbake til oversikten

Ny her:) Spiser jeg riktig?

kirami sa for siden:

Flytta inn på forumet her i går og er litt usikkerLurer egentlig litt på hva dere mener om kostholdet mitt...Er jo egentlig nybegynner i gamet. Kansje det trenger litt justering...
Energibehov: Trener 5dager i uka, moderat til høy intensitet.

Frokost: Easylife bar. (har ikke innholdet forran meg her, så kan skrive det senere om noen skulle trenge det)
Lunsj: Egg med reker og majonais. Ommelett med ost/skinke eller bacon. Avodkado med reker/sitron/salt/pepper (spiser en av rettene altså) Har jeg dårlig tid blir det easylife shake
Middag: Kyllingfillet med mossarella/bacon brokoli,blomkål og hjemmelaga bearnais saus.
Svine eller oksebiff med fløtesaus, stekt sjampingjob og bacon med brokoli, blomkål eller aspargis.
Fisk med passende tilbehør
Tacosalat.
Kvelds: ommelett eller ketolysebrød med smør og pålegg.

Hender jeg unner meg litt zero brus, men holder meg ellers helt borte fra sukker.

Syns dere dette ser ok ut?

Går på Easylifekurs en dag i uka. Den baserer seg på å komme i ketose. etter ca 4 uker "blandet" jeg inn ketolysekuren. Har gått på dette i ca 2-3uker.

Nerthus sa for siden:

Har du gått ned i vekt? Hva er BMI'en din? Hvor mye ønsker du å gå ned? :)

Jeg har ikke så mye peiling på Easylife dessverre, så der får andre med mer erfaring kommentere :)

velkommen skal du ihvertfall være! :)

kirami sa for siden:

Oi, skrev litt lite om meg selv der ja:P
Skal vi se:
Startvekt: 95,2kg, bmi 30,3
Vekt nå: 83kg, bmi 26,5
Målvekt: 72kg, bmi 23
Høyde: 177cm

Det meste av vektnedgangen har jeg hatt under Easylifekuren med kosterstattere. Ketolysekuren er i grunn nytt for meg, drfor litt nyskjerrig på om jeg gjør det på riktig måte:)

Pruttilutt sa for siden:

Tror ikke du kan kombinere ketolyse med easylifes versjon av ketose.
Hvis jeg forstod det rett... :) Det er forskjellige prosesser i kroppen.

kirami sa for siden:

Uff da, kansje rota det til jeg da:S Sånn er det når man ikke har studert ting gått nok... Trudde det bare fantes en type ketose, så det var greit jeg blanda de siden bagge oppnådde det samme... Lurer på hva jeg skal gjøre nå da......:S

Pruttilutt sa for siden:

To typer ketose; en karbohydratredusert sådan og en lavkalori. Den med lavkalori er gjerne sånne pulverposer, og i et opplegg som er strengt regulert fordi den ikke er tillatt uten tilsyn fra staten (tror det var slik jeg oppfatta det.) Xtravaganza og andre kurer er basert på pulver med kalori per dag under 1600 kcal, elno. Noen har enda mindre. Dvs. at kroppen havner i ketose og tærer på seg selv. I ketoLYSE får du fettstoffene i kosten til å øke forbrenningen av fettstoffene i kroppen etter den har tømt alt av "sukker"lager (i muskler og lever).

Vektreduserende er begge to, men forskjellen er at med ketolyse spiser du mat og LEVER, mens på pulverposer er det nettopp det... Kjemisk framstilt prosess...

kirami sa for siden:

Tusen takk for oppklarende svar:D Ser jo egentlig det logiske i det.... Trur nok jeg skal prøve å holde meg til ketolysekuren da ja.... Får koser meg virkelig med maten om dagen og "lever" som du sier:) Orker ikke å gå tilbake på pulver nå, selv om jeg er evig taknemmelig for de kiloene jeg allerede har gått ned ved hjelp av Easylife kuren:) Har blitt tatt godt vare på av flotte kursholdere og lært mye m kroppen, kosthold og trening:D Men kjenner at ketolysekuren er mer riktig for meg:D

Pruttilutt sa for siden:

Du kan i alle fall prøve :) Og har du troen på seg selv, så vil du oppnå de resultater du ønsker :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.