< Tilbake til oversikten

Treningsapparat til hjemmebruk

sæterjenta sa for siden:

Er det noen her inne som har kjøpt seg treningsutstyr til hjemmebruk? Hva har du i så fall, og hvor forøyd er du?

Tv-shop og lignende selger jo så mye rart som skal virke så uuuutrolig bra på både det ene og det andre, men hva de lover og hva de er gode for er vel kanskje to forskjellige ting :rolleyes:

Jeg vet med meg selv at jeg absolutt burde legge inn noen øvelser for å styrke midtpartiet litt, både med tanke på helse og holdning...men jeg hater tradisjonelle mage og ryggøvelser :eek:

Ser fram til å høre om andres erfaring med dette, uansett om det er ting beregnet på spesielle kropsdeler eller bare generell hjemmetrening :)

nina75 sa for siden:

Hei,

Jeg har anskaffet meg en rockering fra Innersvingen. Er ikke blitt så god ennå, men vet at mange sier det funker bra på å stramme opp magefett mm.

:D

Gerd sa for siden:

Innersvingen rockering har jeg også, og bruker den for tiden. Foreløbig mest blå :lol:

Zumba anbefales på det sterkeste. Jeg har hatt dvd ene siden februar og er blitt heeelt avhengig :D Der jobbes det utrolig mye med magen :ja: Jeg har fått MYE sterkere magemuskler :D

www.zumbafitness.no

Skippy sa for siden:

Vi har kjøpt oss romaskin. Det var den greia vi fant som gav mest for hele kroppen. Du får trent mage/rygg, bein og armer, og jammen får jeg ikke løst litt opp i stive kontorskuldre også. Den virker greit på kondisen også. Og det beste av alt, du får godt utbytte på 15 min pr dag. Nå synes jeg slike hjemmetreningsapparater er generelt kjedelige, men jeg klarer 15 min på ræva fremfor tv'n :D. Men jeg lurer litt på hvor jeg får kjøpt sånn zumba dvd? Det ser ut som det er gøy!

Gerd sa for siden:

Gøy, ja, mildt sagt:D

www.zumbafitness.no

kennygirl sa for siden:

Jeg har elipsemaskin - den er jeg veldig fornøyd med, men bruker den desverre litt for sjelden... Jeg kjøpte den på europris, så det er ikke noe avansert maskin, men den er bra nok for å få bedre kondis :)

Jeg har også zumba - det er sinnsykt effektivt!! jeg blir kjempesvett av det:D pluss at det er gøy...

Har også wii fitt pluss - det syns jeg er gøy, men føler ikke at jeg får så veldig effektiv trening...

Yoga matte og dvd er en investering jeg er veldig fornøyd med - effektivt for bedre holdning og selvfølelse :o Yoga dvd kan en også få lånt på biblioteket, så kan en prøve det før en investerer i egen dvd...

Zumba på tilbud hos www.tvshop.com/no for 499,- :)

Thilda sa for siden:

Har rockering og den er effektiv. Når jeg var flink å brukte den hver dag i 2 mnd så mista jeg 8cm på magen. Anbefaler også trenings dvd til jillian michaels.

kennygirl sa for siden:

Den har jeg også prøvd... Den er beintøff, men effektiv :)

Cherry sa for siden:

Tradisjonelle mageøvelser? Situps, situps og mer situps?

lifejack sa for siden:

Jeg tar planken, både vanlig og på sidene, i tillegg til situps, men du sier du ikke liker disse øvelsene, så da er jo ikke det så vesentlig. Ellers har jeg noen treningsstrikk i forskjellige "styrker" og noen frivekter. Det er alltid noen bra øvelser å plukke opp fra forskjellige helseblader (i form, shape up etc), og når jeg legger til vektene mine eller strikkene, blir det kjempeeffektivt!
Ja, også har jeg en sånn treningsball, da, men den bruker jeg mest som kontorstol (genialt for korsettmusklene, og man merker jo ikke at man trener hvis man sitter på den noen timer daglig, men merker det fort på kroppen hvis man slutter med det;))

martefie sa for siden:

Signerer. Brukte den som kontorstol på jobb en periode, og gulledu det funket. (Det så litt rart ut for utenforstående "brukere" som kom innom, men skitt la gå. :p)

Mrs.Pork sa for siden:

jeg har treningsball, strikk (til styrketrening) og ellipsemaskin. Kan ikke skryte av at det blir brukt allverden nå som jeg blir satt i litt aktivitet hos fysio. I tillegg svømmer jeg en gang i uken.

TrillTrall sa for siden:

Trimsykkel! Har to jeg, en hos Lille Gubben og en hjemme. Bruker dem i perioder da, skal innrømme det. Ellers har jeg en god treningsmatte (ønsker meg en til, men den finnes ikke i salg lenger :( ), et strikk og et utvalg vekter - og ja, jeg bruker dem, i alle fall i perioder. :o

Akkurat nå om dagen er hoftene kranglete av seg, det er en eller flere hofteøvelser de ikke liker tydeligvis, må bare finne ut hvilke, så jeg trener ikke så mye, men det burde jeg vel gjøre. Prøver å gå tur så ofte jeg kan da.

LiMe sa for siden:

Rockering og lette vekter (1 kg). Billig og effektivt :)

TrillTrall sa for siden:

1 kgs vekter er alt for lite synes jeg. Minimum 2 kg. Har også noen sett små manualer som man kan endre vekta på med vektplater, de er kjekke.

Nerthus sa for siden:

Pilates! Ekstremt effektivt, få repetisjoner, kjennes med en gang! Merker framgang i løpet av få ganger. Mine erfaring med pilates er windsor-pilates, den er klassisk og jeg vet at 3t har brukt den i sine studio-timer i Trondheim. (Kjente igjen alle øvelsene hehe).

Cyan sa for siden:

For dere som har Wii kan jeg anbefale Wii Active. Det er mye mer effektivt enn Wii Fit og du trenger ikke Wii fit board. Det følger med en treningsstrikk, men det er lurt å kjøpe en ekstra strikk med litt mer motstand. Ellers har jeg en spinningsykkel som ble flittig brukt en gang i tiden og som jeg har tenkt å børste av støvet på. Har laget spillelister på mp3 spilleren som jeg tråkker i vei til og blir dausliten. Ellers har jeg Billys Boot camp dvd'er som jeg mener å huske var effektivt. Har dog ikke brukt dem på mange år siden vi bor litt trangere enn før og det krever en del plass (dessuten tror jeg ikke naboene under oss hadde satt pris på treninga mi :rolleyes:) Innersvingen rockering har jeg også, men den ligger godt under senga :p

Kanutten sa for siden:

Har romaskin, ellipsemaskin, benk med stangvekt, en maskin som vibrerer, en benk hvor man trener magen, wii fit, zumba og ps3vippebord med program. Jeg bruker wiien og zumbaen! :lol:

Catwoman sa for siden:

Jeg falt for fristelsen og kjøpte Ab Circle Pro fra TV shop.. Men gud a meg hvor den virker! Er skikkelig støl og sliten etter bare tre minutter. Og MYE strammere magemuskler :D Ellers så trener jeg litt med strikker, og ergometersykkel.
[color=#006400][/color]

kennygirl sa for siden:

En sånn har jeg også lyst på!!! Men har ikke råd :o

Catwoman sa for siden:

Nei, den var litt dyr.. Men verdt pengene ;)
[color=#006400][/color]

senorita sa for siden:

Hva er det for noe? Link? :P

senorita sa for siden:

oj den var dyr nok ja :P

sæterjenta sa for siden:

Har du hatt den lenge? Har lenge siklet på den jeg også, men det virker liksom for godt til å være sandt. virker kvaliteten bra/god å bruke?

Bøtt sa for siden:

Jeg har gått til innkjøp av spinningsykkel,har også en sånn orbitrek så vi har hatt en stund.Skal lage treningsrom nede i kjelleren så det blir bra.
Men er ikke alltid de blir brukt så må liksom tvinge meg selv i gang men når jeg først er inni rutinen så går det greit.

sæterjenta sa for siden:

Må være godt å kunne lage treningsrom. Har ei lita stua her og når jeg rydder så er det en viss fare for at det blir lenge til neste gang det blir trening, hehe.. ut av syne ut av sinn.

Catwoman sa for siden:

Kvaliteten er veldig bra! Og den er utrolig enkel å bruke :D
[color=#8b0000][/color]

♥♥

helsefreak sa for siden:

Jeg har kjøpt Jillian Michaels 30 Day Shred på DVD! Effektiv trening i 30 minutter hver dag! Anbefales!

sæterjenta sa for siden:

Har skaffet meg en slik rockering nå, og er fornøy så langt, men kunne egentlig tenkt meg en Ab Cirkle sak også :D Får vel ønske meg til jul :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.