< Tilbake til oversikten

6 måneder er over..

tmaria sa for siden:

...og jeg har klart det! Ikke sprukket en eneste gang!
Så da lurer jeg på - burde jeg ta en pause fra ketolyse nå? Og hvor mye karber bør jeg innta da i så fall?:)
Må si at det ikke frister å spise noe særlig karber igjen. Har vent meg så godt til smaken av fett, at søtt ikke smaker godt lenger :rolleyes:

Helene M sa for siden:

Hmm. Jeg tenker at du bare kan fortsette til du har nådd målet ditt.

Men kanskje ta deg en helsesjekk og en prat med fastlegen først?

GODT jobba altså:D

tmaria sa for siden:

Har tatt blodprøver, og alt er ok - så da er det vel ikke noe i veien med å fortsette samme løp fremover?

LilleM0r sa for siden:

Absolutt ikke, bare fortsett du !
Dette er en livsstil, kos deg og nyt det gode liv :)

Lykke til!

Festina lente sa for siden:

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har flotte blodprøver og har ikke lyst til å slutte. MEN......

vektnedgangen min har stoppet opp i det siste og jeg er derfor veldig i tvil om hva meg skal gjøre. Skal jeg ta en pause og se om det løsner igjen? Er liiiivredd for å gå opp igjen de kiloene jeg har kjempet av meg....:( Fristende bare å fortsette, men det har jo ingen hensikt hvis jeg slutter å gå ned i vekt!:confused:

Og hvis jeg tar en pause - hvor lang skal den være og hvor mange karber bør jeg legge meg på?

Tenkte jeg skulle ta en pause når jeg reiser til Thailand på ferie i 14 dager. Men det er også litt skremmende siden jeg da ikke kan ha kontroll på maten på samme måte som hjemme. Ikke har jeg vekt så jeg kan følge med heller....

Noen med erfaring og gode tips?

Ivett sa for siden:

Jeg har holdt på i 10 mnd. uten pause og jeg kommer heller ikke til å ta noe pause med det samme :)

Nerthus sa for siden:

Og jeg har holdt på siden i fjor høst... jeg kommer aldri til å ta en "pause" fra lavkarbo - samtidig kan det hende jeg gjør noen justeringer ved å prøve andre retninger, mindre karbo, litt mer karbo - vel - vi får se :) Pause er ihvertfall uaktuelt - da jeg nå anser dette som "mitt" kosthold for life! :cool:

nellie sa for siden:

Man trenger på ingen måte ta en pause fra lavkarbo, selvom man tar en pause fra ketolyse:)

Hvis du føler noe behov for å ta deg noe pause, så er det vel ikke noe vits:)

Festina lente sa for siden:

Det var selvfølgelig pause fra ketolyse og det å være i ketose jeg mente :). Jeg er innstilt på at jeg må leve med lavkarbo i en eller annen form hvis jeg vil holde vekten. Men så kommer tvilen snikende når det ikke skjer noen nedgang...:( :confused:Bør jeg ta en pause for å stabilisere, og kanskje "trigge" kroppen til å respondere på ketosen igjen?

Nerthus sa for siden:

Med så varierende erfaringer vedr ketose - ikke ketose - ketose som medlemmer på forumet har vist, ville jeg holdt på til du var ganske så nær målet ditt vektmessig. Deretter ville jeg gått opp ca 5 gram karbo pr uke for å se om du kan finne "ditt" karbotoleransenivå som du kan leve med :) Fett trenger du iflg Lutz ikke redusere før du passerer 73 gram karbo pr dag i inntak :)

nellie sa for siden:

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke skal prøve å gå ut av ketose bare fordi at noen ikke takler det... Går helt fint for meg, så da går det nok fint for mange andre også:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.