Hei!
Jeg skal begynne på en Atkins-inspirert diett i morgen. Jeg har allerede veletablerte treningsvaner og lurer derfor på hvordan det er med trening og Atkins? Jeg vet at da man er på Ketolysekuren bør man ikke trene spesielt mye utover den anbefalte 30minutters gåturen. Gjelder det samme på Atkins eller kan jeg fortsette med å trene styrke to ganger i uka og kondisjon én gang i uka i tillegg til gåturer og yoga?
Jeg er ny på forumet, og jeg lurer på det samme...
Har startet induksjonsperioden, og følger Jillian Michaels fitness ultimatum 2010 til Wii (Dette er en veldig intensiv trening). Er dette dumt i starten?:confused:
Det er nok mest sånn at man ikke skal slenge igang med hardtrening, dersom man ikke er vant til det. Akkurat overgangen er liksom ikke den mest gunstige tiden å begynne. Du kan oppleve at du ikke klarer å yte som før, men det skal gå over etterhvert:) Bare til å holde ut.
Mange og lange gåturer er helt supert. Gjerne en time eller mer, hvis formen er ok. Rolig trening over lengre tid (60 - 75 % av makspuls) øker faktisk kroppens evne til å velge fett som brennstoff!!
Husk nok vann!!!
Jeg trener mye og hardt i perioder på ketolyse, det går kjempefint.
Helt i starten var det ltt rusk i maskineriet, men etter å ha holdt på en stund har jeg mer å gi på trening nå enn på karborikt kosthold.
Jeg er og i ketose, og har trent mye og hardt hele veien! Ingen problem!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.