< Tilbake til oversikten

Ketolyse og syk/forkjølelse

Ann-C sa for siden:

Har det noe og si at jeg går på ketolyse og ikke blir bra av en kraftig forskjølelse, har holdt på i snart 3 uker nå, og blir ikke bra, feber kommer og går, og jeg orker ikke noe, potte tett osv. Har vært i ketose i 6 uker nå. Noen med erfaringer eller vet noe?

Kitt sa for siden:

Det har nok ikke noe å si negativt, i hvert fall!
Har du vært hos legen? Feber som kommer og går etc, mener jeg! Bør vel vurderes om du har fått en betennelse i bihulene/lungene feks!

Mange her sverger til ketolyse når man er syk, fordi virus/bakterier liker sukker og man bør da bli fortere frisk når man ikke spiser karber!
Men noen ganger må man ty til doktoren, gitt! Er ikke lurt å gå med ting for lenge heller! Foreslår at du ringer legen og får en akutt- time i morgen tidlig for å få tatt en CRP om du ikke alt har vært der!

Nerthus sa for siden:

Langvarig bihulesak her også.. holdt på en mnd nå... pottetett som gir hodepine, crp viser ingen infeksjon så da er det vel virus da... mye sykdom på jobb blant småbarnsforeldre... Heldigvis ikke så aller verst allmenntilstand ELLERS da - men hodepine, nakkeplager og dett i pappen er slitsomt nok i disse mørketider ;)
Jeg har vært et år på lavkarbo og opplever at infeksjonene oppleves annerledes nå enn på vanlig mat. Blir mest voldsomt trøtt faktisk... noe jeg ikke ble tidligere, ikke sånn at man nesten sovner over pulten på jobb hehe...
God bedring ihvertfall, denne tiden på året er jo litt sånn blir aldri kvitt ting...

Kitt sa for siden:

Da jeg hadde slitt med bihuler i 3 uker, fikk jeg antibiotika selv om CRPen ikke slo ut! Neste morgen var trykket borte og jeg kunne ta på meg sokkene uten å spise Pinex Forte først!:D
Godt med leger som ikke er helt anti!;)

Nerthus sa for siden:

Jøss så bra da! Jeg er sånn akkurat på kanten vondt i hodet - slår liksom ikke helt ut. Ikke tett i nesen (noe særlig) bare veldig tett langt inni hodet... (høres når jeg snakker) kanskje en ny runde med rinexin hadde gjort seg..
Var mye bedre skjønner du - men så havna jeg HELT uforskyldt i en coopertest på tredemølle overvåket av min nye Personlige Trener... og da smalt det liksom midtveis i hodet mitt og tetna til... ;)

Irriterende - for jeg føler jeg er liksom bare på 85-80% av toppformen, mangler det lille ekstra der!

Ann-C sa for siden:

hei,. Takk for svar. Var liksom slik jeg tenkte også, mente at forskjølelse og slikt holdt seg mere unna uten karbo.. Jaja jeg får vel snakke med legen en dag da, bihulene er ikke veldig vonde, men hodet er tett, og vondt. får spise og kose oss:)

Nerthus sa for siden:

høres akkurat ut som meg... vi får spise og kose oss, og kanskje stikke innom legen en dag snart igjen ;)

Rosy sa for siden:

Hei
Vist du har vært forkjølet i 3 uker syntes jeg du først burde tenke på å komme deg på beina. Ikke trenk på at du går ut av ketosen, det viktigste er å bli frisk siden du har vært syk så lenge. Jeg har også hatt en kraftig influensa og måtte til slutt drikke Kosylan (mot hoste) og kom meg kjapt etter det. God bedring !!!!!

Nerthus sa for siden:

Med å komme seg på beina mener du spise karbomat eller? Blir man frisk da? Det er rimelig uaktuelt for meg som har hanglet i 4 uker med bihulene - da jeg har spist lavkarbo i over et år... :)

senorita sa for siden:

Hva med å gå til legen og ta noen blodprøver og en sjekk? Sjekke om alt er som det skal? Få litt antibiotika og sånn...

Jeg var skikkelig dårlig i april, men fikk bare noe for ørebetennelsen jeg hadde.. Så senere i høst finner dem ut at jeg har hatt kyssesjuka.. Ikke rart jeg følte meg dårlig... hehe

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.