< Tilbake til oversikten

Hva ønsker du deg til jul?

Fofa sa for siden:

Venner og familie har sånn smått begynt å spørre om jeg har noen gaveønsker til jul. Synes det er litt vanskelig å komme på noe lurt, jeg:rolleyes:

Noen som har noen geniale ønsker/forslag?

Trenger jo også tips om smarte ting jeg kan gi:D

mam sa for siden:

NYTT BAD! :_ohmy:

Hehe, nei, det må kunne pakkes inn?

kamp sa for siden:

Jeg ønsker meg risfaddere til risprosjektet i thailand :)

sæterjenta sa for siden:

Jeg ønsker meg en slik trenings-rokkering. Har hørt fra kjente at det er super trening for midtpartiet...og ny dansematte til playstation, eller rettere sagt danseplate som ligger bedre på gulvet :)

TrillTrall sa for siden:

For meg sjøl:

• dunparkas
  • sauskinnsefeller til å ha på hytta

Ellers ønsker jeg mest av alt at kulen i brystet til søstra mi er bare en godartet filleting... :nedfor:

Kitt sa for siden:

Et fosterbarn står høyest på ønskelisten!:love:

Jeg ønsker meg virkelig en bærbar pc! En liten laptop som er god å skrive på!:D

Ellers kan et strykejern være fint. Det gamle blir liksom ikke ordentlig varmt lengre!

Og penger til å handle klær på romsjuls-/januarsalg!

Nyeste utgave av Bedre uten brød og andre lavkarbo bøker/kokebøker skal jeg alltids få plass til!

Dersom noen virkelig vil slå på stortromma vil jeg også svært gjerne ha denne:

[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbTFzR8Rxy1BE5hozlfSnn3D-2R7-gxQothsd45kC-oWMIwgE&amp;t=1&amp;usg=__RVQlw9O2d7gn2WsdwIj8P0TQqHs=[/img]
En Mitsubishi Outlander hadde gjort seg på vinterføre og har god plass til barnesete!;)

christine76 sa for siden:

Ny fancy pulsklokke
Kjernesunn familie-boken

MadamMim sa for siden:

Ny badevekt hadde ikke vært dumt nei!!! :-)

Åsså ønsker jeg meg klær, sengetøy, sånn kjøkkenur som piper når d f.eks har gått 10 min (har glemt bort litt for mye mat...), nye kjøkkenkniver, pledd, ullundertøy, raggsokker... ja... listen kan bli lang, lang, lang :-)

Gleeeeder meg til jul!

knh sa for siden:

Jeg ønsker meg stavmikser og digitalt steketermometer :)

herregud sa for siden:

[attach]7545[/attach]

TrillTrall sa for siden:

Bruke alarmen på mobilen? ;) Ellers har vel Clas Ohlson slike til en slikk og ingenting? Men jeg skal ikke være kjepphøy - når jeg tenker meg om så ønsker jeg meg en sånn sjøl! :lol:

Kitt sa for siden:

Jeg har 3 (:p) digetale kjøkkenur (eggeklokker)!
Hender jo at jeg lager mer enn en ting av gangen og vil ikke ha masse matsøl på mobilen!

Gerd sa for siden:

Jeg ønsker meg nisser i alle fasonger jeg :D

Opheliia sa for siden:

På lista mi står det en del bøker, filmer, tv-serier og musikk, men også fotorammer av Lisbeth Dahl, Menu- og Rosendahl-kjøkkenutstyr/interiør, lommepenger til Egypt og sommerferien:p

I julegaver gir jeg/vi:
+Vin til min mor og stefar (lager også vinkort-tag..og dekorer vinflaska..)(de vil ikke ha noe annet..)
+Skaldeman si kokebok til pappa...litt usikker til hva stemora mi skal få; vurderer gavekort på hudpleie?!
+Bror 1(19år): Tegneserien "så jævla normal" (morsom!!) og gavekort på sportsbutikk eller Ikea (han er treningsfreak/skal flytte ut)
+Bror 2(18år): Pc-spill (får bare håpe at han liker de da...jeg kjøpte de etter å ha lest om de på nettet...personlig har jeg ikke peiling på slikt)
+Søster 1(14år): Bok og gavekort på H&M
+Bror 3(10år): ANER IKKE!!!
+Bror 4(8år): Bok og film (var på salg..så 80 kr til sammen!)+gavekort på Toys R Us(hvis de selger gavekort der?)
+Søster 2(6år): Barbiehest og prinsessespill
+Bror 5(6år): Bok om krypdyr og politi/røver-spill
+Bror 6(1år): Filmer; den lille pingvinen Pororo og Babar..og boka honningtoppen. Ender nok opp med å kjøpe noe klær til han! Elsker å handle barneklær:o
+Samboer: Dexter, sesong 1. Billetter til forestilling i Trondheim og til Pernille Sørensen sitt show i Oslo

Venner: Lager toffefe-julekort og brente mandler eller "mix it up"-blanding

Svigerfar+kone: Norske klassikere-filmer
Svigermor: Gavekort+toffefe-kort
Svigermor sin mann: ??????
(Mannens barn: Jente (10-12år?): Toalettveske med noe sminketing oppi
Jente 20år+samboer:vinflaske)
Samboer sin søster 1(17år): Gavekort på bokhandel (hun ELSKER bøker)
søster 2(23 år): Toffefe-kort (de gir ikke julegaver til hverandre:p)
Søster 3(25år)+samboer: Gavekort på Egon
Sønn til hennes samboer(10-11år): filmer
Bror (19år): Klær og gavekort på dressmann eller noe

Besteforeldrene hennes får:
After eight-konfekt (jeg lager eskene!) og Mørk sjokolade-konfekt til mormora(diabetes..og jeg lager selvfølgelig eska hennes også)

Venner av henne: Får noe ala det samme som mine. Bruker en del tid på å lage dette her til dem. Dessuten "planlegges" det ikke å gi til hverandre, så vi gir dette bare fordi vi ønsker å vise at vi setter pris på å ha dem i vårt liv. Hva er bedre enn å gi noe som er hjemmelaget og som en har brukt tid på(riktignok bare jeg som har brukt tid...:p):):)

Cyan sa for siden:

Jeg ønsker meg:

• Stekepanne
  • Digital bilderamme
  • Fotokurs
  • Flanellspyjamas

Ophelia: Du har veldig mange søsken! :p

Opheliia sa for siden:

Jeg vet....tenk når de starter å få barn! La oss si at alle sammen får 3 barn hver.....3 x 8= 24 tantebarn... jeg tror vi må innføre den regelen som mange har, at etter konfirmasjon/fylte 18 år får en ikke gaver:o Pr dags dato har vi ikke den regelen i vår familie, fordi familien min er egentlig veldig liten, hvis du ser bort i fra at jeg har det antallet søsken:rolleyes:

Men det er gøy! Med mange søsken:D Jeg blir tatt for å være mora da...til de yngste....men det er ikke så rart. Minsten er 1 år...(men mange tror 6 og 8-åringen også er barna mine:p)

Augustina sa for siden:

Jeg skal ønske med ny ipod shuffel med skjerm, rockering med vekt, og treningsklær :)

Merker jeg bør snaaaart sette i gang i handle før det begynner å bli køsystem på alle butikker og kjøpesenter :S

nellie sa for siden:

Skjønner jeg er blitt mamma, når det eneste jeg kommer på er: snille barn...

Føler jeg har alt jeg trenger egentlig.. Bortsett fra nytt, stort bad og nytt kjøkken:)
Trenger virkelig en svææææær boks med 10`er sikringer, siden varmepumpa, oppvaskmaskinen, internetsen, to av stuene og de to gangene går på samma krets med 10 ampere:o

aslaug sa for siden:

Du er jo kjempeflink å planlegge med tanke på alle du/dere skal kjøpe til!!:D:D

Jeg ønsker meg ny mobil, den gamle funker ikke lenger, og så ønsker jeg meg ny treningsjakke og treningsbukse (gavekort på sportsbutikk).

jegerjenta sa for siden:

Ønsker meg nytt kjøkken, jeg...................og stue, og kleskap på soverommet...........Så det er vel bare å begynne å spare til oppussing:_ohmy:

TrillTrall sa for siden:

Legge opp en ny kurs kanskje? :)

nellie sa for siden:

kjenner du noen som gjør det gratis?:p
Skal flytte hele sikringsopplegget opp en etasje.. En gang i tiden.

arkine sa for siden:

ønsker meg ei pille som tar bort 20 kilo fra kroppen min på under ei uke:D
og at jeg deretter kan spise uten å tenke hver gang jeg putter noe i munnen

ellers har jeg det jeg trenger:)

Mosepjusk sa for siden:

:klem:

Plutselig blir ikke materielle julegaver kjempeviktig...

Opheliia sa for siden:

Pappa ønsker seg snille barn hvert år. Så ved siden av kokeboka skal han få et kort hvor det står at han får snille barn...:o

misslinda sa for siden:

Så kjekk tråd ;)

Jeg ønsker meg:

• Ny stavmikser, da min gamle plutselig for opp i røyk her om dagen!
  • liten drill til litt handywork her hjemme(er enslig)
  • Fryseboks
  • Flere bøker fra kjernesunn familie serien(har de 3 første nå)
  • Hjelp til å bli ferdig med oppussing(ikke mye handywoman her nei :p)
  • Hushjelp i noen måneder
  • sikkert masse annet og :p Mye eg ikke har råd til :p

Skal gi:
Mamma: meg og søs spleise på boremaskin/drill
Mormor: Ullundertøy
Mini på 8 år: DVD spiller til bilen
Søs og samboer vet jeg ikke enda..
Tantebarna mine på 2 år og den andre som i jula blir 2,5 mnd får noe flott fra London
Svigerforeldrene til søs: Spekemat og vin i kurv (bare fordi vi skal feire jul sammen)
Pappa og kona hans får noe flott fra London tenker jeg
Brødrene mine får bøker eller klær.

Regner ikke med så mange flere gaver i år, da vi i vennegjengen har bestemt oss for å holde oss til bursdagsgaver, siden vi allerede får en del i jula.

Ellers så ønsker jeg meg bedre helse og forhåpentligvis en avklaring på hva som feiler meg, da alt kommer tilbake negativt hos leger :confused:

Imp sa for siden:

Jeg ønsker meg: Vinne i Lotto. Eller arve masse penger fra en rik onkel jeg ikke visste jeg hadde. Ergo: Bedre tider. Lei av å leve på sparebluss!

Krstle sa for siden:

Anbefaler å ønske seg en slik til jul: www.pixmania.com/no/no/534644/art/tanita/badevekt-m-impedansemaler.html
Pixmania er normalt sett billigere enn butikker og de aller fleste nettsteder.
På denne vekten kan du se din fett%, antall kg muskler du har, vann% +++ . Og den viser en graf fra tidligere.. Så det er enkelt å følge endringene og se hva som kanskje skyldes vektoppgang!

FANTASTISK!

Zillah sa for siden:

Eg ønskar meg hushjelp, ein god varm ullgenser, og ei passe varm bukse eg kan bruke som mellomlag på tur når kun ullundertøy og overtrekksbukse blir litt for lite. Og litt sånne greier til tur i naturen, som kokeapparat, kartmappe og kikkert.

Julie sa for siden:

Eller denne, 50% av prisen på den andre! ;)

Har den selv, veldig kjekk å ha, og koster bare 840 kroner inkl. frakt og slikt om jeg husker riktig. :)

Ønsker meg:

• Ismaskin
  • Blender
  • Cash :D
  • Lavkarboprodukter (mel, bakeprodukter, sjokolade osv.)

Kommer ikke på mer for øyeblikket. :p

Rin sa for siden:

En skikkelig vekt kunne vært noe. :) Jeg har en liten ønskeliste for diverse utstyr selv, skjønt mesteparten er altfor dyrt til å ønske seg i gave hist og pist.

• Senseo kaffemaskin
  • iskremmaskin :sikle:
  • ny laptop
  • trådløse Sennheiser-hodetelefoner

Ooog så trenger jeg klær som passer, igjen. I alle fall noen bukser. :rolleyes:

ada-emilie sa for siden:

Jeg har et tips: kjøp ashtangayoga, primary series av richard freeman, på amazon.com. Den viser alle øvelsene i riktig rekkefølge og er utrolig bra for å lære øvelsene korrekt.

Gode tursko for vinteren som er vannavstøtende og varmebesparende.

Hvite strømpebukser i ull. Hvite leggvarmere og votter.
7 sans for neste år./Fin dagbok.

Julie sa for siden:

Signerer! Bruker min minilaptop for øyeblikket, men helst skulle jeg ha solgt den, for den er ikke noe særlig (altfor liten etter min smak!). Laderen til den laptopen jeg vanligvis bruker er det noe galt med, så håper forsåvidt på å få fikset den, for den laptopen elsker jeg. :love:

Ønsker meg forsåvidt også gode karakterer. :p

Fofa sa for siden:

Takk for masse gode forslag:)

Selv har jeg tenkt på å muligens ønske meg en kaffemaskin, ny stereo til bilen og høytaler til pc'en. Har egentlig lyst på ny mobil og..men det er jo så dyrt...

stalemate sa for siden:

Gleder meg til å få barn å kunne si "snille barn" hvert eneste år! :lol:

min liste i år er:

deilig ullundertøy
ullsokker/strømper/votter hjemmestrikkede
en bok om jakt jeg er ute etter
gavekort på klesbutikk. (dette er helt genialt: januarsalg!)
min tantes hjemmelagede knekkebrød
mini-laptop
hørselvern
kinobilletter
aromaterapi/massasje (gidder aldri å bruke penger på det selv, men det er jo såååååååå delilig.)

Generelt vil jeg si at jeg setter mest pris på ting som er hjemmelaget, eller noe som kan spises, drikkes, leses eller gjøres. Og sånne gaver er ikke bare fine og få, men fine å gi bort også. Har en bakerunde hvert år, og lager noe snopete og stlig julegodt og gir bort. Passer bra for studentbudsjett!

Nips og nisser ligger nederst på lista over gaver jeg blir glad for. Jeg er så sær på hva jeg synes er fint og ikke, så jeg må nesten plukke ut juggelet mitt selv for å være fornøyd. :p

Hamster59 sa for siden:

Vi har fått oss nytt bad i høst! Kunne tenke meg håndklær i rødt, orange og knallrosa for å ha på badet. Vil gjerne ha varme farger der, for badet er blitt så hvitt! :)

Ellers trenger vi ei ny steikepanne. Ønsker meg julekaffe, men ikke sjokolade. Skal lage godteriet sjøl, med sukrin. Kanskje sukrin, sukrinmelis, mandelmel og kokosmel kunne stå på ønskelista. (Har forresten hamstra mandler nå på salg.) Og så har jeg flere pakker med fruktose som jeg har problemer med å få brukt opp. Noen fedonister som vil kjøpe dem? :blinke:

Julie sa for siden:

Kommer på flere ting etterhvert, jeg. :D

Ønsker meg:

• Treningsbukse i capri-modell
  • Pulsklokke
  • Øretelefoner

krlstin sa for siden:

Jeg ønsker meg:

-Nye klær som passer
-Pynteting til leiligheten
-Rosendahl
-Penger
-Trenings klær og løpesko

:D:D

Idarull sa for siden:

fungerer slike vekter egentlig da?

Tja, hva ønsker jeg meg da...

• iskremmaskin
  • fancy badevekt, hvis de fungerer

Vet faktisk ikke om mer jeg :O trenger vintersko da, men det får jeg ordne selv...

Kanutten sa for siden:

Jeg ønsker meg nytt steketermometer samt en god potetskreller....

Noe annet trenger jeg ikke..

Eller kanskje noen nye kopptuer??

mam sa for siden:

Iskremmaskin! Tenk å lage sunn is til barna!
Brødbakemaskin. Så mange lavkarbo brødoppskrifter nå...
Elektrisk kaffekvern.

Gavekort på IKEA!

Cherry sa for siden:

Jeg driter i verdensfreden. Jeg ønsker meg nye asics treningssko. De koster 1800 kroner og nissen BØR gi meg dem i år, ellers gidder jeg ikke å være snill til neste år:p

Kitt sa for siden:

Må legge til brødbakemaskin, jeg også! En Melissa!
Endelig finner jeg en lavkarbo- oppskrift jeg virkelig liker, og så takker maskinen for seg!:(

vimsen85 sa for siden:

Jeg har ønsket meg følgende ting:
gave til gateengler i Brasil ([url]www.gateengler.no[/url])
DVD skjønnheten og udyret
Gavekort på massasje eller hudpleie
Stavmikser
Smartpenn (www.smartpenn.no/#videoer)

gogoyubari sa for siden:

å få på meg klær fra da jeg var 25.
Og helse/ glede til mannen/ familien min :)

TrillTrall sa for siden:

Hurra!!! :heia: :heia: :heia: Det var bare en godartet filleting!!! Spiller ingen rolle hva som ligger under treet til jul - den største julegaven har vi fått! :ja:

Men jeg vet hva som ligger under treet fra Lille Gubben og det er akkurat det jeg har ønsket meg! Kanskje ikke så rart når jeg har plukket den ut selv... ;) :lol:

Zillah sa for siden:

Fantastisk førjulsgave!!! Det var godt at alt var ok :)
Og gratulerer med å få det du valde deg sjølv også ;)

jegerjenta sa for siden:

Å så fint da :) Sikkert største gaven dere kunne få dette året :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.