sirilid sa for siden:
I disse førjulstider blir det mye julebord, restaurant besøk med jobben m.m. Hva gjør dere hvis dere er på ketolyse kur, og skal ut å spise? er det noen retter som da noen kan anbefale å spise?
sirilid sa for siden:
I disse førjulstider blir det mye julebord, restaurant besøk med jobben m.m. Hva gjør dere hvis dere er på ketolyse kur, og skal ut å spise? er det noen retter som da noen kan anbefale å spise?
Anarko sa for siden:
Julebord; du kan jo spise pinnekjøtt. Så tar du litt kålrabistappe og litt surkål. Kutt poteten. Har så langt ikke hørt om noen som faller ut av ketose pga det.
blucher sa for siden:
Jeg spiser ribbe, medisterkake og medisterpølse med bittelitt saus på. Surkål har jeg aldri likt og poteter utgår jo glatt. Kanskje litt tyttebærsyltetøy til kan gå bra?
Selv sliter jeg mer med dessertene... :(
Señora sa for siden:
Man gir beskjed i restauranten at man er på kur og da fikser kokken dette (dersom det er a la carte).
Jeg opplevde at kokken kom ut i restauranten og lurte på hvilken retning jeg fulgte, slik at han kunne tilpasse det riktig. Imponerende!
Belseblubb sa for siden:
Wow!! Det er jo skikkelig imponerende, og nesten vel for mye "forlangt" =) Hvor var dette?? slike steder fortjener jo litt gratis oppmerksomhet!
Señora sa for siden:
Det var i Haugesund, Willy Knickersen. Det var faktisk en satt meny, siden det var showpakke med mat og show. Jeg ringte dagen før og fikk beskjed om å si fra ang. lavkarbo når jeg kom.
Da kom kokken ut og håndhilste på meg og lurte på hvilken retning jeg fulgte.
All maten så ut som de andres, kun modifisert for å passe meg. Jeg fikk noen andre grønnsaker enn de andre, ja min så i grunnen bedre ut, og så droppet jeg desserten, men fikk tilbud om bær med krem eller lignende.
Dette er langt over hva jeg hadde forventet og er superfornøyd med opplevelsen.
senorita sa for siden:
Det kaller man service ja! :)
Anarko sa for siden:
Nice service! Slik vil jeg også ha :)
IceBabe sa for siden:
Vi skal ut og spise med jobben om 3 uker og siden vi blir så mange så må vi forhåndsbestille meny. Siden det er jeg som arrangerer dette, så har jeg allerede forspurt om det er mulig å justere litt på min meny siden jeg spiser lavkarbo. Og jeg har fått bekreftet at jeg får bytte ut potetene med ekstra grønnsaker + min egen spesielle dessert. Veldig fornøyd med det. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.