< Tilbake til oversikten

Heistad syltetøy

Echo sa for siden:

Hmmm, ser ut til at det er umulig å skaffe dette? Det blir visst ikke lagd lenger?
Jeg som skulle kose meg med pannekaker og blåbærsyltetøy:mad:

Yonah sa for siden:

Det er jo ikke så veldig vanskelig å tine noen blåbær eller bringebær og ha i litt søtt og bruke det på pannekakene, mye mindre karber. Bringebær inneholder minst karber forøvrig. Rørte bær smaker mye mere enn syltetøy synes jeg.

Echo sa for siden:

Det er jeg jo helt enig med deg i, men det finnes jo situasjoner hvor det er mye greiere å ha med seg et glass med syltetøy som jo ikke er ferskvare.:D
Det skal nok bli pannekaker her hjemme allikevel:)

Yonah sa for siden:

Å, jeg trodde det var nå som var problemet jeg.

Du kan koke syltettøy selv, bruk johannesbrødkjernemel til fortykning. Men lag små glass for at de ikke skal mugne.. Jeg fant et konserveringsmiddel uten sukker og stivelse i sverige, men jeg husker dessverre ikke navnet. Mulig sitronsyre er nok.

Echo sa for siden:

Jepp, det var problemet i utgangspunktet:D, men når jeg fant ut at syltetøyet ikke fantes lenger så fant jeg selvfølgelig nye muligheter for problemer:D

Takk for oppskrift!

ada-emilie sa for siden:

Det er sikkert nettbutikker som selger noe tilsvarende.

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg lurer på om ikke Sukkerfritt har noe syltetøy, men det har jeg ikke smakt.
Jeg liker ellers godt Lerum sitt med eple (9g k pr 100g) eller blåbær (9,5g k pr 100g).

aslaug sa for siden:

Kjempgodt dette syltetøyet! Det var jo lite karber egentlig fordi man spiser jo ikke mengder:D:D. mye mer smak enn i heistad sitt syns jeg.

Echo sa for siden:

Hvor får man tak i lekkeriene?:D:heia::heia::D Er det nettbutikk?

Kitt sa for siden:

Jeg laget plommesyltetøy, søtet med litt flytende natren og brukte fiberhusk som tykningsmiddel!Beste plommesyltetøyet ever! Ble så tjukt og godt, atte!:D:sikle::D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.