I ukens Allers står det om en dame som holder på med en doktorgrad om lavkarbobrød. Jeg skal prøve ut en av oppskriftene hennes nå, men karbo innholdet er selvfølgelig ikke skrevet. Det skal være 1 1/2 dl havrekli i brødet og på pakken Regal Havrekli står det bl.a:
Karbohydrat 52 gram, herav sukkerarter 0 gram.
Kostfiber 11 gram.
Jeg lurer på hva det betyr i praksis? Hvor mange karbohydrater skal jeg regne pr. 100 gram, 52 gram?
Jeg syns det var så mye karbohydrater at jeg ikke tok mer enn 50 gram, skulle vært mer enn det oppi, 70 kanskje? Da skal jeg gå å regne på karbohydrat innholdet. Ergrer meg over at jeg ikke bare tok hvetekli istedet.:mad:
Jeg har abonnert på Allers før. Jeg tenker jeg går og kjøper det. Var det flere oppskrifter?
Jeg tviler på at en oppskrift med havrekli er lavkarbo. Sikkert sunn og god, menmen, lavkarbo slik vi spiser her er det ikke. Et slags Fedonbrød kansje.
Det var tre oppskrifter. Jeg skulle egentlig lagd et brød med soltørket tomat. Det hadde ikke havrekli i seg, men jeg greide å lage feil oppskrift før jeg fikk sukk for meg. Brødet ser greit ut i hvertfall. Basisen er egg, cottage cheese og olje.:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.