Gressenka sa for siden:
De inneholder 7 karb. pr. 100g. Ergo 2 pølser er 7 karb. og det er jo ikke så fælt. Men jeg ser at de inneholder glykose. Var det slik at de da er ulovlige?
Gressenka sa for siden:
De inneholder 7 karb. pr. 100g. Ergo 2 pølser er 7 karb. og det er jo ikke så fælt. Men jeg ser at de inneholder glykose. Var det slik at de da er ulovlige?
Gerd sa for siden:
Det er stivelse og sukker i de....
Jeg ville ikke spist de.
2 slike pølser tar da nesten halve dagsrasjonen av karber. Masse gode grønnsaker man går glipp av da :ja:
Yonah sa for siden:
7g pr 100g er ganske mye det, nesten mere enn de fleste grillpølser... Hadde holdt meg til andre slag, feks grov bratwùrst fra grillstad.
Gressenka sa for siden:
Det er ikke karbene i de jeg bekymrer meg for, men kan glukosen føre til at man detter ut at ketose?
Gerd sa for siden:
Ja glukosen OG stivelsen (som faktisk blir til sukker i kroppen) kan få deg ut av ketose viss det blir for mye. Så karbene fra stivelsen er like ille som karbene fra glukeosen :ja:
Men, en sjelden gang skader sok ikke. Bare du teller det med i karbekvota.
:)
Gressenka sa for siden:
Okej:) Nei jeg har ikke planer om å spise det hver dag eller noe men det er greit å vite at man ikke tar skade av det om man spiser en eller to en dag. kjapp middag:) Det trenger jeg nå for tiden.
Snuppegullet sa for siden:
litt utav det blå... masse gode grønnsaker man går glipp av? man har jo ikke lov å spise gulrot,løk og kålrot? hva annet enn brokkoli,sopp,blomkål,squash kan man spise... er ikke så voldsomt kreativ eg..
wahaj sa for siden:
Løk kan man vel spise. I moderate mengder :)
Paprika osv. Masse grønnsaker + salat.
blåbær sa for siden:
Aubergine, tomat, agurk, salat, sukkererter, minimais, purre, avocado, paprika, asparges, rosenkål ... :)
Hamster59 sa for siden:
Hva med vossakorv?
senorita sa for siden:
jeg kjøpte dampemør idag på ica maxi.. 0 gram karbo!! og noen italienske pølser.. ikke smakt dem enda men bare 0.1 gram karbo.. var jo helt i hundre, hihi :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.