Jeg er såååå på randen av en sprekk!
Jeg har så sykt lyst på alt mulig.. føler ikke dette går noe bra i det hele tatt, og vekta har ikke rikka seg på to uker pga mensen.
Har så lyst å bare ta meg en fridag, spise mat som faktisk frister, og å spise meg mett, ikke KVALM!
Skikkelig syte innlegg dette.. men jeg trenger noen gode ord! :(
Okei. Hør på meg. KUTT UT!
Det går over. Mensen går over, søtsuget går over. Vekta går ned når kroppen er klar for det. Se tilbake, se på hva du har fått til på egenhånd!
Vær stolt av deg selv, for crying out loud! :o
Om det hjelper, pisk deg litt krem med noen dråper av ett-eller-annet, og spis til du er kvalm. Da kan du tenke at det er slik det vil være for evig og bestandig om du jumper tilbake til høykarbo, om så for en skakket dag. En skakket dag blir fort til flere!
Vil du virkelig at dette skal bli årsaken til en sprekk? Mens og lite vekttap? Hvordan kommer du til å føle deg hvis du velger å sprekke - bedre enn det du føler nå, eller verre? For hva er vitsen med å sprekke for så å føle deg verre enn det du gjorde i utgangspunktet?;) Kom igjen... Du kommer deg over denne kneika!:) Bare bit tenna sammen og si til deg selv "karbo'ne skal IKKE vinne"!:)
Hei Nupsida, du har hatt et fantasktisk vekttap så langt. At kroppen tar 2 uker pause, er helt normalt, mens eller ikke mens. Kanskje kan du tenke at dette er noe du kan lære av. At du kan bli utålmodig når vekten stopper opp. Siden dette mest sannsynlig desverre ikke er siste gang du vil oppleve at vekten stopper opp for en stund, kanskje du kan finne en strategi nå som du kan dra nytte av ved neste korsvei.
Jeg har selv ikke hatt slike sprekker som du snakker om. Det jeg har skjønt kan være utfordringen for de som tillater seg dette, er at sprekker plutselig ikke varer bare 1 dag.
Hva med å lage den en kopp lavkarbo kakao eller annet tillatt lavkarbokos hvis lysten ikke gir seg :).
Ønsker deg lykke til, kommer du over denne kneika, er du mye bedre rustet til neste korsvei.
Etter en stund på lavkarbo smaker ikke "vanlig" mat så godt lenger så du blir sannsynligvis skuffa uansett. ;) Og det som før var søtt og godt er nå kvalmende søtt og ekkelt.
Men hva er det du har så lyst på da? Litt naturell yoghurt med sukkerfritt syltetøy og div. frø - kan det føles greit kanskje?
Takk for spark i baken! :)
Var helt på bærtur igår, men jeg sprakk ikke! Er sååå glad for det idag. Var ikke langt ifra at jeg fråtset i skapet (Sjokoladekjeks, chips, smågodt, alt mulig godt) MEN, jeg klarte meg :D
Uff, hater når det kommer slike dager der alt bare blir dumt.. Har så lyst å gi opp da, men som dere nevner, jeg kommer jo bare til å føle meg værre etterpå, så er nok best å bare holde seg i skinnet!
Jeg har hatt en tre ukers svømmetur i sjokoladeskålen..typ hver dag! Og det har resultert i pluss minst to kilo, dårlig form, oppblåst, ekkel og fæl. Mistet min nyvunnede antydning til fotogenitet(?) på fjorten dager. IKKE GJØR DET! Faen så vanskelig å komme seg ut av.
har slitt med det samme selv.. vært på tur i helga, og jaggu vanskelig å finne seg lavkarbomat i farten!! spise frokost på gardermoen var ingen enkel opplevelse.. kun baguetter overalt.. jeg tenkte.. "jeg er såå sulten.. hva skal jeg gjøre :S" .. men nektet å sprekke bare fordi jeg "måtte".. ventet til restauranten åpnet og punget ut med 180 kr for en liiiten kyllingfilet :| men men.. jeg var sikker på jeg hadde gått opp i helgen pga turen, siden jeg krisespiste pølser da andre spiste baguetter etc.. og vekten har stått stille en stund, men jeg hadde jaggu gått ned 1 kg!! så det er definitivt ikke verdt å sprekke for.. PLutselig løsner det igjen :) Det er vel bedre å ligge der du er, enn å sprekke og gå OPP igjen? :P
jeg går definitivt for nummer 2 :D Jeg må bare beregne litt ekstra tid enn ønsket fordi jeg er så forbanna svak for sjokkis :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.