Har søkt litt på forumet og har ikke kommet opp med et fullgodt svar så jeg prøver her.
Jeg er i en ekstrem stresssituasjon for øyeblikket både på jobb og hjemmefronten :(. Vekttapet har helt stanset opp. Jeg har vært flink og fortsatt kostholdet selv om jeg har trøstespist litt for mye mørk sjokolade, baconkrisp og ellers småspising av bla ost og spekeskinke.
Jeg vet at stress kan stoppe vekttapet, men er det noen som vet hvor lang tid det tar før ting normaliserer seg (etter at verste stresspeioden er over)? Bør jeg glemme vektreduksjon for en stund og bare konsentrere på kostholdet?
Takknemmelig om noen kan dele erfaringer med meg.:)
Hold deg så godt du kan til kostholdet, drikk mye vann og prøv å få vært noe i aktivitet. Trening av hva som helst type vil hjelpe i en stress-situasjon, om det så er en rundt rundt kvartalet ;) Da får du tid til å tenke litt, sortere litt og samtidig bli litt andpusten.
Ta tak i vekttap når du føler deg mer i balanse. Pass bare på at du ikke skeier helt ut med kostholdet - det vil nok bare stresse deg mer :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.