< Tilbake til oversikten

Kcal inntak

Nordmørsloppa sa for siden:

Hei!

Lurer på hvor mange kalorier folk her ligger på (dere som teller)- Har forstått det slik at jo nærmere kroppens idealvekt man ligger ...jo større sjangse er det for at man må passe på inntaket noe..
Tingen er at nå er jeg ganske nærme mitt vekt-ideal.. og ønsker i hovedsak å ligge på denne vekta( -2kg til)..men endre kroppssammensetningen: mindre fett%, mere muskel%. Altså ikke gå ned i vekt, men forme kroppen.

Jeg skriver inn på diett.no , for jeg liker å ha litt styr på karbs, proteiner og fett inntak. Og jeg der ser jeg at jeg f.eks lå på 1600kcal i ukesgjennomsnitt, forrige uke.

Hvor i landet ligger jeg på 1600kcal? er det lite/mye?
Jeg går jevnt og trutt ned...med typiske platåer/litt økning ca hver 3 uke. Så løsner det igjen.

Når jeg skal bygge muskler, skal jeg da øke kun på kcal inntak, uten å endre sammensetning av makronæringsstoffene? eller skal jeg justere disse..f.eks mere karbo, mere proteiner..eller noe?

nellie sa for siden:

1800, som er dagsbehovet mitt:) jeg vil si 1600 er litt lite når man trener som deg.. Men ikke noe stor krise.

ToreH sa for siden:

Med nåværende treningsperiode så ligger jeg på rundt 2800-3000 kcal. Men har jo gått ned 1,1kg så må antakelig øke inntaket noe.

Kanutten sa for siden:

Jeg har gått ned to kilo på to uker... Dvs jeg har gått ned mer for jeg har snikveid meg og jeg ligger på inntak 1500-2000. Kanskje nærmere 1800 vil jeg anta. Uoffisielt har jeg faktisk gått ned 4 kilo på litt under tre uker.

Jeg tør derfor ikke tenke på hvor mye jeg spiste FØR jeg begynte bli bevisst på det. Det eneste jeg har gjort er å kutte ned med en på alt jeg spiser; 3 knekkebrød i stedet for fire etc.

:) ja jeg ligger på ca 200kcal underskudd, for å miste de to siste kg-ene. Men sulter overhode ikke forde, selv om det sikkert er plass til litt mere mat i magen:p synes du jeg kunne gått opp litt i kcal, og likevel miste de siste pyntekg`ene ?

Du trener jo helt sinnsykt Hypah! og trenger alle disse kaloriene :p Men blir alltid forbauset over hvor mye man faktis kan spise, når man trener intensivt!

Jippi for de 4kgene! hihi:p Men da nyttegjør tydeligvis kroppen din det du gir den, t.o.m kaloriunderskudd på deg, selv med relativt stort inntak . (regner med du er dame?) Trener du mye?

Takk for innspill folkens!

ftdmia sa for siden:

Til vanlig teller jeg ikke egentlig, men pleier nok å ligge på rundt 1500-2000 kcal tenkjer eg. Vekten min har stått stille en god stund nå (ca 58-60kg, fordelt på 163 cm) men jeg har det siste halve året merket en forbedret fett%, så jeg har nok gått litt "ned" og lagt på meg litt muskler (jeg skal ikke skryte på meg de store kroppslige endringene her altså, men jeg merker det spesielt på armene :)

nellie sa for siden:

Du går vel ned ganske greit, sånn som du spiser nå? Sikkert greit å begynne å øke litt gradvis, hvis du snart har planer om å ikke gå ned mer? For hvis du skal stoppe nedgangen må du jo spise mer uansett, på en måte. Jeg hadde sikkert fortsatt i samme tralten og heller tatt det " problemet " når det kom.:p

altså...kremt om jeg skulle være så "uheldig" å gå ned litt mere enn planlagt så føler jeg ikke akkurat det som noe stort tap..:D så lenge jeg er mett og fornøyd så er jeg glad jeg:p

nellie sa for siden:

Da venter du:) ta det som det kommer.

Jupp:p takker for støtten..fikk bekreftet det jeg selv trodde :p trenger det innimellom..:)

Yrla sa for siden:

Jeg har kunnet økt kaloriene med lavkarbo fra 1350 - 1850 så lavkarbo er så bra!
Jeg trener ikke.( 171 cm høy, 39 år)

shailene sa for siden:

Jeg ligger vel på ca. 2200 kalorier i snitt når jeg ikke går inn for å begrense meg, spiser når jeg har lyst på mat og spiser til jeg er METT. Da er vekta mi helt stabil og veldig godt innenfor det som er "normalvekt". Så at kroppen har lettere for selv å justere og stabilisere vekta på lavkarbo tror jeg absolutt. Helst skulle jeg vel sett at jeg kom ned de siste 3-4 kiloene uten å føle at jeg slanket meg, men men.. Hode og kropp har vel ikke alltid samme trivselsvekt. Når jeg teller kalorier ligger jeg på ca. 1500 kalorier i snitt. Kunne sikkert sagt 1600-1700, men jeg liker å ha litt rom for spisedager hvor jeg kan spise meg ordentlig mett uten at det ødelegger.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.