< Tilbake til oversikten

Delicatoboller!

Solange sa for siden:

Var en tur på Ikea her om dagen, og oppdaget at de solgte det beste jeg vet: Delicatoboller!!! Eller punsjeboller som jeg kaller det. Det er jo ikke noe man kan spise på mitt kosthold, men ser de selger noen uten sukker, dvs. søtet med matitol. Dette er jo et sukkeralkohol, og kan dermed trekkes fra. På innholdsfortegnelsen står det 49 gram karb, men ikke hvor mye av dette som er maltitol, og dermed kan trekkes fra. Noen som vet? Jeg har forgjeves prøvd å søke på nett, men greier ikke finne ut av det. Tenkte dette kunne være julekosen min hvis karbohydratmengden var overkommelig:D:D:D

NB: formaninger om at at sukkeralkoholer ikke er bra osv. trenger jeg ikke, er klar over det;)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det eneste forslaget jeg har er at du sender en mail til IKEA. For et par uker siden var det også noen som lurte på "sukkerfrie" kokosboller på IKEA, men tror ingen fant ut av det heller.

Benzo sa for siden:

Jeg finner dem ikke i produktkatalogen til Delicato, er du sikker på at det er fra dem?

Solange sa for siden:

Ja, er sikker på at det er fra Delicato. Rart de ikke står i produktoversikten? God ide å sende mail. Så de kokosbollene også.....Men kjøpte dem ei;)

Debussy sa for siden:

Har også vært borte i disse bollene fra Delicato - på Ikea - hadde vært interessant å vite hvor mange karber "som teller" det er i dem - de er ikke så utrolig søte heller, men gode!

Ferskenbeinet sa for siden:

spør om både kokosboller og disse da om noen sender mail!

Benzo sa for siden:

Tror jeg må ta en tur til Ikea i kveld. :ja:

Coockie sa for siden:

Ohhh. Håper dette virkelig havner innenfor lovlig snacks! :D

Snikende Saccosekk sa for siden:

Er det noen som har mailet de enda?
Hvilken IKEA var det forresten?

Jeg var innom ikea furuset i går men glemte helt å se etter det

camryn sa for siden:

Eg såg desse på Ikea (Åsane) forrige veke men vil ikkje kjøpe uten å vite meir. Eg er treg, så har heller ikkje sendt mail. :p

Benedictee sa for siden:

Jeg kan prøve å huske å forhøre meg på jobb imorra :)

edit: sendte mail til sjefen som forhåpentligvis kan videreformidle denne til innkjøpsansvarlig i bistroen :)

marjusen sa for siden:

venter spent på svar

Benedictee sa for siden:

Det var dessverre ingen som greide å finne den detaljerte innholdsfortegnelsen på de sukkerfrie produktene, kun kokosbollene :/ og der var det 53 karbs og kun 1% sukkeralkoholer.

christine76 sa for siden:

Skuffet.. Hadde et lite håp om å kunne kjøpe kokosboller..:(

Solange sa for siden:

Takk for at du prøvde! Vi kan vel ut i fra at det er noe tilsvarende med punsjebollene da....Synd:mad:

snartslank? sa for siden:

har noen prøvd å kontakte delicato norge da?? som tross alt må ha produsert disse?? og videresolgt de til ikea..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.