< Tilbake til oversikten

Blir gal!

Mellon sa for siden:

Det er jo såå vanskelig å styre unna karbomat når det er sett på som normalt og sunt! Spiste pastasalat og brownies på torsdag, var forening og har bestemt meg for at en dag går greit. Men pga det da, så ble det litt lettere å ta noe i går også, ikke så mye da, hadde ost og kjeks og jeg spiste speltkjeksene med MASSE ost på- sånn at det ble minimalt med kjeks. Fant foresten ut at babybel var ypperlig som kjeks, delte den i to og hadde ost på den thihi:D

Men nå da, så har jeg avtalt å komme til mor, siden jeg er alene med alle ungene- og da blir det visst vaffler, hvordan skal jeg styre unna sånt i helgene da- er sykt vanskelig. HAr ikke lyst, men orker ikke forklarer, og ingen liker dietten min heller og syns det er helt fjernt med lavkarbo- alt det fette liksom:rolleyes:

arkine sa for siden:

skjønner deg godt ,,siden vårt kosthold er unormalt i dagens samfunn

og desuten så er det vansklig fordi vi har vokst opp med høykarbomat ,,
hjernen vår er fremdeles innstilt på høykarbo desverre ,

å når vi er hos folk som serverer såkalt normalt norsk kosthold ,må vi kjempe med oss selv ..det er en evig kamp
å desuten måtte forklare hvorfor vi ikke kan spise ditt eller datt,,
nei livet med mat er ikke enkelt

å sier vi at vi ikke tåler mel og sukker ,,,vel da er det en lang tirade hvorfor vi ikke tåler den slags,,

Nerthus sa for siden:

Det har ingenting å si om andre ikke liker dietten din - den er nemlig DIN og det viktigste er at DU liker den! Når det gjelder helgen og vafler finnes det veldig gode lavkarbo-vafler, jeg foreslår at du enten lager disse til alle - eller lager en porsjon til deg selv - som du kan forklare med at sukker ikke er bra for deg! Du blir dårlig form, legger på deg, mister energi osv.

Det å kunne holde seg til lavkarbo som en livsstil er minst like mye en mental jobb som en fysisk jobb. Bestemmer du deg for at lavkarbo er ditt nye liv, innebærer det en del planlegging av hva du kan spise og ikke kan spise, og ikke minst hvordan du kan gjøre høykarbo-maten lavkarbovennlig.

Etterhvert som du kjenner på hvor godt dette gjør kroppen din, vil det bli lettere. Hvis du i tillegg blir uvel av høykarbo mat etter en stund på lavkarbo, blir det ENDA lettere å velge lavkarbo-alternativet.

Jeg har valgt å være helt ærlig - fordi jeg orker ikke lure meg rundt og prøve å skjule det - det tar for mye av min daglige energi!

Fortsett å jobbe med lavkarbo, etterhvert vil det oppleves lettere å være "annerledes". Jo mer selvsikkerhet du får jo bedre vil dette gå! :)

dumidalia sa for siden:

Mitt beste besøkstips: spis deg skikkelig mett på masse fett før du drar, og hold deg opptatt mens du er der. Jeg har en gutt på 1,5 år, så for meg er det ikke vanskelig å finne på noe.. :p Ellers kan strikketøy eller annet håndarbeid, bla i album, masse skravling osv være lifesaver :)

og som Nerthus sier, hovedsaken er at du liker dietten, for den er din! Du har bestemt deg for å ha en livsstil med mindre karbo enn normalen, og når du blir slank og lekker kan du le av dem som ikke likte dietten! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.