Jeg har STORE problemer med å finne ut hva jeg skal spise son snack eller mellommåltid på vei hjem fra jobb, eller hvis jeg blir sulten før jeg skal hjem.
[color=darkred][/color]
Kan ikke drasse rundt med hardkokte egg heller.....lukter ikke spes godt :rolleyes:
Ikke Atkins barer, jeg tror de hindrer meg i å gå ned i vekt :cool:
[color=darkred][/color]
Noen ideer ???
Cherry tomater - paprika "strips" - Babybel-oster - kyllingvinger - skinke - mskine med ost rundt....... det behøver ikke være så mye vettu.
Men spiser du nok proteiner og fett i lunchen slipper du å bli sulten før du kommer hjem.
Hva med å ty til en protein shake. OK, jeg strever med den sjøl. Men når jeg har blitt vant til det er det ikke så ille. Jeg blander den på forhond. Har den i kald termos. Og drikker den etter trening.... Den metter.
Skal tenke og se om jeg kommer på andre gode ideer på induksjonsvennlige "snacks"
[quote=Nille]Hva med å ty til en protein shake. OK, jeg strever med den sjøl. Men når jeg har blitt vant til det er det ikke så ille. Jeg blander den på forhond. Har den i kald termos. Og drikker den etter trening.... Den metter.
Ugh ugh.... jeg kjøpte en på helsekosten her om dagen og i dag prøvde jeg den...:eek: :eek: Grøss.....det smakte som hvetedeig - æsj !!!!!!! :(
[i][/i]
Den jeg har kjøpt (etter råd fra helsekostmannen) heter Soy 92 Amino fra Nutri Plus.
Det er soyaproteinprodukt med 0 g karbo og 87 g protein per 100 g.
[color=darkred][/color]
Så jeg fulgte oppskriften: 40 g pulver (1 dl) blandet med 300 ml vann.
Så ut som lys gjørme og smakte som sagt hvetedeig............
[color=darkred][/color]
Hjelp :confused: :confused: Hvilken tar dere ? Kan jeg gjøre noe med denne så den blir bedre ? Kjøpte en big pose, men jeg vil ikke klare å "drikke" denne gjørma sånn som den er asså :cool:
Det sto ikke induksjon under kostholdsfilosofi, så da tenkte jeg hun ikke var på induksjon jeg da...:cool:
Ruska: Nei, uten smak og med vann blir det ganske vemmelig med sånn shake....
Da må den blandes med mat... Kansje du kan lage deg en proteinvaffel med pulver og egg som du kan ha med som "skive" - du kan smaksette med evt. søtstoff og kanel.. :)
Jeg tar ofte en tur innom Meny eller Spar der jeg vet at de har varm mat i disk. Her har de omelett, kyllingvinger- og lår, og dette hjelper VELDIG når man er sulten og det er jo bare proteiner og fett (nesten).
Studentberta
Jeg legger ståltermosen åpen i fryser'n. Da blir den ekstra kald inni. Åsså har jeg protein shaken oppi og skrur igjen. Da holder den på kulden lenger....... (syns jeg da, men jeg er jo litt sær ......)
Akkurat som om du fyller termosen med varmt vann og lar den stå en stund når du skal ha varme drikker oppi vettu..... :snill:
ok, takker og bukker jenter, nå har jeg litt mere å gå på.
Må våre flink til å ha noe praktisk klart i kjøleskapet hvis jeg blir grepet av sult - og det kan jo hende når jeg står og lager mat til lillegutt :p
[color=darkred][/color]
skal prøve å lage "mat" av den proteinshaken m/egg og krydder - så får vi se hvordan det blir. Jeg kan i allefall ikke drikke den....æsj....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.