< Tilbake til oversikten

Matlei =(

HønePøne sa for siden:

Hei er inne i min tredje uke med lavkarbo (er i ketose), men jeg er så mat lei om dagen. Kjenner jeg trenger mat, er litt sånn små uvel, men det er ingenting som frister. Er så redd jeg ikke skal få i meg nok mat, så kroppen går på sparebluss:o, men er det noen som har noen gode forslag til noe som man bare kan kan ta som er lettvint og ikke så vanskelig å tvinge i seg??:confused:. Ikke en gang karbo mat frister.. men det er jo godt nok:). Noen som har opplevd lignende?

HønePøne sa for siden:

Ser noen spiser sånn skyr med nøtter i, er det å anbefale? Eller noen andre gode forslag?

Kitt sa for siden:

Om du scroller helt nederst på siden ser du fort at du ikke er alene om å oppleve dette! Der finner du mange tråder om det samme og sikkert mange gode tips!:)

HønePøne sa for siden:

Tusen takk, skal kikke litt jeg:)

otika sa for siden:

Hei

Når jeg er matlei spiser jeg pannekaker lagd av 2 egg og 1/2 dl kremfløte og gjerne 1 ts fiberhusk, blir 2 gode pannekaker, har på litt tyrkisk youghurt og heistad syltetøy eller bare sukrin :p, orker normalt bare 1 pannekake så den andre går på kvelden.Her kan jeg også variere med å ha på ost,majones,skinke,egg,laks osv osv . Husk at frokost er det viktigste måltidet :)
Ellers lager jeg smørgrøt/fløyelsgrøt med sukrin, kanel og smør (oppskrift her inne)
Rømmegrøt med sukrin,kanel og smør
Da får jeg i meg det viktige fettet ,men det har også noe med at jeg ikke er så glad i "salt" mat til frokost og kveld,men veldig glad i noe "søtt"

Nå står jeg ofte på kjøkkenet og tester ut nye oppskrifter jeg finner her eller på lenabeatrice.net :D men blir jo matlei jeg også i perioder

Vil du ha noen gode forslag til mat så bare spør :)

otika sa for siden:

Vil også legge til at du kan piske litt krem og blande det med cottage cheese, noen nøtter og kanel, det er super godt :p. Jeg bruker ofte litt søtning på dette og da smaker det nesten som riskrem

senorita sa for siden:

heldigvis ikke matlei enda.. I dag har det blitt fløtegrøt til frokost (gerd sin).. den testet jeg første gang igår.. nyydelig!!

så ble det lavkarbobrød med roastbiff og majones og noe med mør uten karbo til lunsj.

Middag : pinnekjøtt og svineribbe.. mmmmmmmmmmm :D

otika sa for siden:

Gerd sin fløtegrøt spiste vi i går kveld ,sinnsykt godt :p
Nå skal vi spise tynnribbe og masse grønnsaker gratinert med ost nam nam

Mear sa for siden:

Skyr er litt pussig. Kan ikke si jeg synes det er godt i seg selv, det blir så tørt (hvorfor i all verden skal det være 0% fett?? Hmph). MEN dersom du heller litt fløte over og rører inn, så smaker det ostekake. :)

Når jeg er matlei kjøper jeg vanligvis inn litt god ost og pølse og spiser. Rødvinspølse, eller ridderost eller sånt som ikke er så himla dyrt. Litt oliven går også greit ned. Gidder ikke bruke så mye tid på maten om jeg i utganspunktet ikke har matlyst.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.