kamp sa for siden:
Faren min forstår ikke helt hva lavkarbo kosthold går ut på.
Han forstår at man skal spise lite karbohydrater men han har "misset" den at det er fett inntaket som skal opp og ikke protein inntaket. Det har nok sammenheng med at jeg har vert på en høy protein, lav karb/fett diett i snart 3 år. Men nå har jeg begynt å forstå selv at protein må ned (spiste opp mot 4 x min kroppsvekt) og fett må opp. Pga nye medisiner tåler jeg nå fett bedre :)
Middag er greit. Da spiser han proteinet (kjøtt/fisk) og grønnsaker + evt saus. Det blir ofte laget smør grønnsaker (kokt i smør/olje). Så det blir en god fettmengde der. Ellers pleier sambo å lage litt sauser.
Problemet er frokost. Da spiser han som oftest bare kjøtt, myye kjøtt. I perioder gikk det i egg og bacon men han ble lei av det. Jeg har og laget brød men det ble for ensformig.
Han kan ikke ha melke produkter.
Er det noen som har noen ideer til hva som kan lages og er enkelt å varme opp? Har sett litt på oppskriftene men veldig mye er med melkeprodukter..
Kanskje "gjemme" noen grønnsaker slik jeg gjør når jeg lager kylling kjøttpudding.
Noen som har en god oppskrift med medisterdeig?