< Tilbake til oversikten

Mat og karbohydrater

araber123 sa for siden:

Har noen spørsmål som jeg driver å funderer på...

Håper noen kan gjøre meg litt klokere:)

Jeg teller og måler det jeg spiser som inneholder karbo nå i begynnelsen, så jeg har full kontroll på karbo inn. Det jeg lurer på er om det har noe å si om man noen dager spiser veldig lite karbo og noen dager ligger nesten 15 gram? Jeg følger ketolyseboken, og har en grense på 15 gram pr dag. Men altså noen ganger spiser jeg så lite som 4 gram karbo, andre dager 14 neste 15 gram.
Gjør denne svingningen noe for vekten og kroppen?

I tillegg vil jeg forhøre meg om min dagskost er ok:)
En vanlig dag:
Frokost: 1-2 egg+ 4skiver bacon+ noe grønt
Lunsj:omelett/tekaker med pålegg/litt ost litt grønt (ruccola,agurk, litt tomat)
Middag: rent kjøtt+brokkoli/blomkål mos, kylling+jukseris, kjøttdeig+grønt
kvelds/snacs: (de dagene det blir dette...) baconsnacks (1 pose), ofte blir det ost med agurkstenger eller lignende
I tillegg drikker jeg litt pepsi max (har lest flere plasser at dette kan være partystopper, men føler meg ikke klar til å kaste den enda;-) )

Hva syns dere, ser det bra ut? I tillegg vil jeg si at jeg har ikke vært så flink til å spise grønt, men har som mål fremover å spise mer salat :)

mama67 sa for siden:

Det ser ganske bra ut. Ville nok puttet inn mer grønnsaker, som du selv nevner. De fungerer ofte som katalysatorer på vekttapet, og er bra for deg.
Kanskje lurt å spise litt mer fisk også :)

araber123 sa for siden:

Herremin...fisk ! har helt glemt av å spise fisk haha :p Så grønnsakene vil hjelpe meg å gå ned i vekt?

Mellon sa for siden:

Hvilke grønnsaker anbefaller dere? Jeg spiser lite, helst bare til middagen, orker ikke lage salat

Pruttilutt sa for siden:

Blomkål+brokkoli. Jeg steker mye sopp og spiser vel egentlig litt mer løk enn tillatt. Paprika til egget og baconet. Tenk vitamin-kilder innenfor tillatte grønnsaker.

mama67 sa for siden:

Grønnsaker som vokser over bakken, er vel tommelfingerregelen. Og i følge ketolyseboka, kan grønnsaker hjelpe på vekttapet, ja.
Jeg spiser en del brokkoli, blomkål, rosenkål, paprika, salat, agurk og løk. Sopp og tomater også, men det er pr def ikke grønnsaker, så...

Og fisk er nok lurt å få inn ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.