< Tilbake til oversikten

Blødninger fra tannkjøttet

Nerthus sa for siden:

Leste en reklame om dette i KK - og kom plutselig på at dette var jeg mye plaget med før jeg spiste lavkarbo. Blødde hver dag når jeg pusset tennene med en soft-tannbørste. Nå har jeg ikke vært plaget med dette i det hele tatt det siste snart året - og jeg mistenker veldig lavkarbokostholdet i å ha "skylden" :)

Clockwork sa for siden:

Damn, dette har jeg også.
Har ikke tenkt SÅ mye over det før jeg leste dette, men når du nevner det... Hm... Kan godt hende jeg hadde det før også, ikke godt å vite.

Mr. Muscle sa for siden:

Bruk tanntråd. Blødninger i tannkjøttet skyldes jo gingivitt (eller tannkjøttbetennelse)

Nerthus sa for siden:

Poenget var at nå HAR jeg ikke problemer med dette lengre da etter snart et år på lavkarbo :) - selv om jeg ikke har gjort noen endringer på bruk av tannbørste/tanntråd :)

Mr. Muscle sa for siden:

Ifølge min tannlege trenger bakteriene (som danner betennelse) karbohydrater for å overleve. Dersom du kutter ned blir det selvsagt mindre blødninger.

Nerthus sa for siden:

Tøft! Ikke rart chrons'en min også er blitt bedre da! ;)

Nordica sa for siden:

Jeg blødde som en gris i tannkjøttet tidligere, lenge før jeg begynte med lavkarbo. Så begynte jeg å ta JuicePlus+, og etter kort stund slutta det å blø. Les om det på www.juiceplusnordic.com Det er studier for at JP forbedrer tannkjøtthelse.

Nerthus sa for siden:

Takk for anbefalingen. Trenger ikke JuicePlus+ da jeg ikke har problemer med tannkjøttet lengre - takket være over et år på lavkarbo-kosthold :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.