Har prøvd å søke gjennom trådene etter svar, men kan ikke si jeg fant noe.
Jeg var hos ernæringsveileder i går, og hun lurte på om det kunne være en sammenheng mellom et lchf-kosthold og høyt blodtrykk?
Jeg har vært blodgiver en stund, og har jevnlig blitt testet (bl.a. pga. overvekten), og har alltid hatt normalt eller litt for høyt blodtrykk. Men nå i høst har jev vært hos lege tre ganger og testet, og da mente hun det var faretruende høyt.
Hadde i september 145/90, 19.oktober hadde jeg 150/75 og i går hadde jeg 140/78. Altså er hviletrykket ganske bra, og har bedret seg, men overtrykket er litt vel høyt.
Har noen vært borte i noe av det samme, eller hørt noe om dette?
Ja, vektnedgang vil nok føre til et bedre blodtrykk, men det hun egentlig lurte på var om det hadde en midlertidig økning i starten av et ketogent kosthold, i og med at jeg ikke har holdt på så lenge. Dette er min 12 uke. Kan jo selvsagt bare ha blitt i en veldig mye dårligere form i løpet av sommeren, men trener mye nå.
Hun kom med flere spørsmål, i og med at hun ikke kunne så mye spesifikt om dette kostholdet, men resten klarte jeg å besvare.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.