< Tilbake til oversikten

Høyt blodtrykk

Kamilla sa for siden:

Har prøvd å søke gjennom trådene etter svar, men kan ikke si jeg fant noe.

Jeg var hos ernæringsveileder i går, og hun lurte på om det kunne være en sammenheng mellom et lchf-kosthold og høyt blodtrykk?

Jeg har vært blodgiver en stund, og har jevnlig blitt testet (bl.a. pga. overvekten), og har alltid hatt normalt eller litt for høyt blodtrykk. Men nå i høst har jev vært hos lege tre ganger og testet, og da mente hun det var faretruende høyt.

Hadde i september 145/90, 19.oktober hadde jeg 150/75 og i går hadde jeg 140/78. Altså er hviletrykket ganske bra, og har bedret seg, men overtrykket er litt vel høyt.

Har noen vært borte i noe av det samme, eller hørt noe om dette?

senorita sa for siden:

JEg har lest boken til Sofie Hexeberg og hun forteller om personer som har fått bedre blodtrykk etter lavkarbo men..

Kamilla sa for siden:

Ja, vektnedgang vil nok føre til et bedre blodtrykk, men det hun egentlig lurte på var om det hadde en midlertidig økning i starten av et ketogent kosthold, i og med at jeg ikke har holdt på så lenge. Dette er min 12 uke. Kan jo selvsagt bare ha blitt i en veldig mye dårligere form i løpet av sommeren, men trener mye nå.

Hun kom med flere spørsmål, i og med at hun ikke kunne så mye spesifikt om dette kostholdet, men resten klarte jeg å besvare.

Charlott sa for siden:

Mitt blodtrykk var høyt en kortere periode, men det gikk seg greit til igjen i løpet av forholdsvis kort tid :)

Kamilla sa for siden:

Ok! Så bra! Skal på kontroll i desember, håper det har blitt en del bedre til da.

Charlott sa for siden:

Krysser fingrene! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.