< Tilbake til oversikten

Har dere spist grove tekaker?

araber123 sa for siden:

Fant denne oppskriften hos lenabeatrice.net, og lagde noen porsjoner for noen dager siden. De smaker godt og karbohydratinnholdet er bra....men så kom jeg til å tenke på om er det bra for oss på ketolyse å spise disse...? eller vil de være "ødeleggende" i forhold til dietten?

er på andre uken min på ketolyse, og føler meg enda litt usikker på ting og tang...

Helene M sa for siden:

Hvis det inneholder lite karber så trenger du ikke bekymre deg, tror jeg :)

Du brukte sikkert soyaprotein eller noe ala det? Ikke vanlig mel?

araber123 sa for siden:

Jeg brukte kruskali og fiberhusk...

dumidalia sa for siden:

Hvis du legger inn oppskriften her er det lettere å gi deg tilbakemelding :)

araber123 sa for siden:

3 Egg
75g Philadelphia ost (fet)
1/2 dl rømme
litt salt
1 ss fiberhusk
kruskali (jeg brukte20 gram)
1 ts bakepulver

Karbohydrater hele røren 7,17 gram.

Jeg er som sagt fersk i dette her, men lurer på om det er "trygt" å spise fiberhusk og kruskali? eller om dette er noe vi på ketolyse ikke skal ha?

dumidalia sa for siden:

Ja, kjør i vei. Det er karboinnholdet du skal se på, det avgjør om du kan spise det eller ikke. Etterhvert kan du oppleve langvarige platåer og da kan det være en ide å se nærmere på hva du spiser. Så tidlig i prosessen skal du bare bruke tiden til å sjekke karboinnhold og holde deg under den grensen du har satt :)

araber123 sa for siden:

Ok, tusen takk for svar:)

Føler jeg kanskje tenker for mye på hva som kan stoppe vekten, i forhold til at jeg nettopp har satt igang.

Nå fikk jeg noe annet å tenke på:)

dumidalia sa for siden:

Og du er langt fra den eneste som tenker på det. Min erfaring, og det jeg har sett etter en stund på forumet, er at de fleste går ned i starten uansett. Såkalte partystoppere gjør seg gjeldende etterhvert. Så får det heller være opp til den enkelte hvor mye av kosten de vil basere på erstatninger, kunstige søtstoffer eller rene råvarer. Lavkarbo funker uansett :)

Lykke til videre :)

linnkri sa for siden:

Jeg bruker te-kakene til Lena Beatrice og det er ikke noe problem for min del ihvertfall. Er i ketose og går ned i vekt, dog sakte men sikkert:)

Spiser ikke mer enn 1 om dagen, men det dekker behovet for brød for min del. :)

Linn

noor sa for siden:

Jeg spiser disse tekakene "nesten" hver dag. De er supre som niste. Prøver å ikke spise mer enn to til dagen, men jeg tror de fungerer greit på meg, så lenge jeg teller de med i det daglige Kh inntaket.
Laget de til en familemiddag i forrige uke og alle skulle smake de og synes de var kjempe gode.

Jeg prøver å ikke lage for mange "erstatningsprodukter" men denne har jeg adoptert. :)

Bonitta sa for siden:

Synes de smakte grusomt jeg...

snitzel68 sa for siden:

De har "reddet" meg mange ganger :-). Helt nydelige med masse smør og ost :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.