< Tilbake til oversikten

Sjokolade med 0 karb

Ferskenbeinet sa for siden:

Den lette jeg etter i stockholm, men fant den ikke... irriterende å høre at den var god!

mindreogmindre sa for siden:

haha..sorry..men den var faktisk god...smakte ikke som de mørke sjokoladene i hele tatt :)
Men nå får du jo tak i den på grensa...så løp og kjøp :D

mallilen sa for siden:

hvilken butikk i ch.berg?

Maximat inne på Thon-sentret....der har de hele sortimente til low-carb....både brødet og pasta'n og sjokolade nå :D

sæterjenta sa for siden:

Nei nei neeeei....hva har jeg gått glipp av?! Var der i går jeg også. Fant godteriet :) Visste ikke at det fantes brød og pasta :_ohmy:

Fant forøvrig melkesjokoladen til Cloetta på Eurocash, og den var goooood!

mallilen sa for siden:

Whaaat? Hvor i butikken finnes dette nå da? Spredd, eller samlet i spesialhylle? Var der på torsdag, men da hadde de ikke engang cloetta sukkerfri sjokkis.. Alt jeg fant av interesse var da alfalfafrø og psyllium (mye billigere enn å kjøpe ferdig fiberhusk!).
På överskotten fant jeg masse sukkerfritt godis fra deBron, men ble så inni granskauen dårlig i magen av det, noe jeg ikke har blitt av annen sukkerfri sjokkis til nå..

Brødene ser du med engang du kommer inn i butikken, de står i egen hylle ved siden av de vanlige brødene, men du ser de med en gang altså :D

Pasta'n ligger ved den vanlige pastaen, står low-carb på den, de har forskjellige typer pasta.

Sjokoladen ligger i den hyllen som er lengsr til venstre før kassene, der er all sukkerfri godis også.

Dere må nok ta en tur til snart ;)

Visst du er på eurocash bør du gå inn på godis-shoppen ved siden av, der har de en hel hylle med sukkerfri godis, fra sjokolade til konfekt, du må selvfølgelig lese bakpå, men på de fleste er det sukkeralkoholer istedet for sukker:p

Ja man skal ikke spise mye for magen rumler....men den konfekten er bare mmmmmm deilig.....så lurt å kjøpe inn til jul og høytider når alle andre sitter der med godisen sin :D

mallilen sa for siden:

Blir en kjapp tur over i morgen ;) Smågodtet ved Eurocash er jeg ikke begeistret for - det smaker så likt vanlig smågodt at jeg mistenker at det ikke er riktig :p
Sjokoladen og slik jeg har funnet der, har stort sett bare hatt fruktose i stedetfor sukker, og har dermed ikke vært interessant for min del til nå. Skal ta en titt til neste gang, for de bør jo snart få inn ekte sukkerfritt!
Jeg har forresten forelsket meg fullstendig i cavlier-sjokoladen med banan. OMG! Jeg kunne dødd for en slik plate slafs

Takk for tipsene, forresten, jeg håper nå jeg klarer å finne frem i butikken der - den er så himla diger at jeg går meg halvveis vill hver gang ;)

sæterjenta sa for siden:

Men er ikke den konfekten full av fruktose da? Det kan vel ikke være bra?

De som jobber der er skikkelig trivelige, så bare å spørre dem, det må jeg gjøre for den er som sagt diger den butikken :rolleyes:

Brødene står i en slags papp-hylle forran de vanlige brødene, og de har 3 forskjellige farver, rød, grønn og blå...posene altså :)) Det grønne er sunnest, og det rød er en slags loff, og den blå har blåbær i seg ...nam nam:p

Nei det var en slags sukkeralkohol, ikke fruktose...nå husker jeg ikke hva den het, for det er lenge siden jeg kjøpte den, men den står sammen med alt det nadre sukkerfrie godisen..

sæterjenta sa for siden:

Ok, så bare at det sto fruktose på det dem hadde i går. Men de hadde sukkerfri Werthers original :) NAM

Glemte å si at konfekten selvfølgelig er cavalier-konfekt...men husker ikke hva mer den sto på esken....men som sagt lenge siden jeg har kjøpt den, for den er farlig god....skal gjøres mye for å ikke spise opp hele pakka....så skal kjøpe den inn til jul igjen :D

sæterjenta sa for siden:

Må visst over igjen snart da :p Har du noe formening om hvor mye kh det er i brødene og pastaen?

Det brødet jeg spiser (grønn plastpose) har 2.7 karb pr skive...
Sender den siden fra low carb, der står alle produktene og karb-innhold i de forskjellige varene :) Det står alt under produkter...

www.carbzone.se/

mallilen sa for siden:

Og viktigst: Er brødet GODT? Kjøpte to brød fra lowcarbselection.no forrige uke, og ble mektig skuffa...

Ja jeg synes det er kjempegodt...smaker som vanlig grov-brød....du har ikke den egge-smaken som er i noen karb-brød..... det hvite brødet som heter ny-start smaker som loff...det bruker jeg og ha som pizza-bunn, så har jeg pizza-fyll fra terina som topping, det har jo bare 3 karb pr 100 gram, også masse ost på toppen :D

De får inn de brødene hver Torsdag, så i morgen er det helt ferskt :) . Det er ferdigskjært, så jeg bruker å ha de i fryseren, så tar jeg opp 3 skiver til neste dag....
Du må sende tilbakemelding visst du kjøper det hva du synes :rolleyes:

irjo sa for siden:

Er det noen av de andre butikkene ved grensen som har, feks ørje siden eller svinesund?

Det vet jeg ikke, tror ikke Svinesund /Strømstad har dem, men visst du sjekker web-siden deres står alle butikkene der :)

Lisbeth sa for siden:

De har det på maximat i Töckfors :)

mallilen sa for siden:

Kjekt å vite, altså! Savner liksom ferskt brød litt, og hadde vært kjekt å kunne ha ei skive til f.eks egg og bacon (jeg liker bløt plomme, nemlig, men den blir jo liksom liggende igjen på tallerkenen når man ikke har noe å tørke den opp med..).
Samtidig er jeg jo litt redd for at veien tilbake til den gamle brødskiva kanskje blir noe kort om jeg overdriver, så det er bra det er oppskåret og passer i fryseren. Svenskene er jo generelt flinke til å lage brød som holder leeeenge (f.eks fiberrost - det kunne ligge på benken i mange dager uten å bli tørt) i forhold til hva man lager her til lands.

Tilbakemelding skal bli!

sæterjenta sa for siden:

Eurocash tror jeg finnes på Svinesund...

sæterjenta sa for siden:

Siden det ble litt snakk om brød her, så vil jeg bare legge igjen en link jeg fikk på en av de andre trådene. De har visst bringing hjem enkelte plasser, og ser ut som de har levering på veldig mange plasser.

www.spisdegslank.no/index.php?name=Innhold

Har sett på dette jeg også, men det er jo sååååå dyrt dessverre ;)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Spisdegslaank.no er det samme som malillen kjøpte fra, og ikke likte, www.lowcarbselection.no

Idarull sa for siden:

Kjøpte to sånne i Tøcksfors. Kjøpte faktisk 41 sukkerfrie sjokolader. Huff :p men det positive er at det er to uker sida og jeg har kun spist to! Skal smake på denne sjokoladen på søndag kanskje og si åssen den er.

mallilen sa for siden:

Ok, her er dommen på brødet:
Kjøpte to brød, det grove og det lyse. Blåbærbrød tiltaler meg på en måte ikke. :rolleyes:

De kostet ca 35,- svenske, og i forhold til brødet jeg kjøpte i lavkarbobutikken på Flisa, var disse VEL VERDT pengene. Begge brødene har en fin og velkjent konsistens: dette er BRØD og ikke stekte deigkaker med frø som ikke evner å suge opp eggeplomme ;)
Har til nå bare spist ei skive av hver til frokost. Endelig gikk det an å spise stekt egg og skinke og få med seg hele plomma når man spiser. Stekt egg skal nemlig ha flytende plomme i min verden, og det går ikke an å få i seg på folkelig vis uten brød ;)

I morgen skal de brukes til ostesmørbrød, så da får man se hvordan det duger.

Jeg merker, dessverre, at lysten på ei skikkelig brødskive med masse jarlsberg og paprika melder seg når jeg ser brød. Har ikke savnet brødtil annet enn nettopp stekt egg og ostesmørbrød, så jeg frykter at veien tilbake til gamle synder er kort når man får ekte brød igjen ;)
Uansett: de ligger fint i fryseren i posene sine, og fler kommer ikke til å kjøpes inn før nærmere jul. Bare for å ikke bli brødslave igjen, altså, for disse kan trygt anbefales videre!

Sjokoladen fikk jeg dessverre ikke tak i, da hylla var tom :( Og jeg som gledet meg...

Kjøpte også pastaen, penne. Kokte opp en porsjon til å fylle ut i gryta jeg laget på fredag. Pastaen utvider seg ikke så voldsomt som vanlig pasta gjør, og porsjonen virker dermed veldig liten. Den smakte heller ikke slik jeg er vant til at pasta skal smake, men den var bedre enn mitt første møte med fullkornspasta i allefall. Kommer neppe til å lage pasta med ostesaus f.eks, da pastaen rett og slett ikke smaker slik den bør i min verden. Dog helt grei å ha litt i ei gryte for å "fylle ut", men jeg tviler på at denne blir kjøpt inn igjen med det første så lenge sjampinjonger fyller oppgaven langt bedre hva angår smakelighet.

Så bra at du ble fornøyd :p. Så har jeg ikke lurt deg på en tur til sverige ;)
Jeg syns ikke heller pasta'n smaker godt, men det er hvertfall et alternativ til gryteretter og salater, da har jeg hvertfall noe i hus som jeg kan spise
Det hvite brødet er kjempegodt å bruke under pizza-fyll med masse ost på
Det er kjempelurt å ha det i fryseren, men visst du spiser 1 skive om dagen er du jo bare oppe i 2.7 karb, så da er det jo ikke så ille ;)

mallilen sa for siden:

Ingen som får "lurt" meg til sverige, altså. Heller jeg som lurer andre :p Veldig greit med såpass kort vei til grensa (40 min sånn ca). Og likevel langt nok til at jeg ikke kjører over daglig. Ellers hadde det nok vært tomt for sukkerfri sjokkis når lavkarbohandlerne ellers skulle ta en tur :p

Hadde med brød på jobb igår, og det var litt mer ålreit enn oopsiene synes jeg. Følte meg ikke så beglodd der jeg sto og lesset på med pålegg og grønnsaker, og slapp også spørsmålene om hvor jeg hadde funnet pannekaker og hvorfor.

Husk at de får inn lavkarbo tingene på torsdag, så da kommer det ny forsyning av sjokolade....og jeg er der :)

mallilen sa for siden:

Jeg var der på FREDAG og da var det tomt :p Enten tar de inn veldig lite, eller så er den utrolig populær!

ada-emilie sa for siden:

På Hauketo er det en innvandrersjappe kalt Istanbul. Der har de stort utvalg av utenlandske varer, deriblandt lavkarbosjokolader. Jeg fant en ved navn Balance. Den var søtet med maltitol og hadde svært lavt karbohydratinnhold. Sønnen min på 4,5 elsket den til tross for at den var svært mørk. Men det var flere å velge i.

senorita sa for siden:

goodcandy.no/index.php/cPath/58 her er mye sukkerfritt og sånn... noen som har testa det snopet her? godt? dumt å spise på lavkarbo? :P Ser litt fristende ut men.. vurderer å bestille litt til jul når resten skal trykke huet fult av konfekt og twist .. :p

ada-emilie sa for siden:

De sukkertøya fikk vi ikke vite hva inneholdt, så det hadde ikke jeg turt å kjøpe.De marshmellowsene så gode ut, he he.

Idarull sa for siden:

Hvis det er de fra DeBron så kan du gå inn her www.debron.nl/

De fargerike karamellene er veldig gode! 0,1 karb / 100 gram.

Lisbeth sa for siden:

De selger de marshmallowsene på smart club ;)

Jeg var der nå (Mandag) og de hadde inne masse sjokolade ;)
Sikker på at du var på riktig plass?? Det står på den aller siste reolen, helt der som varer uten gluten står :)

mallilen sa for siden:

Oh yess, da. Sto en greit stor prisplakat der hvor sjokoladen skulle stått, men bortevekk var den ;) Prøver på nytt i morgen eller fredag, må se når det kommer penger inn på kontoen først ;)

Ok...jeg tok ikke alle sammen :p, kjøpte 4 plater......og en er allerede borte :o...farlig god denna :D

Trassetrollet sa for siden:

Hei,
Sjokoladen du henviser til inneholder et søtningsstoff som heter maltitol. Det er et sukkeralkohol, og det tas opp som sukker i kroppen (glukose). Det er altså ikke så veldig mye bedre enn vanlig sjokolade. De aller fleste sukkeralkoholer tas opp som sukker i kroppen og stimulerer til insulinproduksjon. Dog ikke like raskt og i like stor grad som vanlig sukker, men allikevel... Det er altså ikke så veldig bra for deg å spise denne sjokoladen (eller andre produkter som inneholder sukkeralkoholer). Jeg har ikke enda funnet EN sjokolade som ikke har karbo i seg, det beste jeg har funnet fram til er en crisp-bar fra Atkins som har 14 gram karbo pr 30 gram sjokolade (!). Den inneholder også sukkeralkoholet maltitol. (Alle sukkerarter som slutter på -ol er et sukkeralkohol). Det eneste sukkeralkoholet jeg vet om som går ufordøyet gjennom kroppen er erythritol og det tror jeg markedsføres under navnet SUKRIN her til lands.

Olli123 sa for siden:

Jeg skulle akkurat nevne det. Denne sukkerfrie sjokoladen er vel som alle andre sukkerfrie sjokolader. Ser man på næringsoversikten er det rimelig mange karbohydrater. De lurer oss sikker bare ved å si "0 karboer (i form av sukker)".

ada-emilie sa for siden:

Hvis maltitolen blir tatt opp i kroppen, hvordan forklarer du da at man får løs mage etter inntak av større mengder av dette?

Den stimulerer ikke insulinproduksjon hos meg hvertfall. Jeg har diabetes og måler meg jo selvsagt etter jeg har spist den, og har ikke forhøyet blodsukkret....istedet har jeg de siste mnd fjernet 6 diabets-tabletter om dagen. Man spiser jo selvsagt ikke en hel plate om dagen, for da sitter man da på do resten av natta ;)

Trassetrollet sa for siden:

Maltitol er laget av korn, og har omtrent samme effekt i kroppen som fiber. Derfor kan man få fordøyelsesbesvær ved inntak av store menger maltitol.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.