< Tilbake til oversikten

Fireåringer som spiser mye fett, veier mindre

mam sa for siden:

www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/?contentId=648876
Ikke så overraskende for oss dette her, men viktig å tenke over. Her blir det H-melk og meierismør for alle penga fremover!

Mellon sa for siden:

Mine unger elsker fett, spiser rømme som youghurt om de får, og rapper fort til seg en klatt smør når jeg ikke ser. Skal også alltid smake på fløten når de ser kartongen står fremme.

Intresant studie, lærer stadig noen nytt. Gleder meg så inderlig til den dag lavkarbo er akseptert og til at vi kan kjøpe produkter i butikken som er lavkarbovennlig. Savner en fett sukkerfri youghurt.

mam sa for siden:

Jeg leter etter tyrkisk eller gresk yoghurt i butikkene. Det skal være i varesortimentet til mange kjeder, bl.a Rema. Men de tør vel ikke ta inn det. Fett = farlig :mad:

Mellon sa for siden:

De har den tyrkiske på obs og mega he, men ikke alltid jeg handler der. I tillegg er det veldig dyrt. Jeg kjøper stort sett en liter fløte f eks, tenk om den kunne koste det samme som melk, er jo kjempedyrt

hanso sa for siden:

Du får tyrkisk yougert på Meny i kjelleren på Oslo city

misslinda sa for siden:

Er så enig her ja ;) Min sønn elsker fet mat og er ganske normalvektig.. Heller litt tynn.. :p

Har en tante som har barn på 5, 7 og 11 år. Der i huset er det kun lett produkter, for hun skal slanke seg hele tida, men både hun og ungene blir bare tjukkere.. Fortalte henne om hva jeg og sønnen min spiser, og hun fikk sjokk.. Kunne ikke tro at jeg smelter smør og har over alt kjøtt, fisk etc... hehe.. Og kunne ikke skjønne at sønnen min er så tynn :p Det er rart med det altså. men så har jeg aldri utsatt mitt barn for lettprodukter, selv om jeg har spist det selv..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.