< Tilbake til oversikten

Bamsemums!

Echo sa for siden:

Jeg har spist LCHF i nesten 6 mnd og jeg er kjempefornøyd med det. Jeg har kunnet kutte ut flere av de faste medisinene som jeg har stått på i ca 15 år og har fått mindre mentruasjons smerter/PMS plager. Jeg kunne tenke meg å gå ned 2 kilo til, men det har i grunn ikke skjedd noe på de to siste mnd.

Jeg har sett at det er veldig mange som forteller om hvor fryktelig dårlige de føler seg når de går på en smell (ofte gang på gang) og spiser høykarbo. Det har jeg vært litt nysgjerrig på, syns det er litt pussig at man blir SÅ dårlige og allikevel fortsetter å "sprekke".

I hvertfall så har jeg hatt lyst på bamsemums i en ukes tid nå (Jeg har ikke hatt NOEN problemer med å holde meg unna noe som helst) så nå begynte jeg å lure på om jeg kanskje skulle spise bamsemums + noe sjokolade greier med karamell som er nytt på markedet (for meg i hvertfall) for å se hva som skjedde. Når jeg først hadde begynt å fundere på det så opptok den tanken meg mer og mer. Kanskje det rett og slett var LURT å få det ut av systemet. Tanken slo meg om at dette muligens var å lure meg selv, samtidig så hadde jeg jo hørt om folk som "oppkarbet" seg så så veldig farlig kunne det umulig være.

Jeg trippet bort i butikken og kjøpte inn en stor pose med bamsemums og en stor pose med Nidars favoritter. Jeg sto faktisk over å snappe med meg en kick som lå og fristet på disken.:D Jeg kjente faktisk at villdyret nærmest våknet og at spytt produksjonen flommet i munnen.:_oy: Det var bare så vidt jeg ikke rev bamsemums posen opp med bare tenna på vei ut av butikken. På vei hjem demret det at dette kanskje ikke var så lurt, men jeg har bare ett minutt å gå hjem så det ble med den demringen.

Jeg fylte en liten skål med godsakene og nærmest stappet inn, jeg LIKER minst fem bamsemums i munne på en gang. Skal det være så skal det være. Jeg spiste ca 10 bamsemums, 3 sånne fudge/karameller og to av noe annet. Da ble jeg kvalm, men ikke mer kvalm enn at jeg greide å trykke ned de to siste bamsemumsene i skålen.

Kvalmen gå seg fort, 10 minutter kanskje og DET VAR DET. Jeg ventet i spenning på lyst på mer, å bli sulten når blodsukkeret falt, føle meg skikkelig dårlig men ingen ting skjedde. Dette skjedde vel ved tre tiden og jeg ble aldri sulten den kvelden så det ble ikke noe mer spising på meg.

I dag morges var det en kilo ned på vekta, regner egentlig med at det er tilfeldigheter:p. Jeg hadde overhodet ingen plager utover den kvalmen, ingen lyst på mer tiltross for at det nå ligger to store poser med rester i skuffen.

Det var igrunn en veldig fin opplevelse, at det i hverfall for meg, går an å ramle av vogna for å si det sånn uten at jeg får problemer med dette.

Jeg er ikke i ketose lenger, men det plager meg ikke foreløpig i hvertfall. Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før jeg er tilbake.

Idarull sa for siden:

Sånn har skjedd med meg og! På bursdagen min, cirka 6 uker etter jeg begynte på lavkarbo skulle jeg ha potetgull og kake. Kaka smakte som normalt og var kjempegod, men potetgullet smakte ingenting! Gjett om jeg ble skuffa a :p Gikk ikke opp noe, men vekta har stoppa en stund nå... Håper det snart skjer noe ja.

Gange sa for siden:

Når du begynner å drikka vatn no så vil karbohydratane gjer at du held det i det lenger, slik var det iallfall med meg, ned med eingong etter, "opp 5kg" iløpet av uka. :

Echo sa for siden:

Jeg gikk opp en halv kilo av den kiloen jeg gikk ned så det gikk helt greit for meg. Jeg brukte 5 dager på å komme tilbake i ketose. Allikevel ikke noe søtsug eller andre problemer. Det som er litt uvant er at nå drikker jeg mye mer vann enn tidligere, er veldig tørst nå. Var ikke det tidligere selvom jeg var i ketose. (Var det i starten i mai/juni da).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.