< Tilbake til oversikten

Ekstrem-hypoglykemisk diett?

gloria82 sa for siden:

Jeg har slitt med overvekt et par år nå. Var hos en ny lege her om dagen og han anbefalte meg på det sterkeste Ekstrem-hypoglykemisk diett. Jeg fikk et ark med kort info om å kutte ut karbohydrater; ris, poteter, spagetti osv, Spise når jeg var sulten, en JA liste og NEI liste.

Prøver å sette meg inn i dette, men syntes det er vanskelig å vite hvem av disse karbo diettene som er Ekstrem-hypoglykemisk diett.

Blir det da Atkinson diett?

Håper på raskt svar slik at jeg kan sette meg inn i dette.

Idag har jeg spist speilegg og bacon til frokost, samme til lunch, kyllingfilet og brokkoli til middag, og et lite speilegg og tomat til kvelds, masse masse vann og en hard spinning økt. Er jeg helt ute å kjøre her???

Håper dere kan hjelpe meg igang :)

grotingeling sa for siden:

Ut fra det du skriver så høres det ut som ketolyse, atkins, eller andre varianter av LCHF (low-carb-high-fat)-kosthold.
Blir nok enklere å si noe sikkert hvis du skriver mer om hva som inngår i disse ja- og nei-listene

gloria82 sa for siden:

Ja mat er :
fisk, kjøtt, kylling, fiskerogn, skalldyr, egg, omelett.
Følgende grønnsaker som vokser over bakken:
brokkoli, løk, paprika, salat, blomkål, avocado, tomater, agurk, squash, asparges, spinat, kål, sopp, cottage chees, quark-ost, mager fettfri youghurt uten sukker.

Drikke: vann, sukkerfri brus, te og kaffe uten sukker.

Insulin produserende produkter som bør unngås:
Alle brød og bakevarer, poteter, kokte gulerøtter/kålrot, all pasta og ris, potetmos, all frukt og bær, sjokolade, kaker, knekkebrød, kjeks, popcorn, potetgull, honning og iskrem, øl, vin, drinker, fruktjuiser, melk og brus.

Spasere minst 30 min så tidlig som mulig på morgnen.

Dette er det som står på arket :)

Ble du noe klokere? Tusen takk for all hjelp :)

Huldr sa for siden:

Det er ikke så lenge siden jeg leste en tråd om dette her inne (søkte på hummus, derfor er det uthevet i rødt :p).

Det du beskriver er ganske nært sonedietten/Lindberg vil jeg si, med Atkins er det mye mer fett (og det måtte jeg ha for å stabilisere blodsukkeret). Du må kanskje eksperimentere litt for å finne frem til det rette for deg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.