sæterjenta sa for siden:
Om du måtte spise det samme hver dag, hva ville du da ha spist til frokost, lunsj, middag og kvelds? (ketolyse vennlig) :)
sæterjenta sa for siden:
Om du måtte spise det samme hver dag, hva ville du da ha spist til frokost, lunsj, middag og kvelds? (ketolyse vennlig) :)
BlirFjong sa for siden:
Da hadde jeg spist lavkarbo-pannekaker til frokost, en saftig kyllingsalat med masse godt oppi til lunsj og nakkekoteletter til middag. De tre tingene er noe jeg aldri blir lei av :)
Gracella sa for siden:
Avokado-lime smoothien min :hearts::love:!!
Trenger ikke bruke bare tyrkisk yoghurt, det går bra med rømme, masse fløte CF, kokosmelk osv.
Kunne sikkert ha spist/drukket den hver dag, hele tiden, resten av livet... men da hadde jeg nok gått lei etter noen år, tenker jeg :rolleyes:
Salamiskiver med ost på som nukes i mikroen til frokost, afghansk gryterett til lunch og middag hvis jeg ikke kan ha smoothien min - tror jeg...:)
Forøvrig er jeg glad for at jeg ikke trenger å spise det samme til frokost og lunch lengre. Da jeg gikk på høykarbo, var det brødskiver med det samme pålegget stort sett hele tiden...
Spiser myyye mer variert nå :D
marjusen sa for siden:
Tacoform med kjøttdeig, løk, ost, fløte og masse digg krydder:D
Augustina sa for siden:
Grøt: Mandelgrøt, smørgrøt, rømmegrøt..... hmmm, med masse, masse smør på, hihi.
marjusen sa for siden:
Hvordan lager man mandelgrøt? Har nemlig mandelmel, og tipper det skal brukes? hihi
Hannehk sa for siden:
Cottage Cheese og bringebær :love:
Fjasnissen sa for siden:
Spiser ikke frokost.... men det ville vel blitt pizza, pizza og atter pizza ;)
Cyan sa for siden:
Oppskrift? :snill:Edit: Glem det, jeg fant den selv her ;) Den skal definitivt prøves ut :ja:
Catwoman sa for siden:
Kyllingsalat med masse digg olje og krydder til frokost/lunch! Pølsegryte til middag! Og lapper med deilig pålegg til kvelds:sikle:
[color=#800080][/color]
Gracella sa for siden:
Her er den originale oppskriften, den er kanskje lettere å variere ut fra:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991
(har lagt den inn i tråden også)
Rin sa for siden:
Hmm... biff og bearnaise med sidesalat til ett måltid, indisk lammecurry med spinat til et annet måltid, og blomkålsuppe til det siste.
(Fint spørsmål å svare på, faktisk - blir jo helt salig av at all den herlige maten er sunn :D)
nellie sa for siden:
omelett med ost og skinke til frokost og kyllinsalat med marinert ost, avocado og peanøtter til lunch. Middag er umulig:p ingen favoritter.
TrillTrall sa for siden:
Hm...
Frokost - 2 stekte egg og en snabb stekt falukorv, evt. med ost på og litt salat
1 kopp te
Lunsj - 3 kokte egg med smør, pepper og kaviar og salat
1 kopp te
Middag - kylling med tomat-rømmesaus, bønner/linser og grønnsaker
1 kopp te
Kvelds - 2 rugsprø med makrell i tomat
1 kopp te
Jeg kunne levd ganske lenge på en sånn fastlåst dagsmeny, men hadde jo gått lei etter en stund. :)
Mellon sa for siden:
Frokost: Egg og bacon
Lunsj: en god salat med ost og tunfisk
Middag: biff med grønnsaker og bernaise
Kvelds: Eggemuffins.
sæterjenta sa for siden:
Har du en favorittoppskrift på de pannekakene? Koteletter, nam...har ikke spist på lange tider :confused:
sæterjenta sa for siden:
Avokado-lime smoothie...hørtes veldig rart ut :veitikke: Vet dattera mi elsker både avokado og smoothie, så dette må jeg prøve ut :_punk: Hvordan lager du den??
Augustina sa for siden:
Jeg tar en god ss smør, smelter i en kasserolle, har i 25 gram mandelmel, sper ut med 1.5 dl vann. Tilsetter så cottage cheese, fløte eller begge deler. Bruker litt johannesbrødkjernemel til å tykne det etter behov :) Serveres med sukrin, kanel og en smørklatt.
sæterjenta sa for siden:
Hørtes lettvint og godt ut... steker du kjøttdeigen som vanlig og hiver alt oppi en form og setter i ovnen?
Gracella sa for siden:
Den er kjempefrisk og god!!
Blar du litt opp i tråden så ser du linkene til oppskriften.
Jeg bruker den originale oppskriften, men jeg varierer litt med hvor mye fløte/rømme/yoghurt jeg har oppi. Har man mindre vann/fløte, så blir det mer en tykk suppe som går fint å spise med skje.
Bruker ikke isbiter, siden jeg alltid har frosne fløteisbiter i huset nå.
Hamster59 sa for siden:
Frokosten er enklest, liker godt å spise deg samme hver dag: tyrkisk yoghurt med hakka nøtter (paranøtter, hasselnøtter og valnøtter), noen frosne bringebær og blåbær (som tiner etter hvert), litt kanel oppå.
Middag er det verre med, men det måtte blitt fisk. Kanskje torsk i creme fraiche og med blomkålmos til.
sæterjenta sa for siden:
Lapper...hvordan lager du de??
sæterjenta sa for siden:
Hva slags oppskrift bruker du?
sæterjenta sa for siden:
Fant den :) I morgen skal jeg handle inn ingredienser :)
BlirFjong sa for siden:
Jepp, bruker følgende oppskrift som jeg fant her på forumet og har modifisert den litt selv:
6 store egg
1 boks cottage cheese (denne moser jeg med stavmikser)
1 halv boks med rømme
1 halv boks fløte (ca 1,75 dl)
1 ss glutenmel (valgfritt, men syns dette får pannekakene til å holde bedre sammen)
1 teskje bakepulver
1,5 teskje jbk
ca 1 ss splenda
Denne røren holder i noen dager i kjøleskapet og det går kjapt og greit å steke seg en pannekake om morgenen. Jeg spiser mine enten med bacon eller med bittelitt sukkerfritt syltetøy. Sikkert også godt med bær :)
sæterjenta sa for siden:
Hørtes utrolig godt ut...vet du om det blir mye karbohydrater i en slik posjon?
sæterjenta sa for siden:
Der ble morgendagens handleliste enda litt lengre :)
Catwoman sa for siden:
Jeg bruker 4 egg, litt bakepulver og smøreost. Hvilken smak du vil ha;) Skiller plomme og hvite, pisker hviten stiv sammen med bakepulver, Blander plommen med osten, og blander tilslutt alt sammen. Legg røra i små "topper" (2 ss) på bakepapir. Stekes på 150 grader i ca 20 min.
Bruk som brødskive, eller også supert som minipizza:sikle:
[color=#800080][/color]
lifejack sa for siden:
Å, jeg er så glad jeg slipper å spise det samme hver dag, jeg;)
Men får ofte "dilla" på noe og kan spise det flere dager etter hverandre uten problem, men så får jeg dilla på noe annet, så deilig å kunne variere i all denne himmelske maten!
Må forøvrig innrømme at når jeg tenker meg om så blir det mye chili con carne. Og når jeg først har lagd en gryte, spiser jeg det gjerne til frokost/lunsj/middag til gryten er tom:p
Pruttilutt sa for siden:
Kjære søte engel, kan du være en fryd for hjertet og sende meg oppskrifta på smør- og rømmegrøt? :D
sæterjenta sa for siden:
Leste opp skrifta høyt for mannen her, og han hopper omtrent i sofaen og roper BRØDSKIVE!? Hehe, får prøve å lage tror jeg:)
sæterjenta sa for siden:
Denne chilien din, er den brukbar lavkarbo?
wevi sa for siden:
Hmm blomkålsuppe og smørgrøt. Grove tekaker med masse god ost som brie eller st. albray og en liten teskje bringebærsyltetøy. Har fått dille på de tekakene altså. :D Kjapp og lettvindt brødskive som funker til frokost lunsj og middag.
mallilen sa for siden:
Oooh, sånn ville jeg hatt det:
Frokost: Egg&bacon. Siden det er det samme som man trenger til en omelett, så kunne det varieres litt slik også ;)
Lunsj: Lappene mine med skinke, ost, agurk og paprika, legges dobbelt og dyttes i mikroen til osten smelter slafs
Middag: Kalvebiff med broccoli, hjemmelaget bearnaise og stekte sjampinjonger!
Kvelds: Kokt kjøtt med litt purre, tomatsaus baser på CF, litt sjampinjonger og vårløk :ilu:
Dette kunne jeg seriøst levd på i ukesvis. Eller, vent.. Jeg gjør jo allerede det :p (bortsett fra at jeg stort sett nøyer meg med to måltider pr dag...)
lifejack sa for siden:
Ja, det vil jeg si. Tipper det er en 5-7karber pr porsjon litt avhengig av hva slags grønnsaker man bruker:)
ada-emilie sa for siden:
Frokost: 10% ost pluss udos c.olje over, eple/bær
Lunsj: kyllingfilet pluss stor salat av asparges, brokkoli, agurk, løk,tomat, grønn paprika og issalat med dressing av sitronsaft, avokado, udos choice, dijonsennep, urter, salt og pepper.
Middag:finnbiff med udos c.på.
Kvelds: ost/finnbiff/kylling med udos c.
BlirFjong sa for siden:
Oppskrift? smile søtt ;)
lifejack sa for siden:
La det likegjerne ut som en oppskrift, jeg, så er det lettere å finne i fremtiden;)
Heter forøvrig "Chili (con carne)" og ligger under middagsoppskriftene!
Rin sa for siden:
Bearnaise finner du fine oppskrifter på her på forumet, feks Gerd sin. :) Lammecurry kan jeg faktisk ikke gi deg en oppskrift på - når jeg lager sånt blir det litt forskjellig fra gang til gang, alt ettersom hva jeg har tilgjengelig av råvarer. Bevilger meg også slik mat på restaurant, nam!
sæterjenta sa for siden:
Mye innspirerende lesestoff her nå ja :-)
Selv har jeg nettopp funnet ut at jeg elsker Creme Fraiche :love:
Spesielt om man steker opp bacon og sjampinjong og rører Cf i den, nam nam nam...
Idarull sa for siden:
F: egg og bacon
L: brød med pålegg
M: kylling, paprika, jukseris og paprikasmør
Snacks: skyr med fløte hvis karbene tillater det.
sigboh sa for siden:
"Enkle skinke og eggepaier" som Lisbeth har oppskrift på innepå bloggen sin. Til frokost, lunsj, middag og kvelds :D NAM:p
Jorkla sa for siden:
Skal vi se... Paranøtter og bogskinke til frokost, med tomat eller paprika
Valnøtter brie og tomat til lunsj
Kylling form ala jørn til middag
Krydderost eller chevre med paprika eller tomater til kvelds
Tilila sa for siden:
Hvis jeg måtte spise det samme hver eneste dag måtte det ha blitt brød fra spis-deg-slank med forskjellig slags pålegg til alle måltidene. Brød er den eneste matvaren jeg absolutt aldri går lei av.
sæterjenta sa for siden:
Jukseris??
sæterjenta sa for siden:
Favorittoppskrift på brødet?
lifejack sa for siden:
Tipper det er snakk om raspet blomkål. Det ligger oppskrift på det her på forumet. Bare å søke på "jukseris":)
sæterjenta sa for siden:
Ok, takk :)
Idarull sa for siden:
jess, stemmer :) er så gla blomkål eksisterer jeg, erstatter potet 90% for meg.
Tilila sa for siden:
Kjøper de ferdig herfra (man kan også kjøpe bakemiks og steke de selv):
spisdegslank.no/index.php?name=4-BO
sæterjenta sa for siden:
Takk for linken. Var mye interessant her :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.