Hei, jeg trenger en stavmixer. Ser i oppskriftsforumet at mange bare bruker den til å hakke/kverne nøtter. Jeg har en vanlig gammel stavmixer uten noe ekstrautstyr, men tenkte å kjøpe en ny, så kan jeg ta den gamle med i campingvognen eller på jobben.
Jeg syns den tredje til 899,- ser interessant ut, stor hakker. Er det noen merker som har svak motor eller som er upraktisk å bruke, som jeg bør styre unna?
Takk for svar... jeg tenkte også på den dyreste, siden foodprosessor'en min gikk i stykker for flere år siden. Jeg har klart meg med å raspe for hånd og bruke gammeldags mandelkvern. På tide å forlate Middelalderen og skaffe seg noe nytt? ;)
Aner rett og slett ikke hva de forkortelsene betyr! Annet enn at det er type- betegnelsene på de forskjellige mikserene! Den ene heter BC den andre BC- HC.
Den store bollen har en del funksjoner du ikke finne rpå andre stavmiksere jeg har sett, blant annet hull til å helle opp i ting uten å behøve å ta av lokket!
Drøm å rengjøre! Alle deler går i oppvaskmaskinen eller om du bare skyller av med det samme, er det rent på et blunk!
Hei, da var jeg på min lokale Jernia-butikk og kjøpte en stavmixer som ser akkurat ut som den Braun modellen til 1499. Den har like stor motor, stor beholder og det er også en Braun. Jeg finner den ikke på Jernias produktsider, så antagelig tar de forskjellige butikkene inn ekstra produkter. Men denne kostet bare 1199. :)
Litt dumt egentlig - jeg er på Skaldemann, nesten den strengeste varianten og skal ikke spise nøttebrød og grønnsaker. Men jeg tenkte å gå over på LCHF, eventuelt kjøre Skaldeman Fakir imellom hvis vekta står stille. Da skal jeg male nøtter og prøve oppskrifter, ja...:D
Har en stavmikser som er 16-17 år, og en enda eldre foodprosessor som jeg arva etter tanta mi. Begge er av merket Braun. Nå vet jeg hvilken jeg vil ha når den ryker.. ;-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.