< Tilbake til oversikten

Kan jeg gå på ketolyse?

ninana sa for siden:

jeg har en sønn som er 7mnd, jeg skulle gjerne tatt av meg en del da jeg la mye på meg under svangerskapet og hadde en del ekstra fra før. men så lurer jeg på kan jeg gå i ketose når jeg ammer enda, han får annen mat på dagen, men får også pupp før han skal sove og av og til etter. men ikke ett helt måltid, annen enn på natten. har lest at man skiller ut en del gift stoffer når man går på denne kuren.
er også ny her inne så beklager hvis jeg spør på feil plass.:)
Hjelp meg litt...:confused:

nellie sa for siden:

De giftstoffene skiller du ut, uansett hvordan du slanker deg:) Skal ikke være noe problem med ketose så lenge du ammer så lite:)

Olli123 sa for siden:

Vel. Du får forskjellige svar fra hvor du spør. Det er ingen entydig forskning som sier at du kan fortsette å mate barnet samtidig som du er i ketose. For å ta det standpunkt som finnes i dag så sies det at det å være i ketose fører til laver hjerte og karsykdommer enn den som ikke går på lavkarbo. Dette gjelder dog personer som er vel over 20'årene. Forskningsresultater som inkluderer alder under dette tror jeg ikke du finner :(

Personlig tror jeg umulig at det kan være farlig å mate barnet med lavkarbo. Per dags dato så finnes det ikke eneste forskningsrapport at lavkarbo kan skade noe som helst. Hvis man finner et tilfelle at lavkarbo har en eller annen negativ effekt på noen så skulle jeg gjerne lest om det.

Det finnes et utall av eksempler på barn som har vært oppdratt på lavkarbokost uten at det skal være noe form for noe problem. Jeg tror ikke at hverken balderklinikken eller grethe roede skal ha noe problemer med et slikt eksempel.

Selv skulle jeg gjerne ønske at mamma hadde gitt meg lavkarbo siden dag 1. Hadde gitt meg langt bedre karakterer på skolen i alle fall.

Ang. giftstoffer som du "evt" skiller ut så ville jeg sett på disse som irrelevant. Etter alt jeg har lest så høres dette irrelevant ut.

ninana sa for siden:

Okei. takk for svar.:) jeg har bestemt meg for å begynne.:) har lest en del på nett og tror nok at det går bra.:) jeg fullammer jo ikke heller.:) å nå har jeg fått sambo med meg så det er lettere.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.