I lunsjen på jobb i sist uke kom vi inn på Lavkarbo diett og slanking generelt. Mange kom med kommentarer og komplimenter til meg i fob med vektnedgang. Jeg forklarte hva jeg spiste. En kollega av meg som jeg ikke kjenner veldig godt satt høylytt og prokalmerte at hun kjente mange som hadde gått på lavkarbo og de hadde fått skyhøyt kolestreol av det.. Og så avsluttet hun med at hun var helt enig med Kari J om at alt med slanking hadde med kalori inntak og aktivitet å gjøre:confused:
Jeg gadd ikke å gå i noen diskusjon med henne, kjenner at jeg har ingenting å forsvare, og at så godt som kroppen min fungerer nå er et levende bevis på at dette kostholdet er det eneste rette for meg. :D
Det jeg lurer på er om dere kjenner noen, eller har opplevd selv å få forhøyet kolestrol/blodfetter av lavkrabo?
Alle prøver helt fine her både for et år siden når jeg starter - og etter over et halvt år :) Har en lege som både har trua og som er pittelitt skeptisk og gjerne vil følge meg opp med blodprøver underveis :)
Det positive er jo da at verdiene for stoffskiftet (et av de) fritt tyroksin har forbedret seg kraftig, og jeg har heller ikke lengre underskudd av B12 og folat (noe Bedre uten brød har lært meg kan komme av for mye karbo - og som KAN gi åreforkalkninger over tid...).
Alt vel altså - og nå har jeg holdt på i over et år! :D
Det er godt å høre :) Har selv drevet på siden april og tenkte at jeg skulle ha en full helsesjekk i beg av 2011. Veldig intresant å lese det dere skirver. Synes det er viktig dokumentasjon. Har jo lest boka til HExenberg og hun dokumenterer jo mye, men det er alltid greit å høre fra dere her inne som er midt oppi det :D
har ikke testet kolesterol men jeg har hatt veldig høye leververdier og jernverdier, i et år og de har ikke funnet ut hva som kan stoppe det.. så etter 2 uker på lavkarbo var jernverdiene mine halvvert og samme med leververdiene.. så det går rette veien her for å si det sånn!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.