< Tilbake til oversikten

Blir lett kvalm

angel82 sa for siden:

Jeg kan ikke spise mye fet mat, eller mye fett...f.eks ren krem da blir jeg kvalm å kaster opp, samme med smør på lapper eller lignende og fete sauser...noen tips til hva jeg bør gjøre? for trur jeg får i meg for lite fett for jeg går rundt å er sulten...

Nerthus sa for siden:

Helt nederst på siden under tråden din er det andre tråder med samme tema - kan du se om du finner noen tips der først?

Du har holdt på siden mars - har du fulgt noen spesiell retning? Jeg opplevde det som litt vanskelig i starten også - oppvokst med fettfattig GR mat - men dette er en tilvenningsprosess - litt om gangen :)

Du kan også søke "hvordan få i seg nok fett" feks på forumet og sjekke de trådene som kommer opp:)

angel82 sa for siden:

nei, holdt på siden første uka i september... kutter det ut når jeg blir så kvalm er ekkelt... følger ketolyse

Nerthus sa for siden:

Spørs om du heller bør vurdere Lindberg. Det er mer karbo og litt mindre fett. Det kan være en fin måte for deg å venne deg på sunt og godt fett over tid - hvis du da senere vil prøve litt mer lavkarbo-ish retning :)

Det er en tilvenning - LITT mer fett hver uke så går det over. Dessuten er det mange måter å skjule fett i maten. Derimot er det slik at om du går å TENKER på hvor ekkelt det er med alt fettet - vil du automatisk bli kvalm.

Leste du trådene under denne tråden?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.