mamz sa for siden:
*Dere på ketolysekuren: spiser dere noe brødmat? ...hjemmebakt brød, knekkebrød....el...
mamz sa for siden:
*Dere på ketolysekuren: spiser dere noe brødmat? ...hjemmebakt brød, knekkebrød....el...
Gerd sa for siden:
Nei. :)
Jeg går ikke ned i vekt viss jeg spiser brødertatninger, nøtter og frø.
Men lager osteknekkis til å ha under pålegg eller salatblader som brød er også godt :D
Pruttilutt sa for siden:
Nei. Men se i oppskriftsforumet under bakst for å se ketolysevennlige/lavkarbovennlige brød/boller/rundtstykker-erstatninger/etterlikninger.
Helene M sa for siden:
Nei, ingenting:)
mamz sa for siden:
Ok :) takk for svar......Selv har jeg spist litt Fedon-brød, løvtynne skiver, har gjort det en stund...men vekta har gått ned alikevel altså.....men tror jeg prøver en uke uten brød igjen nå, har hatt en litt vanskelig uke forrige uke :(
... er det noe jeg savner så er det brød.....får vel øke på litt etter hvert tenker jeg ;)
Pruttilutt sa for siden:
Mamma hadde også i starten store problemer med å forholde seg til mat uten brød. Endog, nå er hun flinkere enn meg ;) Lag kjeks av Kavlis ost, det er et greit "knekkebrød" :)
mamz sa for siden:
Takk, skal prøve det :) ....har brukt kavliosten som pizzabunn, det gikk greit ;)
sæterjenta sa for siden:
Jeg savner ikke brød så mye i seg selv, men derimot noe å legge pålegget på. I dag løste jeg det ved å skjære et kokt egg i tykke skiver for derette å ha en klatt majones på toppen, etterfulgt av en skive pepperoni på toppen av det igjen. NAM! :-)
EmilyB sa for siden:
Nei, jeg spiser ikke brød. De få gangene jeg gjør det, spiser jeg tekakene til Lene Beatrice.
Mammaannmari sa for siden:
Hadde faktisk tenkt å skrive en tråd om dette i dag. Jeg har lagt meg til vane å alltid ha brøderstatning tilgjengelig. Finnes jo så mye godt på oppskriftsforumet. Jeg har ikke noe savn på ris, potet og pasta men jeg savner noe å ha pålegget på. Tendensen blir vel at brødet tar over litt for agurken, tomat og salat. Jeg spiser alltid grønt til middagen.Vekta står ganske stille, jeg har god tid og uroer meg ikke, men funderer på om jeg skal bli stregere med meg selv. Det føles vel nesten som om jeg nærmer meg ett generelt lavkarbo kosthold, enn ketolyse kur. Jeg koser meg nok litt for mye.
Spm er da om jeg skal skjerpe meg eller bare kose meg å gå litt saktere ned i vekt. Jeg har jo ganske mange kg igjen. Jeg holder alltid under 20 g karbo om dagen og er i ketose. Hva syns dere?
Tusta85 sa for siden:
Jeg spiser stort sett fiberrik solsikke til frokost dersom jeg ikke rekker annet. De smaker ikke veldig godt, men de metter.
Lindaplinda sa for siden:
Ikke noe annet enn lapper som består av 3 egg, 1 boks cc og 2 teskjeer fiberhusk:) blandes med mikser, og stekes i ovnen på 200grader i 20-30min. Blir ca 9 lapper:) er best kalde, synes jeg:)
TrillTrall sa for siden:
Jeg er ikke på ketolyse, men svarer allikevel. :) Jeg digger rugsprø med makrell i tomat og spiser gjerne 2-3 stykker (med en hel boks makrell) til frokost. :sikle: Fiberrik har jeg også i huset, men det går det ikke så mye av.
Ellers har jeg både oppsies og lavkarbo-solsikkebrød i fryseren og der ligger de godt ser det ut til... Om jeg har Ziggys tomatsuppe har jeg et par biter solsikkebrød med smør til da, det er godt. Og det er kjekt å ha med på hytta, men ellers går det lite brødmat ja. Kokt egg med smør og kaviar, stekt egg med falukorv (eller annen pølse), kylling / svin / laks i rømmesaus, den siste dilla er kylling eller torsk med karrisaus! :sikle:
Kanutten sa for siden:
Jeg tåler en og annen Fiberrrik, men hjemmelagede knekkebrød får magen min til å ese opp noe voldsomt.. :( Så nei, jeg spiser ikke noe særlig i brødveien..
LIBBA sa for siden:
Jeg spiser ganske ofte Nannahs knekkebrød.
Er nesten blitt avhengig av dem:D
Nupsida sa for siden:
spiser av å til hjemmelagde knekkebrød når jeg ikke orker å lage noe annet :)
Peaches sa for siden:
Spiser fiberrik med solsikke av og til:)Synes ikke de smaker så gale eg:rolleyes:
mamz sa for siden:
Får man kjøpt fiberrik i vanlig butikk? .....og hva er godt på dette....tenker det må bli brunost jeg, men det skal jeg vel ikke spise :o
e84 sa for siden:
jeg lager knekkerbrød av egg og revet ost. disse spiser jeg ganske mye av ( til frokost ) og de tåler jeg bra. ellers blir det en og annen pizza i helgene som jeg lager av tekakeoppskriften til lena beatrice. eeeeeeelsker det! :D
Nyfrelst sa for siden:
Har begynt å lage meg et brød jeg fant på lilalife.no. Lurer på om ikke Line hadde funnet den oppskriften her inne i forumet et sted. Det består av egg, cottage cheese, solsikkekjerner, linfrø og kruskakli. Jeg bytter halvparten av solsikkekjernene ut med gresskarkjerner for smakens del. Jeg synes det smaker kjempegodt, men jeg begrenser meg til to skiver per dag, og spiser det heller ikke hver dag (holder seg lenge i kjøleskapet). Og joda, jeg har gått ned i vekt etter at jeg begynte å spise det. Det er jo enormt mettende, da...
Hamster59 sa for siden:
Spiser det en sjelden gang. Idag har jeg faktisk spist 2 skiver kokosbrød, etter oppskrift fra lilalife. Spiste dem med ei tykk skive smør, egg, chorizo og 2 skiver sylte.
Idarull sa for siden:
Sist uke spiste jeg ikkeno, for da hadde jeg tid til å lage frokost skikkelig. Spiser derimot solsikkebrød iblant og kanskje en fiberrik med solsikkefrø.
TrillTrall sa for siden:
Fiberrik står sammen med knekkebrødene. :) Finnes i flere utgaver, en med solsikkefrø og en med linfrø i alle fall.
Festina lente sa for siden:
Har ikke spist brød siden jeg startet i april, og det har i grunnen gått ganske greit selv om jeg savner noe å legge pålegget på.
Forsøkte meg på Nannahs supergode knekkebrød en periode. De var helt fantastisk gode, men vekta stoppet helt opp så derfor kutta jeg dem igjen. Prøver nok på igjen senere - for de ER virkelig gode :D
Tiki sa for siden:
Har Karins brød i fryseren som jeg tar opp en og en skive av en skjelden gang for avvekslingens del. Og så elsker jeg Nannahs knekkebrød, men det bakes skjeldent, for for meg er nok også frø en stopper.
Men anbefaler deg å prøve Nannhas knekkebrød, hvis du vurderer Rugsprø, så finner du jo selv ut om det er en stopper for deg.
Ellers går det stort sett i ostechips, og i de siste har jeg begynt å lage litt supernekle lapper av og til som det refereres til over her. Der er det jo ikke noe nøtter eller frø.
oNora sa for siden:
Jeg spiser ikke brød daglig, men har alltid et lager av sesambrød og Nannahs knekkebrød liggende. Sesambrød bruker jeg til f.eks. til pizzabunn.
babydoll sa for siden:
Ingenting! Hjemme har jeg spist en del kavliost-knekkebrød, men det er strengt tatt ikke brøderstatning per se.
Victory sa for siden:
Hei!
Dere som ikke spiser brød pga vektstopp, hvordan fungerer det med lapper? Jeg har kuttet brød, men det hender jeg lager lapper da av følgende ting:
Egg
CC el fløte
fiberhusk
Soyafloker eller soyaprotein
Noen som har erfart om disse tingene også er partystoppere?
Lurer på om jeg må bli strengere...
MaLyng sa for siden:
Det gjør jeg også! :D Tror jeg har blitt litt avhengig jeg også ja....uff... kan godt hende jeg må roe meg litt.. føler vektnedgangen går litt sakte...
mamz sa for siden:
Kjøpte fiberrik i dag, synes den var go :p
mindreogmindre sa for siden:
Jeg spiser det lowcarb brødet de har i Sverige...må bare ha det....har gått ned 21 kg iløpet av 11 mnd....så tror ikke det brødet stopper opp noe hos meg...
Jeg tar 1 skive til frokost, 1 til lunsj og en til kvelds... det er 2.8 karb pr skive.....jeg bare måtte finne noe å ha under pålegget, ellers hadde jeg sprukket totalt :)
Tilila sa for siden:
Jeg spiser brød fra spis-deg-slank hver dag. Synes de er kjempe gode. Savnet brødmat veldig før je begynte å kjøpe derfra, brødskiver er jo så utrolig raskt å lage istand og pålegget kan jo varieres i det uendelige.
Charlotte88 sa for siden:
hvilket brød er det????
mindreogmindre sa for siden:
Low carb-brødet de selger ved grensen i Charlottenberg.....dette brødet har reddet meg fra og sprekke...vet at jeg har vært nær flere ganger, men nå har overhodet ikke behov for noe annet....:o
De har jo 3 forskjellige typer, men jeg spiser dette med grønn pose på som har 2,7 karb pr skive.....i dag spiste jeg 1 skive med mye smør på, og litt leverpostei...nydelig:p
www.carbzone.se/low_carb_brod.html
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.