etter å ha gått på ketolyse i 2 mndr må jeg innrømme at jeg syns det tar litt ekstra fra familiebudgetet å handle denne type maten til meg selv. Økonomien i familien er meget dårlig: jeg er student (uten stipend for øyeblikket) og gubben har ganske lav inntekt. Har dere noen gode tips til rimelge løsninger for ketolysemat? og kostitlskud? har ennå ikke klart å få kjøpt inn disse vitaminer/mineraler pillene som anbefalles på ketolyse for det koster jo over 200 kr pr. boks og man må jo ha 2 forskjellige. Det er altså en halvukes matbudget til familein. Finnes det ikke noen gode og rimelige kostitlskudd? Og andre ting som f.eks. cocos olje? har noen bestilt fra nett? ser jo at det koster under halvparten av det cocosa koster på helsekosten. Bakemiks? Sojaproteiner? finnes det noen rimeligere alternativer på nett kanskje?
Håper noen har noen tips å komme med :D takk!
Kjøp kjøtt/fisk/kylling/ost på tilbud, eller butikkenes eget merke. Rema har Landlord, og Kiwi har First Price.
Frosne grønnsaker er fint å bruke. (Det påstås at frosne grønnsaker har mer vitaminer/næring enn ferske. Har lest det her inen et sted)
Det er 3 forskjellige ketolysetabletter, hver boks varer i 7 uker, og prisen man betaler er ca 53 kr. pr uke for alle sammen.
Skal jeg handle tilsvarende på helsekost/apotek, blir det MYE dyrere :ja:
Cocosa olje bruker jeg ikke.
Bruker kaldpressede oljer, oliven og raps.
Man trenger ikke hverken bakemixer eller soyaproteiner. Man kan leve godt uten det, og heller basere kostholdet på rein mat.
Jeg handler også billigmerker, egg i 18pakk fra Kiwi og kjøtt og fisk fra Landlord og First Price. Kjøper også mye frossengrønnsaker. For å drøye budsjettet og forenkle lunsjen bruker jeg å lage tekaker(se på bloggen til lena beatrice, jeg er helt håpløs på å legge ut linker), de spiser jeg som vanlig rundstykke med pålegg. Og så har jeg innført en suppemiddag i uka, og der er faktisk hjemmelaget med fløte osv som regel billigere enn pose.