Saus: 1boks rømme 1 pose majones 2ts sennep (jeg brukte grov) 1/2ts salt 1/4ts pepper 2 vårløk i tynne ringer
Kok opp 1 pose wokblanding ( jeg brukte Findus Gold), la trekke 2-3 min. Siles av, skylles i kaldt vann, la renne godt av og ev. deles i mindre biter. Bland wokgrønnsakene i sausen. La gjerne stå å trekke over natta. Oppbevares kaldt.
Ahh, ser ut som youcai er det samme som bok choy eller pak choi (kjært barn, mange navn....) Det er jo virkelig godt, og karbofattig. Litt som en mellomting mellom kinakål og sommerkål.
Takk for å minne meg på at det går an å lage "potetsalat" uten å jobbe så mye med grønnsakene. Jeg lager ofte noe liknende, med jordskokker. Men da må de skrelles og vaskes i sitronvann, og deles og kokes.... Innser at en del ferdigblandinger inneholder mye sprøe og gode grønnsaker :)
Jeg bruker også litt søtning pluss sylteagurker :)
Skikkelig rart! Virker når jeg legger den ut og så borte!!!!
Jeg søkte på utvidet søk, skrev potetsalat og Nannah og klikket enter!
Mange fine tråder om potetsaleter og andre alternativer! Samt Nannahs tråd med oppskrifter!:sikle:
Joda, har klart å søke meg frem, ville bare si ifra at linken ikke virket:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.