Jeg ser allerede at mitt problem kommer til å bli det at all mat må lages fra bunnen av, og at en må ha med noe. Jeg er håpløst uorganisert. Jeg er ikke så glad i å lage mat. Jeg gjør ting i siste liten. :o Jeg er ofte uopplagt og har vondt overalt, det gjør det ikke enklere å styre på kjøkkenet.
Eggemelkoppskriften har "reddet" meg så langt. Den inneholder bare smør og egg, og er rask å lage, ikke steking eller koking.
Leser oppskriftsdelen her, og det virker som om "alle" elsker å lage mat fra bunnen av og alltid har med imponerende matpakker. Er det noen andre som er sånne slappfisker som meg, og hvordan tackler dere å være hjemmefra uten noe medbragt lavkarbo? Hva kan man rive med seg i farten? I dag ble det en stor bit hvitost på Ikea. Jeg vet ikke hvor mye stivelse kjøttbollene og pølsene deres inneholder, og hadde ikke lyst til å spørre i disken, siden det var kø. kø. kø.
Jeg tenkte å redusere mitt inntak av kunstig søtningstoffer, jeg vet ikke om smoothies er så bra å basere flere måltider om dagen på? Det går vel an å lage smoothies uten Splenda ellen Natreen, bare litt bær. Men Skaldeman har ikke spesielt mye karbo.
Lag en real dunge av slankekjøttkakene til Skaldeman og putt i fryseren.
Og om du virkelig skal gå inn for en livsstilsendring og gå ned i vekt så må du faktisk legge inn litt innsats på matfronten. Det kommer ikke av seg selv. Sånn er det bare.
Du har mye rett i det du sier, men dessverre - hadde jeg kunnet røske ut "i siste liten" genet og erstattet det med "alltid organisert" så hadde jeg gjort det for lenge siden.
Vel, jeg skal prøve å like å lage mat. :) Jeg likte det for noen år siden, men det har forsvunnet etter hvert.
Jeg er ikke gla i å lage mat, men har blitt det. Nå er det sånn at jeg bor hjemme, så hvis jeg spør mamma pent så har hun kanskje laget mat til jeg kommer hjem fra jobb. Den enkleste middagen syns jeg er kjøtt og grønnsaker stekt. Eller kjøtt med kokt blomkål. Til frokost vil jeg anbefale Skyr (med smak) og fløte. Masse fløte! Egg og bacon er også en vinner, begge delene holder seg i kjøleskapet i evigheter også så. Man kan også koke egg og ha i kjøleskapet. Er mange her som spiser egg og majones.
Jeg bruker å ha kyllingvinger og hot link/bratwurstpølser fra Rema 1000 (0,5 karber) til late/travle dager. Ferdigkokte egg er jo også en mulighet. Noen ganger spiser jeg litt ost eller ustekt bacon. I begynnelsen spiste jeg også en del kjøttpålegg med majones. Gerd sitt tips om ostekjeks er også smart. Det tar under to min å nuke de i mikro og så er det bare å hive på noe pålegg og voila ;)
Takk for svar. Jeg er glad for at jeg bestemte meg for å starte på en fredag. Hadde jeg startet på mandag som de fleste gjør, hadde jeg fått "trøkket" når jeg stresser med jobb.
I dag hadde jeg en skikkelig "low" dag. Jeg sov dårlig og våknet med vondt i skuldrene og nakken. Det var godt at jeg ikke lot den dårlige samvittigheten presse meg til å bli med i svømmehallen. Du skulle tro det er godt for smertefull nakke, men ungene er så gira at man ikke får de ut før det er gått timer. Sist jeg var i svømmehallen var jeg mye verre dagen etter. Isteden lagde jeg denne godbiten: lchf-bloggen.blogspot.com/2010/02/ovnsstekt-fleskepannekake.html
Å du hildrande du, så godt! Etter å ha spist et stykke av den og drukket masse vann og te, så ser jeg lysere på livet. Jeg har nok til matpakke resten av uka. Eller 3-4 dager hvis jeg er bortpå og tar litt kveldsmat... :D
Og så gikk jeg løs på søndagsmiddagen. 1 kg kjøttdeig og 400 g medisterdeig, krydret godt og spedd med kremfløte og snurret en baconstrimmel rundt hver kjøttkake.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.