Jeg har nå gått på dette i 5 dager og slitser skikkelig med inntaket. Er ikke veldig glad i hverken egg eller bacon... Spiser nå alikevel men er nesten så jeg sitter å brekker meg av alt fettet jeg dytter i kroppen.
I løpet av dagen er det jo normalt å tenke på hva man skal ha til middag, men det er en tanke jeg blir helt svimmel av.
Kjenner når jeg blir sulten og når jeg er ferdig med maten jeg lager meg at når jeg skal til å spise, så stopper det lissom helt opp for meg...
Sliter skikkelig med det her og lurer på om jeg er alene om det og om noen har tips å komme med...
En sakte tilvenning kanskje? Ikke "gå på" for fullt med en gang.
Hvis det er fettet som plager deg, så husk på at fett er mer enn egg, bacon, smør og fløtesauser.
Tenk fet fisk, avocado, kanskje nøtter.....
Men jeg lurer på en ting, hvordan klarer du å kombinere Ketose/Roede?
Men du.... Du skal ikke spise mat du ikke klarer å få i deg, du skal ikke presse deg når du kjenner du ikke klarer. Da må du være kreativ og få i deg fett bedre skjult i mat du faktisk klarer å spise.
Gi meg noen eksempler på hva du spiste FØR dette, så kanskje jeg kan se om du kan spise det samme i ny variant?
Hvorfor i alle dager spiser du egg og bacon når du ikke liker det? Jeg kan heller ikke fordra kombinasjonen egg og bacon, så jeg spiser det ikke.
Å spise fett betyr ikke at man trenger å spise meierismør og rømme med suppeøse. Spis f.eks laks med bomkålgrateng med litt smør eller rømme på, ha en skvett fløte eller cocosa i kaffen, hjemmelaget blomkålsuppe kokt på fløte, nakkekoteletter, bacon, egg etc. Prøv å varier maten din, ellers kommer du til å gå lei.
En del av grunnen til at mange slanker seg mellom mandag morgen og tirsdag til middag er at de tror de må spise mat de ikke liker for å gå ned i vekt. Helt feil. Skal man lykkes så må man like det man spiser. Heldigvis er det uendelig mye bra lavkarbomat, feit mat som ikke svømmer i synlig fett, ellers hadde jeg fortsatt vært type 130 kg.
Ja har jo forstått på det jeg har lest at det med å være i ketose er viktig, så ja, vil veldig gjerne det:-)
Skal prøve være tolmodig og søke mer etter ting jeg greier få i meg, må jo gjerne få inn noe som kjennes som et måltid, ikke bare småting som Brie og spekeskinke (toppet med en dæsj blåbærsyltetøy fra spisdegslank) så er det et godt snack:-)
spisdegslank er en lavkarbo-retning med redusert kcaloriinnhold. Siden du kjenner til syltetøyet - antar jeg du også kjenner til spisdegslank? Ferdigmaten der synes jeg ikke virker så "feit" - selv om mine utregninger av næringsinnhold viser at de er "lavkarbo-riktige" når det gjelder fordeling av karbo-fett-protein. Kjøp boka og få tips der til måltider?
jeg har ikke spist egg og bacon på så lenge at jeg ikke husker en gang... så ikke gi opp av DEN grunn ihvertfall!
Ellers får du glimrende råd - ta det litt etter litt! Kutt et par ting i uka - og legg til et par ting i uka - etter et par mnd så er du over det verste fett-fobien :)
Egg og bacon er jo bare et eksempel på hva men kan spise på LCHF, det er da absolutt ingen som har påstått at man må spise det??
Jeg spiser bare egg og bacon (med varme, hakkede tomater, champinjong og salat) til frokost eller lunch en gang i måneden eller mindre. Eller oftere, hvis jeg har lyst ;).
Omeletter, middagsrester, reker med majones på isbergsalatblader, tunfisksalat, makrell i tomat med majones, laks+ egg og majones, avokado....lavkarbo knekkebrød med ost... det er da utrolig mye mer enn egg og bacon du kan spise til frokost.
Sjekk oppskriftsdelen her inne på forumet :)
Og oppskrifter med bilder inne på Gerd sin profil :)
Jeg har holdt på i 3 uker nå,jeg å ble kvalm i begynnelsen ,men det har gått over etter hvert.Nå syns jeg alt er ganske godt,og kvalmen kom helt bort.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.