< Tilbake til oversikten

Matlei

Kinsey sa for siden:

Huff. Jeg har blitt så vanvittig matlei. Får ikke i meg det jeg bør for å holde verken vektreduksjon eller energi oppe.
Begynte så bra de første tre ukene, nå den siste uka er jeg blitt så matlei. Orker ikke tanken på mat, og formen blir selvfølgelig deretter.
Alt skal dreie seg om mat. Hva jeg bør/kan spise og hva jeg ikke bør ha i meg. Har kjøpt bok på bok med oppskrifter, men matlysten er fortsatt fraværende. Alt er blitt et ork når det kommer til den evinnelige maten og jeg har lyst på kneipbrød med syltetøy bare for å få i meg et eller annet.

Bare et lite hjertesukk. :(

Kitt sa for siden:

De fleste har en matlei- periode en eller annen gang! Var så lei at jeg ble kvalm av å tenke på mat og det var så uvant at jeg nesten ble skremt!:p

Om du scroller helt nederst på siden finner du flere tråder om temaet som viser at du langt i fra er alene om dette!:)

Rin sa for siden:

Jeg pleier å løse matleiheten med kaloritett "småmat" til det går over - ostebiter, oliven, noen nøtter, avocado, kokosmelk-basert suppe. Ting det går an å bare ta en neve av i ny og ne som ikke krever tilberedning i noen særlig grad, altså - da er det i alle fall lettere for meg å få i meg et minimum av næring. :cool:

TrillTrall sa for siden:

Kjøp et fedon-brød og sukkerfritt syltetøy, det er i alle fall mye bedre enn kneipbrød og syltetøy som inneholder 50% sukker. :)

ada-emilie sa for siden:

Jeg hadde en slik, kort, periode etter få uker på nytt kosthold. Da undte jeg meg litt atkins barer for å komme over kneika. Det hjalp. Etter et par uker var jeg klar for å spise mer næringstett mat igjen som saftig kylling med olje etc. Prøv å finn noe lavkarbo å spise. Det er ganske mye å velge mellom om du sjekker. Helt sikkert noe du vil ha. Og er du ikke sulten er det iorden å ikke spise noe. Det går over det også;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.