1-2 dl blanding av knust baconcrisp/bacongull* og pofiber
Olje til fritering
Fremgangsmåte:
Bland sammen ost, mel, salt og cayennepepper i en bolle.
Stivpisk eggehvitene og vend dem inn i osteblandingen.
Lag små kuler av røra og rull dem i baconcrisp/pofiber-blandingen.
Varm opp oljen til 180 grader og fritèr kulene forsiktig i 1-2 minutter eller til de er gyldne (ikke alle på en gang).
La dem renne av på kjøkkenpapir.
*) Putt baconcrisp/bacongull i en prødpose og bruk en kjevle til å knuse det. Jeg brukte ca halvparten av hver av baconcrisp og pofiber.
kan man bare bruke sånn gammel gryte til frityr el? samme som smultringer. åssen olje er best? dette høres så snacks ut! kanskje man kan lage masse og fryse ned og varme i ovnen til bruk.
Jeg prøvde, men uten krydder i ble det litt tamt. Skal lage en ny runde i morgen hvor jeg planlegger å bruke forskjellig fyll (manchego, fetaost, samt litt skinke), samt litt krydder. Skal kalle det ostekulesuprise, hehe, fordi man ikke vet hva man får ;D
Men, de jeg lagde nå vil jeg jo ikke kaste. De var absolutt ikke vonde, de var gode, men som sagt...litt tamme (min egen skyld). Hva kan jeg servere med de? Vurderer salsa eller tzatziki. Noen som har et bedre forslag? :)
kanskje blåmuggost inni hadde vært godt? er hvertfall godt på pizza, jeg har aldri spist det rent. Kan jo prøve å dyppe i litt sukkerfri ketchup eller rømme?
Pleier å kjøpe Fiberhusk i Sverige til 1/3 av prisen!:eek:
Orket ikke vente med å lage disse ostekulene til jeg fikk sjekket Pofiber i Sverige, men skal jammen meg sjekke neste gang!:ja:
Er jo ikke SÅ stor forskjell eller store utgiften uansett, men dersom det viser seg at jeg kommer til å bruke en del av det, skal jeg nok sørge for at det står på "Harry"- listen min!;):D
Nei, det er andre ting man sparer mer på, men hvis man først er i Sverige så er det jo greit å ta med ;)
Man kan f.eks bruke pofiber på samme måte som fiberhusk i bakverk, men mens fiberhusk gjør bakverket litt "tungt" skal visst pofiber gjøre det luftigere :) Tror pofiber kommer til å brukes endel mer enn fiberhusk i fremtiden hos meg ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.