< Tilbake til oversikten

Hva er gode urteteer og urteblandinger?

ada-emilie sa for siden:

Jeg elsker te men drikker kun svart twinings og grønn twinings. Hvit er også godt men jeg er redd det er tilsetninger med karbo i dem siden de er søte de fra lipton og twinings.Og det er en grunn til at de tilsetter noe , og det er at den er smakløs uten.

Peppermynte er ikke så ille,men den er ikke så fyldig og litt for grønn i smaken. Melisse er vel ok,men litt kjedelig alene? Lenge siden jeg smakte det sist. Husker jeg blandet peppermyntete og melisse tidligere da jeg gikk på en skole hvor det bare var urtete å velge i.

Kamille er kanskje det beste? Litt i samme gata er lindeblomst. Den er god, mild og søt,og ikke bitter som mange andre og uten den grønne smaken, den er faktisk gul også, men litt svak i smaken.

Lakris/anis liker jeg ikke i teblandinger, men kanel er ikke dumt, men sammen med kamille tror jeg det blir kvalmt. Chocote er med kanel, den er god.

Kan man stole på at det er null karbo i dem når det ikke står oppført noe?

Hva drikker dere og har dere noen lure egenkomponerte blandinger?

Leoline sa for siden:

Hei!
Lurer på hvilken te som er safe på ketolyse?
Noen som vet om man kan drikke Herbalife sin te? står at det er fruktose i den...men er jo minimalt da....

Må ha noe varmt på jobben, hva drikker dere andre på ketolyse?

ada-emilie sa for siden:

De uten tilsatt søtning. Jeg drikker vanlig svart og grønn te for det meste.

Charlott sa for siden:

Alle typer te minus slike pulvertyper, instant te heter det vel :) Såfremt du ikke har planer om å spise teposene er det forsvinnende lite karbohydrater i te, heldigvis :D
Her har vi for tiden dilla på Yogis lakriste :sikle:

Huldr sa for siden:

Charlott: Den blir enda bedre (mer smak) hvis du forsterker med lakrisrot (fås kjøpt i bokser fra Helios) :sikle:

Lakris(rot) er forresten bra for slitne binyrer og mot magesår-tendenser (det lager en beskyttende hinne i magen). Når jeg våkner tidlig og ikke får sove igjen pga magevondt pleier jeg å lage meg en kopp med kamille + lakrisrot. Deilig, lindrende og søvndyssende :)

Nå sitter jeg for øvrig her med en kopp basete :)

Charlott sa for siden:

Oooohyes! Har den også :D Schnadder!

Rin sa for siden:

Om du elsker te, så anbefaler jeg å besøke Les Palais des Thés (avdelinger på majorstua og i markveien), eller forsåvidt også Black Cat ved stortorvet. Veldig mye fantastisk te, og svært kunnskapsrik betjening. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.