Etter 13 år på SATS har jeg endelig begynt å prøve ut de nye tingene. Zumba er allerede blitt et fantastisk flott fredagsinnslag, men nå har jeg funnet en ny favoritt: Tabata :D
Utrolig god styrketrening i sal, hvor man yter max i 20 sek. og slapper av i 10. Presses maximalt, samtidig som det er jeg selv som bestemmer hvor mye jeg skal gi. Det var artig å oppdage at jeg faktisk får høy puls av en styrkeøvelse :p og at det skjedde på en trygg, veiledet måte.
Cosigner uten forbehold! Fantastisk artig treningsform, mulig å gi på så man tror man skal falle om når som helst men likevel klare å fullføre timen!
I begynnelsen tok det to dager før jeg orket å trene igjen pga den knallharde belastningen jeg fikk siden jeg ga 100% hele timen, men fy, utrolig gøyalt alternativ!
Denne typen intervalltrening har særs gode vilkår for å påvirke vekshormon-økning i kroppen, er kjempespent på fremgangen med tabata i "arsenalet"!
Ja- dette er en tereningsform også for nybegynnere :). Man gir så mye man har - men regn med litt stølhet de neste to dagene hvis du "oppdager" nye muskler i løpet av treninga. Ser at jeg får mer ut av timene for hver gag jeg møter opp (gir mer, presser meg selv mer).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.