< Tilbake til oversikten

PartySTOPPER, eller partyBREMS???

Fofa sa for siden:

Jeg har et spørsmål til alle dere som har funnet ut hva som er deres partystopper. Dersom dere spiser det dere har funnet ut er deres stopper, betyr det at vekta faktisk STOPPER, eller bremses nedgangen?

La oss si at noen av dere har funnet ut at dere ikke kan spise ost(eksempel), og dere kaller den deres partystopper. Betyr det at om du fortsetter å spise det hver dag i 2 uker, så står vekta i ro de 2 ukene? Eller går den bare saktere nedover?

Jeg har en stund trodd at min enorme Cola Zero drikking har stoppet min vektnedgang..men nå har jeg begynnt å trene mye, og plutselig løsna vekta. Har gått ned 2 kg på én uke. Jeg har denne uka drukket Cola Zero(dog i litt mindre mengder enn før)og har likevel altså gått ned.
Betyr det at Cola Zero ikke kan være en partystopper for meg??

Huff...dette ble litt vanskelig å forklare... Det jeg prøver å spørre om er; om Cola'n hadde vært min partystopper, ville det betydd at vekta ikke hadde gått ned selv om jeg trente?

Håper dere forstår hva jeg mener??:confused::o

nellie sa for siden:

Vil tro at trening overstyrer hva enn Cola Zero måtte gjøre med kroppen din, hva stopp i nedgang gjelder.. Kanskje du tåler cola zero bedre når du trener? Tror ikke det er noe fasitsvar som passer alle når det gjelder dette.

Fofa sa for siden:

Jeg vil og tro at jeg tåler cola bedre når jeg trener.
Så, det er altså ikke sånn at en partystopper, rett og slett stopper vekta 100% sikkert?

arkine sa for siden:

jeg går ned i vekt med min pepsimax ca 1.5 liter om dagen ,og drikker ikke en dråpe vann
sikkert feil ,men for meg går det bra
å hvorfor jeg ikke drikker vann,,vel det er en lang historie

Lillemy71 sa for siden:

Partystopper er jo noe som stopper/hindrer vektnedgangen. Dvs at har du stillstand i vekta, kutter ut f.eks all kunstig søtning også begynner vekta og gå ned tyder det på at kunsti søtning er en partystopper for deg. Selvfølgelig kan slike ting bremse vektnedgangen slik at det går saktere, men mange erfarer vel at vekta stopper helt opp nå man får i seg noe man ikke tåler.

Det trenger heller ikke å være cola zero/light som har stoppet din vektnedgang, det kanvære et helt naturlig platå i nedgang som treningen har fått fart på igjen. Jeg kunne drikke mye fun light og cola light i begynnelsen, men nå må jeg holde meg borte fra dette for å få nedgang. Dessuten trigger kunstig søtning sultfølelsen min noe helt enormt, så jeg spiser mer.

Ellers vil jeg si at partystopper er noe som stopper vektnedgangen og at man som oftest må kutte det helt ut for å få vektnedgang.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.