Ray87 sa for siden:
hei
det står at det er 6 karbohydrater pr 100 g
kan jeg spise pølser? :D
Ray87 sa for siden:
hei
det står at det er 6 karbohydrater pr 100 g
kan jeg spise pølser? :D
Nille sa for siden:
Kan du vel, men pass på karbene da ! Hvis en en pølse veier 100 gram har du raskt nesten 20 karber i 3 pølser :) .....må jo ikke glemme grønnsakene til :D
Spørs jo hvor grensen din går ! Er du på induksjon bør du iallefall være forsiktig !
Roy82 sa for siden:
Så fint, men sennep og ketchup er det vel ikke så bra å ha på? Da det inneholder ca 20 karber? eller kan man ha en liten stripe og regne den som 1 karb?
Spiser dere noen gang potetsalat? Det inneholder ca 10g karb.
Nille sa for siden:
Sennep er stort sett greitt, men se på karboinnholdet. Norsk sennep inneholder 20 karber pr 100 gram. Ketchup inneholder 24 karber pr 100 gram. Men har du bare litt på (en stripe av hver) er det sikkert greitt.
Potetsalaten derimot, - den ville jeg holdt meg langt unna !!:o Vanskelig å spise lite av den.
Som tidligere sagt, - det kommer an på hvilket karbonivå du ligger på. Mange bekker små vettu !;)
Roy82 sa for siden:
Hehe ja, men vi er i sjuende uke nå, men vi har bare gått opp til 30 pr dag, noen ganger blir det 20... Men vi skulle ha trappet opp så vi vet hvor mye vi kan spise, for det er slik at når man treffer punktet så slutter man å ta av, og da tar man vekk feks 5g så vil vektnedgangen være den samme som om man hadde 20 eller feks 80 om dagen?
Hvor mange karber ligger dere på da?
Nille sa for siden:
Litt av vitsen med å øke med 5 gram pr uker er helt riktig som du sier, at man skal finne "sitt karbohydrat tall". Går vekten nedover øker du med 5 gram pr uke etter den anbefalte lista. En matvaregruppe om gangen. Stopper vektapet vet du akkurat hva nytt du har tilført og som fikk vekttapet til å stanse opp. Jeg pleier å anbefale å prøve en uke til for å se om vekten fremdeles står stille/går opp. Gjør den det bør man kutte ned 5 igjen og prøve neste matvare gruppe på listen. Man fortsetter slik til man har ca. 5 kilo igjen å ta av.
Her er hva jeg skrev i et annet innlegg en gang:
Jeg ligger på rundt 40 - har hoppet over ostetrinnet (2) og bønnetrinnet (6) på stigen og der ligger jeg stille på frukt-trinnet. Jeg kan gå ned til 25 og der ligger jeg like stille. Ideelt sett burde jeg ta av 5 kilo til ... men konsentrerer meg om å bytte om på fordelingen av fett & muskler. Dvs. jeg vil ta av 5 kilo fett og erstatte dem med 5 kilo muskler. :p Jeg tar fremdeles av altså, men ikke i vekt. Men i mål har jeg gått ned 2 størrelser siden i sommer. Det er det som er det geniale med lavkarbo. Når kroppen er fornøyd stopper det opp. Kost og kropp i balanse !!
Jeg har enda en jobb å gjøre for å ha kostholdet 100% på plass til vedlikehold. Men det er ingen mat jeg ønsker å legge til - jeg spiser det jeg liker og har lyst på. Nye matvarer/grønnsaker ut/inn går nå mer på medisinsk gevinst. Hva liker kroppen/hva vil den ha ? Hva kan minske utslett og/eller andre symptomer. Om dere skønner hva jeg mener !!
Ikke vær redd for å legge til. Det øker matvalgene og gjør matdagen mye hyggeligere !
Dere er ikke nødt til å spise alt, men i vite at dere kan hvis dere vil, - det hjelper faktisk !!
Lykke til !! :)
snoopygirl sa for siden:
åhhhhh de ostepølsene er kjempe gode..åt de litt før jeg begynte på ketolysekuren.....nå kan jeg kun spise 15 karber om dagen så det er ikke akkurat de jeg prioriterer nå..men kansje det blir mere av det til sommern.....klarer meg med lite mat så det går nok bra......jam-jam
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.