Etter at jeg startet på lavkarbo har jeg ikke hatt et eneste utbrudd av herpesmunnsår. Og jeg brukte å ha utbrudd minimum 1 gang i måndeden.
Nå har jeg kun holdt på i 3 måneder, men håper dette svineriet holder seg unna! Noen som har erfart at denne forsvinner/kommer sjeldnere på lavkarbo?
Underlivssopp har jeg heller ikke hatt, noe jeg tidvis også har vært plaget med. Men nå er det verken gjær eller sukker i maten jeg spiser heller.
Fantastisk altså! :)
jeg har vært så lykkelig fordi at jeg ikke har hatt munnsår på aldri så lenge. unormalt lenge siden. men jaggu snek det seg frem ett i går:p Vet ikke hvordan det er med ketose da.. kanskje det forsvinner helt da:)
Herpessår er virus. De ligger latent i kroppen og kommer gjerne frem når kroppen er trigga av stress etc.. Tror ikke lavkarbo kurerer virus, men kanskje lavkarbo reduserer stress??
Ja, men det er vel visse forhold i kroppen som kan gjøre at de kommer eller at de holder seg vekk? Har alltid hørt at sinkmangel fører til hyppige utbrudd. Er det helt feil?
jeg hadde et nå nettopp og har drevet med lavkarbo i 6-7 uker. men jeg får munnsår av å bruke leppomade! eneste jeg kan bruke er avene sin fra apoteket.
Jeg har holdt på med lavkarbo i 4 uker ( i morgen)
Jeg har hatt 4 utbrudd av herpes på denne tiden. Og det bare på 2 uker. :eek:
Skjønner ingenting. :confused:
For noen år siden hadde jeg det kun når vi gikk over til vår, og til vinter.
Dvs 2 ganger i året, stort sett.
Nå har jeg det titt og stadig, og i det siste har jeg da hatt 4 utbrudd på 2 uker.
Først 2 utbrudd på den ene siden av munnen.
Og nå to utbrudd på den andre siden av munnen. Og det er ene er veldig stort :(
Har ikke hatt munnsår på årevis, men har vært plaget med det siden ungdomsskolen. Av lypsyler kan jeg kun bruke de som er "rene"; slike med tilsatt solfaktor er som å be om å få munnsår hos meg, da kommer det tvert.
Jeg har ikke hatt på veldig lenge, uten at det har med kostholdet å gjøre, så jeg håper ikke jeg får nå når jeg leser her....
Det virker nå forresten godt å smøre på salven Vectavir med en gang man kjenner symptomer, da forsvinner det rimelig mye raskere og er mindre hissig enn uten. Men den salven tror jeg slår kg prisen på Atkinsbarene med glans. Den slår sikkert kg prisen på gull også. Selges heldigvis i BITTEsmå tuber.
Ser de har 2 gram til kr 107 på en svensk nettside....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.