ekenna sa for siden:
Heisann.
En kompis av meg har veldig mye psoriasis, rundt omkring på hele kroppen. Det er såpass mye at legen har satt ham på cellegift for å få det bedre. Han har vært på en runde med cellegift før, og det gikk vel greit(ser man bort fra det negative og bivirkningene som medfølger cellegiften). Psoriasisen var på retur, men etter at runden var over og det gikk en stund, fikk han et megautbrudd. Han tror at det var på grunn av maten han spiste(som jo er veldig avgjørende for de med psoriasis, hvertfall de jeg kjenner som har det(min mor, kompisen og bestemoren hans, samt min avdøde bestemor).
Det jeg lurte på var om det er noen her inne som har erfaringer med cellegift og lavkarbo? Har dere noen tips eller råd som kunne vært til hjelp her? Synst jeg har hørt at det er mange som blir bedre/friske, (ikke alle da, men flere...), for diverse hudirritasjoner, deriblandt psoriasis. Stemmer dette, eller er jeg helt på bærtur?
Jeg spør fordi at han har også vurdert å begynne på lavkarbo igjen, siden han har en del kilo å ta av. Men han har vært redd for hvordan det kan slå ut på psoriasisen. Sist gang han prøvde ble eksemen mye verre(men det er vel også det som vanligvis skjer...? Det blir verre, før det blir bedre?).
Håper på svar:)