Perle86 sa for siden:
Noen som vet hvor lenge man må gå på kuren før det begynner å gi utslag på urinstixen? Hvor mange dager ca..
Perle86 sa for siden:
Noen som vet hvor lenge man må gå på kuren før det begynner å gi utslag på urinstixen? Hvor mange dager ca..
Kitt sa for siden:
De fleste er i ketose etter 2-6 dager! :)
Jeg trenger ca 36 timer!
Pruttilutt sa for siden:
Jeg trenger ett måltid, så er jeg back on track :)
Perle86 sa for siden:
Okey. :) Dette er første gangen jeg begynner. Er på dag to nå, så det er vell enda litt tidlig kanskje..
Pruttilutt sa for siden:
Prøv i kveld, to timer etter siste måltid :) Og hvis den viser utslag, så er du i ketose. Det har ingenting å si hvilken farge den viser, med mindre den viser grå/brun/beige. Er det utslag så er det utslag :)
erruslank sa for siden:
Kan ikke noen sende en stix i posten? :p
Er nysgjerrig på om jeg er i ketose, men gidder ikke kjøpe tusen stix. Da vil jeg heller kjøpe mat for de pengene.
gjerrig
senorita sa for siden:
tviler på sticksen har godt av å ligge i en konvolutt :P dem er i en tett boks til vanlig.. og SÅ dyre er dem da heller ikke, hehe :P
Alkazelters sa for siden:
Spiser du den maten du skal spise, så kommer du i ketose når kroppen har brukt opp de lagrede karbohydratene. Det er etter min mening ingen grunn til å sjekke dette, hvis du veit hva du spiser. Om du derimot ikke vet helt hva du driver med, og er usikker på om du spiser riktig, kan det være greit å sjekke med stix. Det
Lindaplinda sa for siden:
Ketostix på apoteket koster 54 kr:)
erruslank sa for siden:
Jeg nekter å betale penger til noen for en endring i kostholdet! kniiiis
Det er ikke noe mål for meg å være i ketose, men det hadde vært litt gøy å finne det ut. Kanskje jeg rett og slett skal bryte alle prinsipper og kjøpe meg en boks med stix. Kan jo være greit å finne ut av hvor mange karber jeg tåler før jeg detter ut igjen. Og da kan jeg jo lage "Hjelp.... jeg er ikke lenger i ketose"-tråder. :D
Spiste rundt 15 karber i går, og til å ligger jeg på 5,11 ifølge diett.no. Har bare skrevet inn i to dager, så aner ikke hva jeg har liggi på før.
senorita sa for siden:
så du mener VI skal ha bruke penger på at du skal fikse helsa di?
Pruttilutt sa for siden:
For oss som er i ketose og trives med den formen (les: varme, velbehag, energi osv), så er det faktisk for mange et problem når man faller ut :) Ikke for alle, men for noen. :) Hvis du ikke bryr deg om du er i ketose, hvorfor skal du da gidde kjøpe de prinsippbryterne da?
Echo sa for siden:
:heia::heia:
erruslank sa for siden:
ja :d
erruslank sa for siden:
Ikke ta meg for bokstavelig. Det er sjeldent lurt :)
Jeg er bare snill og rar!
Perle86 sa for siden:
Dette ble litt tatt ut av sammenhengen, men JIPPI!!! Jeg er i ketose. Prøvde stix igår kveld, da var den lys,lys rosa/lilla. Nå nettopp var den klar lilla, men ikke helt 100% enda. Gikk rakst å komme seg inn i dette. Føles utrulig bra! :p
Noen som vil dele erfaringer om hvor mye de gikk ned første og andre uka de gikk på kuren osv. så blir jeg glad for å lese. :)
Kitt sa for siden:
:heia:
Men du, alle utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose!
Er det fargeforandring, er det utslag!
Den helt mørkeste kan bety at du drikker for lite!:eek:
Da blir konsentrasjonen av ketoner stor.
Etter en hard treningøkt feks, vil du ofte ha brukt opp alle ketonene til brennstoff og får dermed ikke utslag på stix.
Husk at stixen kun gir en indikasjon på hva som skjer i urinen din! Det viktigste er at du vet at du gjør ting riktig!;)
Perle86 sa for siden:
Jeg føler på meg at jeg gjør det riktig. Er jo en utrulig flott kur.
Man kan jo spise så mye godt!! :)
Spiser bare tre måltider om dagen, for det fjerde klarer jeg rett å slett ikke. Spiser meg ikke stappmet til måltider heller. :)
Kitt sa for siden:
Nok en som er fornøyd med ketolyse, ja!:D
Trenger ikke spise mer enn du gjør, da! Spise når man er sulten og stoppe når man er passe mett er jo likosm noe av det grunnleggende på ketolyse!:)
Glemte å si at stixen bare gir helt pålitelig resultat om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!;)
Perle86 sa for siden:
Okey. Skal sjekke to timer etter siste måltid imorgen kveld da. :)
Tusen takk for svar!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.