< Tilbake til oversikten

Økt verdi av ketoner på antibiotikakur

Ellerish sa for siden:

Jeg har blitt bitt av et dyr, og må derfor gå på antibiotika (Apocillin 660 mg 1x4) profylaktisk. Etter at jeg begynte på antibiotikaen, har ketosestix'ene fått HELT mørk lilla farge.

Jeg drikker og spiser akkurat som før, så jeg lurer jo da på om det er antibiotikaen i seg selv som gjør det..? Er det et tegn på at jeg burde øke inntaket av karbohydrater, eller endre noe i kosten? Noen som vet?

Kitt sa for siden:

Mange blir dårlige i magen(diare) av antibiotika. Dersom mye væske trekkes til tarmen, er det ikke rart om kroppen ellers oppfører seg som om den var dehydrert og dermed gir mørkeste utsalg!
Om du drikker litt mer, så blir den muligens lysere!

Ellers tenker jeg at du nok bør ta litt probiotika (Idoform) og uten om det ikke foreta deg noen verdens ting så lenge du ikke føler deg dårlig!

Ferskenbeinet sa for siden:

Ikke at det har noe med saken å gjøre egentlig, men min mann hadde 5 antibiotikakurer på ganske kort tid i fjor. Hver gang fikk han en ganske klar vektnedgang... Det var litt merkelig hvertfall!

Ellerish sa for siden:

Kitt: Nei, det var liksom det jeg og tenkte; føler meg ikke dårlig, så derfor trenger jeg vel ikke å gjøre noe..

Jeg tar forøvrig alltid Idoform når jeg går på antibiotika, så magen er ok. :) Men jeg drikker jo endel kaffe iløpet av dagen, så det kan vel tenkes at jeg kan kutte ned litt der.. ;) Det er bare en 5-dagerskur, så jeg overlever nok! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.