< Tilbake til oversikten

Kjøtt til kjøttdeig?

Twoflower sa for siden:

Jeg har lyst å male mitt eget kjøtt til kjøttdeig. Har fine kitchen aiden min med kverntilbehør som jeg må få brukt :) Men hva slags kjøtt er bra å male til kjøttdeig? Jeg er fullstendig blond når det gjelder dette.:rolleyes: Hva bør jeg kjøpe, som er billig og bra?

Kitt sa for siden:

Jeg lager kjøttdeig av svinekoteletter!
Skjærer av beina og kjører resten i kverna! Blir så fet og god kjøttdeig, så!
Rema her har ofte svinekoteletter til halvpris pga utløpsdato. Billig, feil og god kjøttdeig!
Har gubben akkurat vært i Sverige, tilsetter jeg en del flesk også! Enda fetere kjøttdeig!:D

Tilsetter egg og krydder og lager små kjøttboller som er gode både til lunsj og middag!:sikle:

TrillTrall sa for siden:

Vi brukte en gang avskjær av hjort... Altså rester etter at slaktet var partert, alt mulig, det så i grunnen ikke så lekkert ut. Blandet med ca. 1/3 flesk som vi også malte og det ble de beste kjøttkakene jeg noen gang har smakt! :sikle:

Twoflower sa for siden:

Svinekoteletter ja! :) Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Det er jo stadig på salg, så det skal jeg jammen prøve meg på :)
Hjort har jeg og smakt, og det er veldig godt, men ikke så tilgjengelig for meg.
Tusen takk for gode forslag :D

vimsen85 sa for siden:

Tror egentlig at mange typer kjøtt bør funke. Så lenge man tar bort ben. Hjort og elg er godt å lage kjøttdeig av. Mmmmm. Men det er vel ikke alle som jakter. Tror mamma lagde hjortekjøttdeig med de delene av hjorten som ikke er bra til biff osv. Tror hun "spedde" den med svineribbe..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.